wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
myrte
Wereldreiziger

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door myrte »

Ik zoek ook nog een trip voor in m'n uppie voor 5 of 6 dagen (in juni) voor max. 500 euro. Liefst een 'makkelijke' bestemming: makkelijk vervoer luchthaven - stad, geen vervelende mensen, redelijk engelssprekend, goed openbaar vervoer, parkjes om in rond te hangen, etc. Heb namelijk geen zin om voor die paar dagen vanalles uit te moeten zoeken.

Krakow klinkt mij eigenlijk wel interessant. Zijn er vanaf daar beetje dingen te doen? Ik lees Auswitz, zijn er vanaf Krakow tripjes te boeken daarheen of makkelijk openbaar vervoer?

Als ik echt niks anders vindt wordt het maar weer Göteborg (Zweden).
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

myrte schreef:Ik zoek ook nog een trip voor in m'n uppie voor 5 of 6 dagen (in juni) voor max. 500 euro. Liefst een 'makkelijke' bestemming: makkelijk vervoer luchthaven - stad, geen vervelende mensen, redelijk engelssprekend, goed openbaar vervoer, parkjes om in rond te hangen, etc. Heb namelijk geen zin om voor die paar dagen vanalles uit te moeten zoeken.

Krakow klinkt mij eigenlijk wel interessant. Zijn er vanaf daar beetje dingen te doen? Ik lees Auswitz, zijn er vanaf Krakow tripjes te boeken daarheen of makkelijk openbaar vervoer?

Als ik echt niks anders vindt wordt het maar weer Göteborg (Zweden).
Beide kan naar Auschwitz. Kijk even in het Europa forum onder het Krakow topic.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dit is per ongeluk in het Praag topic beland:
Auswitch? Bussen vanaf het busstation voor 10 zlotty. Heen en terug dus 20 zlotty ipv 90 georganiseerd. Gids is niet verplicht, en er is geen entree. Gratis bus naar Birkenau gaat elk uur vanaf Auswitch. Terug naar Auswitch ook, met half uur verschil in de tijden. Ik ben dus/daarom 1,5 uur in Birkenau geweest. Ben daar begonnen, omdat dat makkelijker te timen is; weet je in Auswitch hoeveel tijd je hebt tot bus terug naar Krakow. Oh ja, dat filmpje dat je krijgt bij die georganiseerde excursies heb ik erbij gescoord voor 3,5 Zlotty. En Gidsje gekocht voor 4 zlotty.
En lees dit ff:

Belletje heeft dit niet voor niets helemaal uitgewerkt :P
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

ideaal!
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Zo, volgende bestemming staat vast: Krakow.
Overigens met dank aan deze site. Realiseer me nu pas hoe handig dit eigenlijk is. Niet meer eindeloos google, maar gewoon deze site. Heerlijk, zoiets.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Heel veel plezier!!
Het is een heerlijke stad! met een zeer boeiend verleden.

Wij hebben vandaag op een terrasje ( ik met snothoofd en Jeroen met zijn been omhoog 8-) ) zitten brainstormen.
Ik heb alleen in oktober 1 weekje "vrij" waarin we weg zouden kunnen. Dus de volgende opties vlogen voorbij. Weekje terschelling, een stedentrip naar: iets in de baltische staten, iets in italie of portugal, eilandje in griekenland, Dublin...ben benieuwd wat het gaat worden.
Verder besloten voor Februari 2010 onze aandacht te vestigen op Kenia en Tanzania. Jeroen hoopt dan eind 2010 kazachstan en Tajikistan te gaan doen.
Werktechnisch gaan Ecuador en nogmaals Laos en Cambodja zeker door. Cuba weet ik nog niet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Myrte veel plezier!

Ik heb vandaag besloten de geplande reis naar Krakow te cancellen..voel mij niet helemaal fit dus komt nog wel keer weer en was er toch al geweest ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kan nog altijd niet kiezen wat ik deze zomer wil doen...

Z-Afrika/Mozambique zijn een optie.
Terug naar Indonesie lijkt me leuk, de Molukken ofzo. (Maar ik ben net in Indonesie geweest, en ook al is het land groot, er zijn zat andere landen.)
Of toch maar een paar weken werken (in de duikindustrie) in Egypte?

Ik kan niet kiezen!!!! En ik kan ook niet beslissen waar ik ga soliciteren voor na de zomer.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
crye

Bericht door crye »

Ik vertrek 31 mei naar Parijs en bourgogne. :)
Maar mijn reis waar ik echt naar uitkijk ligt in December.
Namelijk Nepal. *O*
Mijn chef is hiervoor niet goed gezind maar hij moet er zich bij neer leggen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

crye, daar heb je helemaal gelijk in dat je chef er zich maar bij moet neerleggen dat jij gaat want Nepal is dat zeker waard!
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Niet de volgende, maar die daarna staat alweer op de planning: weekje Marokko met vrienden (als alternatief voor Lowlands).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

alsof ik nog niet genoeg in de planning had...hahaha
binnen nu en 6 weken even een paar dagen naar Knutsford ?!?!?!
dat is dus een dorpje met hystorisch centrum op 20 minuten van Manchester. Mijn vriendin gaat daarheen verhuizen en ik ga helpen kinderkamers behangen.
Voor ons weekje in oktober zitten we er over te denken dat deel van Engeland eens te gaan bekijken omdat we door die vriendin van mij eingelijk nooit verder komen dan haar huisje maar we zijn wel nieuwsgierig naar die hoek.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik zit er ook aan te denken om na de zomer naar Engeland te gaan. Supermooi land lijkt me, alleen het weer houdt me wat tegen. Overigens ideaal om nu te bezoeken gezien de koers van de pond.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dexter schreef:Ik zit er ook aan te denken om na de zomer naar Engeland te gaan. Supermooi land lijkt me, alleen het weer houdt me wat tegen. Overigens ideaal om nu te bezoeken gezien de koers van de pond.
He, Dexter is ook weer present ;) ! Klopt ja, met die pond. Ga je wellicht naar Schotland? Ongeveer net zo mooi als Ierland denk ik, maar in Ierland hebben ze de Euro dus Ierland is duurder denk ik (Ierland is sowieso niet goedkoop).
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

ik ga komende week een paar dagen kamperen in zuid limburg en dan daguitstapjes maken naar Luik en mss Aachen ;)
Plaats reactie