Ik plaats mezelf liever niet in een hokje....
Low budget reizen? Prima! Maar niet ten kosten van alles.
Ooit in Myanmar 2 Zwitserden tegen gekomen. We deelden samen een bootje naar een stadje met een markt en een tempel, maar zij wilden de tempel niet in omdat er 10 cent (!) entree gevraagd werd. Waar gaat dit over? Uren klagen dat ze honger hadden, maar niet willen eten omdat dat een halve euro kostte. Ga dan korter op reis, en neem een hoger dagbudget!
Low weight reizen? Prima!
Maar ik sleep wel een paar kilo aan fotospullen mee, en vaak neem ik ook (een deel van) mijn duikuitrusting mee. Als ik kijk wat mijn overige bagage weegt, ben ik een echte backpacker. Maar de luxe van goede duikspullen (ook een stukje veiligheid) en het genot van fotografie (

) zou ik niet willen missen.
En hoewel ik altijd maar weinig kleren mee neem, wil ik toch redelijk schoon er bij lopen (dus af en toe een 'dure' laundry service en als de kleren echt kapot zijn moeten ze worden vervangen.
Hostels? Gezellig! Maar ik wil wel slapen.
Ik kan er gewoon niet tegen als er tot midden in de nacht met deuren geslagen wordt en wordt gedanst voor mijn deur. Wanneer oordopjes (lees: iPod) en oogmaskers niet meer helpen om aan mijn nachtrust te komen, dan heb ik het ergens snel gezien en zoek ik iets anders. Rust vind ik veel belangrijker dan een schone kamer of het hebben van elektriciteit. Ik kan (nog altijd) makkelijk logeren onder primitieve omstandigheden, al is een (evt warme) douche eens in de zoveel dagen toch wel fijn.
Een ander voordeel van hostels is dat ze single rooms hebben, of iig betaalbaar zijn voor alleen reizenden.
Drinken? Tja, ik drink niet...
Tours boek ik bijna nooit, en meestal neem ik een lokale bus. Gewoon omdat ik het leuker vind om dingen zelf te ontdekken.
Das ach.... Ik denk dat ik geen echte backpacker ben. Ik ben gewoon Jenny en dat bevalt over het algemeen best goed.