Visum Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door Globeskater »

voor zover ik weet is Singapore onafhankelijk en valt dit dan niet onder visum voor Indonesie wat een ander land is...
Dexter
Reisexpert

Re: Visum Indonesië

Bericht door Dexter »

Ik hoop niet dat je 29 bent en denk dat Singapore en Indonesie één land zijn :D
||JB||

Bericht door ||JB|| »

Singapore ligt inderdaad niet in Indonesië, maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelde.
Stel, je gaat in 2009 4 dagen naar Indonesië, dan is het niet zo dat je 26 dagen over hebt op je visum voor 2010. Het visum is 30 dagen geldig, in de zin van van 1 september t/m 1 oktober. Het is geen strippenkaart :) . Mocht je later terug willen, moet je gewoon een nieuw visum halen. 0_0
Ik hoop dat dat een antwoord is op je vraag?
Yayasan

Bericht door Yayasan »

Je kunt het beste een visum voor Indonesie aanvragen in Australie, dan kan je vervolgens maximaal 60 dagen (na Australie) in Indonesie verblijven. Als je in Nederland een visum bij de KBRI aanvraagt, dan moet je deze binnen 90 dagen gebruiken. Wat wil je precies in Indonesie gaan bezoeken?
merijn29
Vakantieganger

Bericht door merijn29 »

Dat weet ik nog niet precies, een kennis van mij woont op Bali dus eerst daar heen en daarna zie ik wel. Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het wel.
RamboPlienopReis

Visum voor 11 maanden Indonesië?

Bericht door RamboPlienopReis »

Ik wil samen met mijn vriend 11 maanden backpacken in Indonesie.
Nu hebben we een probleempje omdat je maar een visum kan krijgen voor 2 maanden volgens de Indonesische Ambassade in Den Haag.
Nu heb ik AccesIndonesia ontdekt, en vanuit daar kan je een visumpakket kopen voor 525 euro, wat inhoudt dat zij je visum regelen voor 6 maanden, en contact met je blijven houden en je krijgt een sponsor.(Die 6 maand betekent dat ik dus een paar dagen naar Maleisie ga om weer een nieuw pakket aan te vragen voor weer 6 maand). Plus zij kunnen het regelen dat het visum geen probleem is met een enkel ticket. (anders moet je een retourticket van 11 maanden kopen)

Maar voor 11 maand vind ik 1050 euro wel een erg groot bedrag, maar zonder die organisatie moeten we zelf een sponsor zien te vinden, en elke maand weer naar Bali om het visum te verlengen.
Ik vind het ook een beetje eng om steeds mijn paspoort op te sturen naar de organisatie, omdat ik dan zonder paspoort zit en ik dat niet helemaal vertrouw.

Ik zou ook een werkvisum aan kunnen vragen, maar dan moet je een bedrijf vinden die jou wil sponsoren en die wil blijven doorgeven dat je daar echt werkt zonder dat je daar werkt, wat denk ik een probleem wordt, want vind maar eens zo'n aardig iemand.

Ik kan nergens informatie vinden over hoe ik het anders zou kunnen doen,meeste mensen gaan niet langer dan 2 maand naar Indonesië.

Als iemand hier ervaring mee heeft, of iets van een andere goedkopere organisatie of manier weet?
Laat het me dan alsjeblieft weten.

Bij voorbaat dank,

Paulien
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visum voor 11 maanden Indonesië? Help!

Bericht door bolletjeom »

over het algemeen gaan de meeste mensen niet langer dan op een normaal visum mag omdat het zo'n ongelooflijk gedoe is. En de mensen die wel langer blijven hebben meestal wel een sponsor omdat we vrijwilligerswerk doen.
De enige oplossing die niet heel dur uitpakt die ik me zou kunnen bedenken is om eerst een maand of 2 vrijwilligerswerk te doen en te hopen dat jullie onderlingen banden zo goed zijn dat ze jullie sponsor willen blijven voor de rest van de periode.
normaal werk is zo goed als onmogelijk. een werkgever moet aangeven dat jij kwaliteiten hebt die ze in eigen land bij de eigen bevolking absoluut niet kunnen vinden en daarom jou wel binnen moeten halen....tja, en ik ken je niet...maar ik denk niet dat je aan die eis voldoet...en je meot dan natuurlijk ook werkelijk daar gaan werken. al is het maar voor even.

maar...mag ik een rare vraag stellen.....wat zijn jullie van plan als jullie denken 11 maande door te kunnen brengen daar? echt ieder eilandje zien of heel veel op 1 plek blijven hangen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou zeggen begin eens met 2 maanden... Koop een ticket met bijvoorbeeld air asia van waar je verwacht na 2 maanden te zijn in Indonesie naar een andere plek. Bijvoorbeeld Singapore of Kuala Lumpur. Die kan je als je die nu boekt al voor 40 euro krijgen.

Vond je Indonesie dan echt zo geweldig dat je er toch de volle 11 maanden wil blijven vraag dan vanaf daar dat visum packet aan. Maar wellicht kom je wel tot de conclusie dat je helemaal wel wat anders wil zien of dat je alleen nog maar 2 maanden erbij wil. Voor minder dan 100 euro vlieg je dan dus weer retour naar ergens in indonesie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
RamboPlienopReis

:) Bedankt voor de reacties.

Ik wil graag veel over een land te weten komen en niet alleen de toeristische plekken zien en daarna weer naar een ander land. We willen niet te lang op dezelfde plek blijven, maar ook niet te kort. Laat maar zeggen 2 weken.

Als ik nou zo koppig wil zijn en toch echt 11 maand in Indonesie wil verblijven. Wat vinden jullie dan van zo'n organisatie, is 1050 euro te veel voor 12 maand visum, en is het wel zo'n goed idee om mijn paspoort op te sturen elke maand? In principe hebben we samen tot de 9000 euro ter beschikking.(aftrek van vliegtickets meegerekend)

Werk gaat inderdaad moeilijk worden, ter nood heb ik wel een adresje van een vrouw die een villa-complex in Bali runt, en de naam en telefoonnummer van een man die 4 luxe hotels in Maleisie heeft,en die misschien een goed woordje voor me kan doen bij en hotel in Indonesië. Maar of die erom staan te springen dat ik geen werkvisum heb, dat wordt een probleem.

Vrijwilligerswerk lijkt me ook enorm leuk, maar vaak moet je je dan aanmelden bij een organisatie en die organisatie veel geld betalen. (ik kan begrijpen dat je voor je eigen eten en onderkomen moet zorgen en dat zij ook hulp nodig hebben) Plus je zit aan de organisatie vast voor die 2 maand, en stel dat je nou verder wilt trekken.
Mijn vriend is geen voorstander voor vrijwilligerswerk,dus zal hij toch ander werk moeten zoeken.

Ik zou niet weten hoeveel we moeten werken om die 11 maand vol te houden. Hoe lang denken jullie dat we het volhouden in Indonesie met 9000 zonder te werken?
bolletjeom
Reisexpert

11 x 30 = 330
9000 : 330 = €27,27
als dit is wat je samen per dag te besteden hebt terwijl je daar bent dan ga je het wel redden. mits je geen gekke dingen doet. Maar wanneer jullie denken per keer 2 weken op 1 plek te blijven dan kunnen dingen goedkoper worden.
vervoerkosten heb je dan bijna niet of je moet een brommer huren. je kunt misschien een korting krijgen op je hokje als je een week blijft etc.

Er zijn heel veel vrijwilligers organisaties waarbij je nagenoeg niets betaald voor de bemiddeling!
kijk eens in ons hoofdstuk vrijwilligerswerk
1 van de mensen die hier regelmatig antwoorden geeft (en nu even op reis is) heeft ook connecties met schooltjes op Bali. Misschien dat dit iets voor je/jullie is

wat is het probleem dat je vriend heeft met vrijwilligerswerk? wil hij gewoon betaald krijgen of heeft hij moeite met de rol van de westerling die zijn kennis ongevraagd komt verspreiden? Vrijwilligerswerk is ook echt een hele mooie ervaring voor jezelf....en betaald werk zal er toch echt niet in zitten...of je moet erg veel mazzel hebben. De lokale bevolking zal je niet met open armen ontvangen als je een betaalde baan van ze "afneemt". Een kennis van mij heeft zijn halve leven op Bali gewoond en me daar de ins en outs over uit de doeken gedaan.

Die visum organisatie.....ik weet het niet. ik vind het veel geld en jullie weten nog helemaal niet hoe het bevalt. ik denk dat er een kans bestaat dat 11 maanden je tegen gaat vallen. Ik vind de tip van Tikva wel een goede. kijk het eerst 2 maanden aan en ga dan eventueel alsnog voor deze constructie. Je zou dan een rondje Sumatra kunnen maken en met de boot over kunnen steken naar Maleisie en daar je vervolg visum regelen
RamboPlienopReis

Bedankt voor de informatie bolletjeom, ik wordt al wat meer zeker als ik weet dat ik het toch wat langer kan volhouden met dat geld dan 4 maand :) Dat zou betekenen dat als we geen werk kunnen vinden op dat moment we gewoon zuiniger moeten leven en wat minder reizen maar zorgen voor een goedkopere slaapplaats.

Ik heb geen idee wat mijn vriend nou precies over vrijwilligerswerk vindt, hij gaf duidelijk aan dat hij dat niet wou, maar ik zal daar eens goed met hem over spreken. Het lijkt mij een prachtige ervaring om vrijwilligerswerk te doen, wat kunnen doen voor de bevolking in plaats van hun banen af te nemen. Ik heb gelezen hoe arm Indonesie is, en het lijkt me ook erg oneerlijk.
Ik was gewoon eerder bang dat ons geld op zou raken, en dat we dan toch maar moeten werken.

Die scholen in Bali is wel een leuk idee! ;)

Misschien is het inderdaad handig om eerst 2 maand te doen, ik heb al 5 jaar contact met een meisje uit Singapore, dus misschien zou ik daar terecht kunnen na 2 maand, om dan over een pakket na te denken.
Het probleem van een visum van 2 maand is alleen dat je een retourticket nodig hebt, (voor 2 maand? ), en deze vaak wat duurder zijn.

En zou ik die organisatie kunnen vertrouwen met mijn paspoort?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

RamboPlienopReis schreef:Het probleem van een visum van 2 maand is alleen dat je een retourticket nodig hebt, (voor 2 maand? ), en deze vaak wat duurder zijn.
Je hebt een ticket het land uit nodig, niet een rettourticket naar plaats waarvan je vertrokken bent. Een air asia ticket van 40 euro is dus voldoende.

BTw nog even over je budget. Wij gaven met zijn 2e iets minder dan 40 euro per dag uit.Dit is excl duiken. Was prima te doen en we zijn vaak ergens maar een paar dagen gebleven. Zeker als je langzamer gaat reizen geef je minder uit.
Toch ik zou eerder een maandje minder gaan en dan wat meer geld hebben.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
RamboPlienopReis

Moet je dat ticket dan ook gebruiken? En dat ticket moet je dan in Nederland kopen toch?

Ok, ik hoop dat we het redden met het budget, zijn ouders geven nog een soort van afscheidsfeestje, dus misschien hebben we dan nog wat extra geld. :)

Ik zit er toch over na te denken om een pakket te nemen voor 5 of 6 maanden, en dan naar Singapore om te zien wat we dan gaan doen. 2 maanden vind ik vrij kort, ik zou dan meteen al met de onzekerheid zitten van : waar gaan we hierna heen, hoe regelen we verder ons visum?
Ik weet dat dat normaal is verder, maar het is onze eerste keer backpacken, en om dan een beetje visumhoudvast te hebben is wel fijn. Vooral omdat we het nu nog in het Nederlands kunnen regelen,en we ons daar in gebrekkig engels begrijpbaar moeten maken bij de ambassade.

hmmm lastig allemaal ;)
bolletjeom
Reisexpert

een ticket moet je hebben voor je het land in gaat. dus die moet je voor vertrek kopen. Bij airasia doe je dat online. hoe eerder je boekt hoe goedkoper.
ik weet niet of boottickets van te voren te koop zijn eigenlijk. maar een veel gebruikt ticket voor mensen die in Maleisie een visum aanvragen in een bootticket. Medan/ Penang
mara
Vakantieganger

Bericht door mara »

Ik zou je over dat geld niet al te druk maken. Indonesie is erg goedkoop. Ik reis samen met mij man nu voor 12 maanden rond in Azie en gemiddels maken we 25 euro per dag op (samen), dat is incl alle vluchten etc.

Indonesie is samen met India het goedkoopste land waar we tot nu toe geweest zijn dus dat komt wel goed.

Geniet van Indonesie, het is een prachtig land.
Plaats reactie