routekaartje maken??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

routekaartje maken??

Bericht door bolletjeom »

ik heb me rot gezocht maar ik kan het niet vinden
Weet iemand waar ik online een (gratis) kaartje kan maken dat ik dan op mijn site kan gebruiken?

Ik wil dus gewoon een wereldkaartje ofzo waar ik dan zelf stipjes op kan zetten en die weer met een lijntje kan verbinden zodat je mijn geplande route ziet.
Dat kaartje wil ik dan op kunnen slaan op mijn computer en op mijn reissite/ weblog zetten

ik heb al even zitten googelen maar niet echt iets gevonden dat werkt.
Wel mogelijkheden om hele landen in te kleuren OF om stipjes te zetten maar dus niet stipjes met een lijntjes

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

heb je al geprobeerd om in een gewoon kaartje met het programmaatje "paint" er lijntjes in te trekken??

volgens mij moet dat ook kunnen.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Op deze site kan je een wereldkaart maken met "bezochte landen" in kleur aan geduid. Geen route dus, maar ook wel leuk.

http://douweosinga.com/projects/visitedcountries
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kohraya
zo'n bezochte landen kaartje heb ik al....is inderdaad heel leuk!

en hariejak....ik heb uren gestreden met het paint programma en uiteindelijk met een redelijk acceptabel resultaat.
Dus nadat ik je uren had vervloekt voor deze tip omdat ik gefrustreerd raakte omdat het niet lukte zoals ik wilde.....nu dan toch een wel een "hartelijk dank voor deze tip!" :)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Ik heb het ook in paint gedaan...
Groet,

Sjaak
kliiiek

Bericht door kliiiek »

Je kunt op www.travelpod.com een erg gaaf kaartje maken. Bestaat tevens de mogelijkheid deze als "patch" op je normale website neer te zetten!

Heb er al een paar reizen instaan en ga rustig door met toevoegen. Site werkt op simpele kaartjes, maar kunt ook Google Earth gebruiken om heel precies de locatie te bepalen.

Ik vind het leuk speelgoed en blijf het zeker gebruiken!

Greetingzz,
Ruudje

http://battaboy.blogspot.com
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Op around the globe kun je ook je kaartje bijhouden en deze in je eigen website of andere website laden. Iedere keer wanneer je inlogt wordt je positie bepaald en aan de hand daarvan de lijntjes getrokken.

Ook kun je als je dat wil reizigers in de buurt vinden en de afstand tot thuis berekenen. Allemaal dingetjes die leuk en practisch zijn als reiziger, maar hoor graag als jullie nog andere wensen hebben om dit te gebruiken..

voorbeeldje op http://mylocation.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie