1e / 2e class trein Bangkok chiangmai

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Revolucion
Wereldreiziger

1e / 2e class trein Bangkok chiangmai

Bericht door Revolucion »

beste mensen,

Ik ben aan het neuzen voor de trein naar Chiangmai vaanf Ayutthaya. Nu zou ik graag willen weten wat nou het verschil is tussen 1e en 2e klas...een slaapplaats uiteraard. We zijn met zn 2en dus geen moeilijkheden met upper en lower.

ik hoop dat iemand het kan vertellen. dan kan ik het online boeken (op de site kan ik er niks over vinden namelijk)

thnx.
Dexter
Reisexpert

Re: 1e / 2e class trein Bangkok chiangmai

Bericht door Dexter »

Kan je dat online boeken? Het verschil is volgens mij 1e klas airco en 2e klas niet, wellicht bedden iets beter in 1e klas. Ik vond de 2e klas prima. Maar je moet of boven of onder boeken, dus of je met zn 2en bent maakt dan niet uit. Het is 1pers per bed.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik heb ook altijd 2de klas genomen en vond dat prima. heb nooit zo goed het verschil gezien met de eerste klas behalve soms airco die op standje diepvries staat. ikzelf heb altijd de voorkeur voor een bovenbed
wist ook niet dat je online kon boeken. Als je tijd hebt is het ook niet echt nodig. een dag (of twee) van te voren naar een treinstation of bij een burootje en je hebt het zo geregeld. zo blijf je flexibel (als je wilt)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Revolucion
Wereldreiziger

Ten eerste bedankt voor de reacties.
Ten tweede, ja kan online zie http://www.thairailwayticket.com/Defaul ... language=1

Is 2e klasse wel ook zogezegd prive? Dus met zn 2en in een eigen ruimte? of is het met allemaal Thai, ieder achter een gordijntje slapen?
Niet dat ik heel erg op privacy uit ben, maar wat ik kan slapen wil ik graag slapen.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Geen eigen coupé, dat heb ik alleen in Vietnam gezien maar wellicht bestaat er ook iets dergelijks in Thailand. Maar het is prima te doen hoor, en idd bovenslaper pakken is een stuk relaxter. De 2de klasse is altijd nog redelijk 'luxe', als de locals al met de trein gaan dan meestal 3de klasse volgens mij.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Persoonlijk neem ik liever een lower zodat ik mijn backpack onder m'n bank kan schuiven.
Bij een lower moet je je backpack vaak bij je nemen (met mijn lengte is dat geen leuke optie) of in een rek in het gangpad leggen (wat ik niet erg veilig vind).
Maar 't is wel waar dat een upper relaxter is. En neen ... geen eigen coupe, hoogstens een gordijntje.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wat wij het voordeel vonden van 1e klas was de privacy je hebt met z'n 2 en een hokje en die kun je afsluiten.
Ik slaap nog al licht en vond de geluiden van de medereizigers nog wel eens vervelend. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ook de bedjes zijn wat breder in de 1ste klas.

gr van Moira
Revolucion
Wereldreiziger

forum collega's

Heb op de site zelfs nog een emailadres gevonden dus heb ThaiRailways even gemaild.

Dit is het antwoord:
Class 1 will be a room for 2 people , Class 2 will be a cabinet but will sleep 40 people share a upper berth - lower berth Sure different prices
Services do not different. Class 1 can't book online 2 people pay /time 2706 bath ,Class 2 can book online 2 people 1612 bath .
If you select a transaction to 2 people/ times will be in together

1e klas kan dus niet online worden geboekt.

Wellicht een idee om de website bij de landeninfo van Thailand te zetten?
a knipscheer

Bericht door a knipscheer »

Hallo,
De infomatie die iedereen geeft klopt. 1ste klas is met airco wat erg koud blijkt te zijn. 2 de klas is met ventilatoren. Er was voor ons maar een reden waarom we 2de klas namen dat was omdat daar de meeste mensen van de bevolking mee reizen. Dit is echt een aanrader want je komt echt met de plaatselijke bevolking in aanraking.
Ik zou zeker chang mai doen. En als ik een eiland zou kiezen zou ik voor kopanang gaan en als je van snorkelen houdt is ko tao een aanrader.
veel plezier trotter boek erbij en je komt overal.
groetjes Astrid
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Tip voor wie met z'n tweeen reist: kies voor één upper en één lower bed. Je hebt dan namelijk voor overdag met z'n tweeen een zitje ipv met een vreemde en je slaapt 's nachts dus boven elkaar. Voordeel tov twee upper of twee lower beds is dat je hierbij kunt krijgen dat degene die in het andere bed slaapt (= een vreemde) misschien heel vroeg wil gaan slapen of heel lang uitslaapt, zodat jij gedwongen bent ook in je bed te gaan of blijven liggen aangezien het upper en lower bed tegelijk opgeruimd moeten worden om te kunnen zitten. Mijn vriend en ik hadden dus een upper en een lower bed in de 2e klasse met inderdaad een gordijntje ervoor. Ik vond dat prettig, je hebt zo toch je eigen hoekje met z'n 2en ipv met een vreemde. En het lower bed is net wat ruimer dan het upper bed, kan ook een voordeel zijn als je lang bent.

Groetjes Anne
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Was ik vergeten nog een voordeel van 1ste klas je kunt zelf je airco regelen wij deden die vaak uit als we gingen slapen.

gr van Moira
Plaats reactie