ik en een vriendin heb kort geleden definitief besloten dat we eindelijk een lange reis gaan maken( ong. 6 tot 8 maanden) dit is onze eerste reis we zijn beide 19 als we gaan. maar ik zit met een aantal vragen en hoop dat jullie me misschien een eindje opweg kunnen helpen!

het plan was om naar australie te gaan, maar al snel kwam er het idee om indonesie mee te nemen tijdens onze reis. maar toen ik wat meer informatie ging zoeken over azie bedacht ik me, misschien kunnen we wel gewoon half om half doen, dus 4maanden azie 4 maanden australie. ik begrijp dat je dan niet alles van de landen etc, kunt zien, je zult keuzes moeten maken, want we willen niet overal maar een paar dagen blijven of slecht een weekje ofzo. maar we denken dat we toch aardig wat dingen kunnen zien!!
nu een aantal vragen die mij bezig houden

- kan je beter eerst in azie beginnen, of eerst in australie
- welke landen zouden geschikt zijn qua lengte verblijf en route( logische wijze)
-is het verstandig om een atw ticket te kopen? of dit op een andere manier te doen?
enn, welke landen zouden jullie ons kunnen aanraden( we houden van avontuur, maar afgewisseld met wat minderavontuurlijk vinden we errrrggg fijn

( oh, als dit een verkeerde plek is voor dit topic? dan sorry! dit is de eerste keer dat ik op dit forum iets plaats enzo. )
alvast heeel erg bedankt! hoop dat jullie me kunnen helpen!
groetjes,