Binnenlandse vlucht?

Stel hier je vragen over Indonesië.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Binnenlandse vlucht?

Bericht door bolletjeom »

ik ben geen appels met peren aan het vergelijken!!!! ik zeg toch dat dit idd een optie is als je direct naar de gili's wil ?!?!?! *_*

ik geef alleen aan dat er mensen op ONZE boot het veelvoudige hebben betaald van wat wij hebben betaald.
we hebben (dag ervoor) een bus van Padangbai naar Kuta genomen voor 30.000 ( dat was ongeveer 3 euro)
En op Lombok hetzelfde voor een minibusje. Gecharterd met nog 6 andere toeristen. Dus al met al waren we in totaal (als we uit kuta gekomen waren) 75.000 kwijt geweest. De mensen op de ferry hadden dus 130.000 betaald en moesten daarna ook nog zelf vervoer naar Sengigi betalen.
Overigens hebben we over dit stuk echt geen dag gedaan. We zijn om 9.00 vertrokken en hebben (ok, een beetje laat) gelunched in Sengigi
ja...als je direct door had gewild naar de Gili's...dan hadden we er vast wel een dag over gedaan.
Maar goed. Dat is idd appels met Peren vergelijken. Min advies ging ALLEEN over de fery naar Lombok en/of Sengigi....niet over de Gili's
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
DeeJeeEric

Bericht door DeeJeeEric »

Hallo,
Bedankt voor de tips, ik zal er zeker veel aan hebben.
@ Jenny: Ik weet nog niet precies of ik ook daadwerkelijk flores wil bezoeken. Wel gaan we zeker de bootreis langs komodo doen, en volgens mij belandt je dan automatisch op flores..? Ik heb nog niet veel informatie over het eiland flores opgezocht, is het een aanrader?

en hier even op terugkomend.
Houd er rekening mee dat je je visum max 90 dagen vantevoren aan mag vragen. Wanneer je 1 juli vertrekt (dus 2 juni aankomt) dan is dat ongeveer vanaf nu...
Volgens mij heb je hier geen gelijk in.... ik heb hier niks over kunnen vinden op internet.. Ook heb ik voor de zekerheid maar even naar de indonesiche ambassade gebelt, en die hebben mij vertelt dat ik ongv begin/mid mei mij visum moet aanvragen. Lijkt me ook wel vreemd als je een visum 3 maand van te voren moet aanvtragen. Bedoel je niet dat ik er rekening mee moet houden dat vanaf het moment van aanvragen mijn visum geldig is en dat ik er moet voor oppassen dat het visum niet verlopen is tijdens de reis?

iig zal ik me deze tijd gaan richten op de route en de highlites die we sowieso willen bezoeken. welliswaar moeten andere zaken ook nog worden geregeld zoals de overnachting bij aankomst en de binnenlandse vliegreis. Wellicht dat we vanaf Ende naar bali en dan doorsteken naar jakarta doen. Dit is helaas nog niet helemaal duidelijk. Ik zal vrijdag even langs bekenden van mn ouders die al een aantal keer in Indonesie zijn geweest, even een informatief gesprek voeren dus!:D

Allemaal bedankt voor de reacties en ik zal snel weer wat van me laten horen

mvg
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

DeeJeeEric schreef:Hallo,
Bedankt voor de tips, ik zal er zeker veel aan hebben.
@ Jenny: Ik weet nog niet precies of ik ook daadwerkelijk flores wil bezoeken. Wel gaan we zeker de bootreis langs komodo doen, en volgens mij belandt je dan automatisch op flores..? Ik heb nog niet veel informatie over het eiland flores opgezocht, is het een aanrader?
Persoonliijk vind ik Flores een van de mooiste eilanden die ik tot nu toe bezocht heb. De landschappen en vulkanen zijn prachtig, en ook de mensen zijn vriendelijk.

Wanneer je de boot van Lombok naar Labuan Baja neemt kom je inderdaad automatisch op Flores uit. Maar Flores is een groot en langgerekt eiland, en het duurt een tijdje om van de ene naar de andere kant van het eiland te reizen. Vandaar dat het handig is om vantevoren al te bedenken of je van Labuan Bajo of van Maumere terug richting Bali/Java wilt reizen. Het is meestal geen probleem om tickets pas een paar dagen vantevoren te boeken, maar als je minder tijd hebt en minder flexibel bent, is op tijd boeken aan te raden. Je wilt niet dat je vlucht vol zit. Vlieg ook nooit op het laatste moment terug, want vliegreizen naar oost Indonesie zijn enigszins onbetrouwbaar en worden vaak gecanceld. En je wilt niet je internationale vlucht missen.
DeeJeeEric schreef:
Houd er rekening mee dat je je visum max 90 dagen vantevoren aan mag vragen. Wanneer je 1 juli vertrekt (dus 2 juni aankomt) dan is dat ongeveer vanaf nu...
Volgens mij heb je hier geen gelijk in.... ik heb hier niks over kunnen vinden op internet.. Ook heb ik voor de zekerheid maar even naar de indonesiche ambassade gebelt, en die hebben mij vertelt dat ik ongv begin/mid mei mij visum moet aanvragen.
Je visum is 90 dagen geldig tussen het moment van afgifte (dagstempel in je paspoort) en het moment van aankomst. Vandaar mijn opmerking dat je je visum niet te vroeg aan moet vragen.

Dat staat gewoon op internet hoor, onder andere hier: http://visumdienst.nl/?location=visumin ... =indonesie
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Flores is idd het mooiste eiland van indonesie dat ik heb gezien.( kijk eens op mijn site voor foto's en verhalen). Het is ook het eiland dat ik vervloek vanwege zijn slingerweggetjes en de rijstijl van de locals. Motor uitzetten om benzine te sparen en dan heuveltje af en flink meesturen en remmen in de bochten :r
Maar wel de moeite waard hoor! Zeer authentiek eiland. maar vergis je niet in de afstanden en hoeveel tijd je ermee kwijt bent. 50 kilometer kan rustig 5 uur duren ;)

verder sluit ik me aan bij Jenny en adviseer ik om vluchten tijdig te reserveren als je het je niet kan veroorloven ze te missen EN zorg dat ze niet naadloos aansluiten op je internationale vlucht
DeeJeeEric

Hey allemaal,

Na een tijdje van radiostilte ben ik weer terug:D haha. De afgelopen weken heb ik me wat minder met de reis bezig gehouden, maar ben er nu weer volop mee bezig. Dit omdat het nu toch wel echt dichtbij komt (1 juni *O* )

Wel heb ik ff gepraat met vrienden van mn ouders die al 2 keer 3 maanden naar indonesie zijn geweest en heel veel fotos hebben gemaakt:D hier heb ik erg veel van opgestoken en gigantisch mooie dingen gezien.

Nu heb ik wel even een vraagje wat betreft malaria tabletten.. Ik heb gehoord dat je hier behoorlijk ziek van kan worden, en dat als je toch malaria krijgt het minder snel ondekt als je tabletten neemt. De vrienden van mn ouders hebben de tabletten de 1e reis wel gehad, maar de 2e niet... dit vanwege de bijeffecten..

Heeft iemand hier tips/ervaring mee??

Verder zal ik deze weken samen met mijn maat de planning gaan maken, hier zal ik jullie ook op de hoogte van houden:D

wooehoeeei bijna los 8)7 ^O^

Grtssss Eric
bolletjeom
Reisexpert

er is maar 1 malaria tablet die bij ongeveer 10% van de gebruikers bijwerkingen geeft.
laat je niet gek maken door indianen verhalen
in Indonesie komt een variant voor die dodelijk kan zijn en veel muggen zijn resistent voor bepaalde malaria middelen.
Het is met name voor Indonesie van groot belang dat je je goed laat voor lichten en dat je weet welke eilanden je gaat bezoeken. Ik meen dat de helft van de eilanden om een ander malaria middel vraagt dan de andere eilanden.

ik vind het bizar dat mensen het risico willen lopen om dood te gaan (op een gruwelijke manier) of levenslang regelmatig zeer ziek zijn terwijl er goede preventie voor handen is.
ja, je kunt nog steeds malaria krijgen als je preventief slikt maar vaak krijg je dan wel veel mildere klachten dan wanneer je niet slikt.

Voor de kenners hier...kom ik weer met mijn verhaal van mijn oom....dus stop maar met lezen ;)
mijn oom kwam 3 maanden na zijn vakantie in het ziekenhuis te liggen.
Op de intensive care. waar hij weken heeft gelegen en mijn tante bleef slapen omdat ze iedere nacht dachten dat ie de ochtend niet zou halen.
Ja, hij had pillen genomen.
ja, mensen riepen: zie je wel, het werkt niet!
En de artsen zeiden. Het verschil is dat meneer nu, 3 maanden na de vakantie, hier ligt en het misschien haalt. Zonder pillen was hij binnen 2 dagen gestorven ter plekke

je kan deze vraag misschien beter stellen onder het kopje vaccinaties en gezondheid. hier kijkt iemand mee van de travelclinic en die geeft vaak goede antwoorden
DeeJeeEric

Heey,

Weer terug van weggeweest. Thx voor de tips, heb nu de belangrijke dingen geregeld zoals:paspoort, visum, medicatie, backpacktas, lonely planet etc. Ik heb dr zin in want het is maandag al! ik zal de laatste paar dagen nog ff goed lezen hier op et forum. Voor de liefhebbers houden we wat bij op robineneric.waarbenjij.nu

ik ben nu echt heel moe dus ga slapen. morgen meer:)

gr'

eric
renatem

Qreply

Bericht door renatem »

Leuk om vanalles te lezen over indonesie. Zelf ben ik nu ook aant uitzoeken wat we willen en hoe we dat moeten gaan regelen. Wat in ieder geval zeker is, is dat ik van 5 juni tot 5 juli in indonesie zit. We vliegen naar Jakarta en terug vanaf Bali. In de tussentijd weten we t allemaal nog niet, waarschijnlijk java-eiland afreizen en dan vanaf bali een binnenlandse vlucht naar of sumatra (oerang-oetangs opzoeken) of flores (komodovaranen), en dan de laatste dagen op bali een beetje chillen. En wat is een redelijke prijs om te betalen voor een vlucht? Maar wat ik me afvraag is wat het handigst is, alvast een binnenlandse vlucht boeken of dat daar ter plekke doen, iemand tips? En iemand goede tips om de keuze sumatra of flores te maken? Fijne reis allemaal en alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes, Renate
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je met Air Asia wilt boeken, dan kun je het beste vooraf boeken. Voor alle andere maatschappijen zou ik het gewoon in Indonesie zelf doen.

Ik vind dat je teveel wilt in een te korte tijd. Als je je vluchten ter plaatsen boekt ben je meer flexibel, en zul je zelf ook ervaren dat je route gekkenwerk is. Je hebt dan meer speling, en hebt de mogelijkheid iets langer te blijven op plekken die je goed bevallen. En die zullen er zeker zijn!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie