Advies gevraagd mbt vliegticket

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
ingeborgenharm

Re: Advies gevraagd mbt vliegticket

Bericht door ingeborgenharm »

bedoel je met gratis niet gewoon het toeristenvisum dat elke Nederlander automatisch krijgt en waarmee je 30 dagen in Thailand mag blijven?
Wij gaan deze zomer 7 weken naar Thailand, Laos en Cambodja. Binnen een week gaan we al van Thailand naar Laos, maar ik heb geen officieel bewijs (vliegticket of visum voor Laos of Cambodja, regel ik aan de grens) dat ik Thailand binnen 30 dagen weer uitben... weet iemand of ik dan toch vantevoren een visum voor Thailand moet kopen voor 60 dagen (en kan dat inderdaad gratis tot 4 juni?), of contreleren ze pas achteraf of je langer dan 30 dagen in Thailand bent geweest?

Alvast bedankt!

Ingeborg
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er roepen hier 2 mensen dat het visum tot 4 juni gratis is ...dus die geloof ik maar gewoon.
Het is idd verstandig om hier al een visum te halen als je geen bewijs hebt dat je het land verlaat. Kijk wel even of het een multiple entry visum is!!! want als dit niet het geval is dan moet je opnieuw een visum halen als je weer thailand in wilt.
Ik weet niet of je dat wilt maar aan de grens krijg je tegenwoordig nog maar 15 dagen op je visum voor thailand. Als je dus terug wilt naar Thailand en langer wilt blijven moet je binnen die 15 dagen een verlenging regelen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ingeborgenharm

Bericht door ingeborgenharm »

Bedankt voor de goede tip! Vorige week nog snel een multiple-entry visum voor twee personen gehaald, scheelt toch maar mooi 120 euro. Topactie van het consulaat als compensatie voor de ellende met de vliegveldbezetting vorig jaar.
Helaas alleen voor iedereen die dit nu nog leest; vanaf 4 juni is het gewoon weer betalen...
Plaats reactie