Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
martin1987

Visum Australië

Bericht door martin1987 »

Hallo allemaal!

Ik ben van plan om voor 3 maand naar australie tegaan. Ik wil juist niet werken en daarom geen working holiday visum aanschaffen. Nu zijn er voor toeristen de volgende visa te vinden. Dan blijven er deze twee visa over:

ETA (Visitor) (subclass 976)
An electronically stored authority for short-term visits to Australia of up to 3 months. Available to passport holders from a number of countries and regions, who are outside Australia.
eVisitors (subclass 651)
An electronically stored authority for visits to Australia for tourism or business purposes for up to three (3) months. Available to passport holders from the European Union and a number of other European countries, who are outside Australia.

Nu snap ik eigenlijk niet wat het verschil is. De ETA kost 20 dollar en de evisitor is gratis. Nu zeggen mensen dat ik de ETA moet hebben, terwijl als ik de "Find a visa" gebruik op de site ik uitkom op een evisitors visum.

Weet iemand duidelijk het verschil?

Alvast bedankt!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door Moira »

Hallo,

Mijn moeder is op vakantie geweest in Sydney en heeft toen via internet dat visum voor 3 maanden aangevraagd die dus gratis is. Ze is gekomen voor 3 weken en alleen voor vakantie. Ik zou zeker geen geld betalen voor een visum als je er een gratis kunt krijgen om vakantie te vieren in Australie. Het is zo geregeld het duurt ongeveer 2 dagen en dan heb je antwoord.

Ikzelf heb wel een working holiday omdat ik voor langere tijd in Australie wilde verblijven.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visum

Bericht door bolletjeom »

wij hadden ook gewoon het gratis visum via internet. wij zijn 3 maanden in Australie geweest
Zou die 20 niet zijn voor het gedoe omdat het een normaal visum is. zoals je ook meer moet betalen als je een kaartje bij het loket van de NS haalt dan wanneer je hem zelf regeld bij een automaat en zoals je €40 moet gaan betalen voor inchecken met ryanair en niets als je online incheckt???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Re: Visum Australië

Bericht door Erik »

Mogelijk geldt het ETA (Visitor) (subclass 976) visum voor andere landen dan Nederland. Niet ieder land kan namelijk ook een WHV aanvragen? Mogelijk dat daar het verschil zit?!
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Voor EU-landen blijkbaar gratis, anderen moeten betalen.
Zo zie ik het afgaande op de info in de openingspost :)
martin1987

Bericht door martin1987 »

Oke bedankt voor de reacties! Dit bevestigd eigenlijk ook mijn vermoeden, ging alleen twijfelen door de opmerking van iemand anders. Dan heb ik nog 1 klein vraagje, voordat je het vliegtuig instapt moet voor de maatschappij duidelijk zijn dat je visum ingaat. Nu heb ik een goedkoop ticket gezien welke ingaat op 2 september en de terugvlucht op 2 december. Ik kom echter pas 4 september aan in aussie (vertrek 's avonds en kom net na middernacht aan!). Gaat mijn ticket in op het moment dat ik het vliegtuig instap of op het moment dat ik uitstap in australie, dit is voor mij wel een cruciaal verschil namelijk:)

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties!
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Mijn vermoeden is pas op het vliegveld in AU, maar zeker weten doe ik die niet.
Voor zoiets belangrijks als dit zou ik gewoon even contact opnemen met vliegtuigmaatschappij, die kunnen je hier vast meer over vertellen. Lijkt me toch iets waar je zeker over wilt zijn, omdat je anders je heen- en/of terugvlucht moet verzetten. 3 maanden en 2 dagen is namelijk geen 3 maanden meer.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zou hier ook zeggen vanaf het moment dat je het land in gaat. Vanaf dat moment sta je ook geregistreerd dat je in het land bent. Eerder zou ik ook niet inzien dat dit geregistreerd zou kunnen worden. Wanneer je bijvoorbeeld een tussenstop maakt in bangkok, zou volgens de "instaptheorie" je visum ingaan zodra je de vlucht begint. Daarmee zou je kostbare dagen verliezen. Dus dit lijkt me niet logisch.

Wil je 100% zeker zijn gewoon even navragen bij de ambassade (kan via de mail, of telefoon) of een visumdienst instantie o.i.d.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Mijn moeder heeft het visum in werking laten treden op het moment dat ze 1 voet in Australie zetten. Dus dat is de datum van wanneer je visum geldig moet zijn.
Ik dacht dat je met dat visum gewoon 3 maanden de tijd had om het land binnen te reizen.

gr van Moira
Maf

Bericht door Maf »

En als je drie weken gaat? moet je dan ook elektronisch vantevoren aanvragen of kan je gewoon aankomen op het vliegveld?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

volgens mij moet je het altijd van te voren aanvragen. maar dat is online in 10 minuten geregeld hoor!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Je moet het altijd van te voren aanvragen, maar dat is idd binnen een paar minuten gebeurd. En wij kregen dezelfde dag bericht terug, lijkt meer een formaliteit!
Noddy89

Australie - Fiji - Australie Visum?

Bericht door Noddy89 »

Hoewel ik nog niks heb geboekt, staat het vast dat ik in oktober naar Australie ga met een vriendin.
Mijn vriendin zei een tijdje geleden dat ze ook wel naar Fiji zou willen, en eerlijk gezegd vind ik dat wel een heel leuk idee. Ik heb naar reisverhalen gezocht, om te kijken hoe andere reizigers dit hebben aangepakt, en ik las dat sommige mensen vanuit Australie naar Fiji gaan, en dan weer terug. Dit vond ik wel een goed idee, en de prijzen van de retourtickets vallen me reuze mee.
Wat ik me nu afvraag: hoe moet ik dit dan regelen met mijn visum? Ik neem een working holiday visum. Is dat nog geldig als ik terugkom uit Fiji?

Wie kan mij helpen? Of is dit een stom idee en kan ik het beter anders aanpakken?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Australie - Fiji - Australie Visum?

Bericht door Moira »

Hallo,

Een working holiday is multi entry wat betekend dat je zo vaak in en uit mag reizen binnen dat jaar dat ie geldig is.
Wij hebben zelf ook een working holiday en zijn 12 december 2008 erin gereisd en nu zijn we voor 3 maanden in Azie en reizen dan Australie weer in waar we nog tot 11 december 2009 mogen blijven.

gr van Moira
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

zoals de rest al aangaf ja je moet het vantevoren aanvragen en inderdaad mijn moeder kreeg dezelfde dag bericht dat het akkoord is. Ze willen graag van tevoren even weten wie op bezoek komt in Australie.

gr van Moira
Plaats reactie