18 dagen Thailand, wat zijn de musts?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Revolucion
Wereldreiziger

Re: 18 dagen Thailand, wat zijn de musts?

Bericht door Revolucion »

Kan iemand vertellen wat de snelste manier is om van luchthaven SUVARNABHUMI op busstation voor de richt PakChong (Mor Chit?) te komen?

Kan ik dan het best eerst richting het centrum gaan en dan verder, of gewoon een taxi van de luchthaven naar Busstation?

Dan kunnen we namelijk vanaf Chiangmai naar BKK vliegen (AirAsia) en dan door naar PakChong..

Bedankt voor de hulp!
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Een GoGo bar is natuurlijk een must :P
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Ik sluit me aan bij Khao Yai National Park, bereikbaar via Pak Chong (trein). Het is een prachtig NP met échte jungle waar je nog écht wildlife kunt spotten (dus geen apen die dagelijks gevoerd worden zodat ze hun gezicht wel laten zien!) zoals gibbons en makaken, neushoornvogels en met een beetje geluk olifanten. Hier geen "traditionele volken" die je kunt bezoeken maar wel prachtige natuur en het is er niet zo druk als rondom Chiang Mai.
Je kunt heel makkelijk een toertje in de jungle regelen, via het Wildlife Safari Guesthouse (zie ook hosteldatabase op deze site). Zij pikken je op bij het station en je kunt er voor een mooie prijs overnachten en mee op een tweedaagse toer de jungle in en naar een enorme kolonie vleermuizen. Echt een mooie ervaring en de eigenaars van het guesthouse zijn super aardig!

Maarre, waarom wil je met de bus naar Pak Chong? Je kunt ook vanuit Bangkok of Ayutthaya de trein nemen. Dat is een ervaring op zich, het is een treintje met bijna alleen maar locals, wij waren echt de grote attractie onderweg, haha. En dat in een toeristisch land als Thailand. Je zou dus ook vanuit Chang Mai met de trein kunnen, maar dan doe je er wel wat langer over dan de optie met vliegen vanaf Chang Mai denk ik. Ik heb op dat stuk geen ervaring met de bus, dus weet niet wat dan het handigst zou zijn. Maar de trein is in ieder geval dus ook een optie voor je.

Groetjes Anne
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Anne bedankt voor je info!

Het wordt inderdaad KhaoYai NP. en dan met Greenleaf of Wildlife safaris. Lees over beide goede verhalen, maar van greenleaf kun je ook online prijzen vinden.

Hebben er zin, nieuwe camera komt er ook aan (wel zo leuk met die wildlife) anders zijn het wazige donkere vlekjes en maar gokken dat het wel eens een gibbon zou kunnen zijn :)

met de trein naar PakChong duurt toch wel een stuk langer of niet?

groetjes
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Om in Pak Chong met de trein te komen reis je via Ayutthaya, het is een rechtstreekse trein. Over het traject Bangkok - Ayutthaya doe je ongeveer 4,5 uur. Dat is inderdaad wat langer dan met de bus, maar het is ook goedkoper en je doet ongetwijfeld een leuke ervaring op. Op elk station stappen verkopers in en uit met allerlei exotische "lekkernijen" en je kunt in contact komen met de locals, die ook met de trein gaan. En het uitzicht is super!
Voor meer informatie over de trein kun je eens kijken op www.railway.co.th/english
Hier vind je de timetabel, tarieven en alle bestemmingen en routes. Pak Chong ligt op de Northeastern Line.

Over je keuze voor een guesthouse. Ik ben zelf niet in Greenleaf geweest dus daar kan ik niks over zeggen. Over Wildlife Safari kan ik zeggen dat het een erg leuke, rustige plek is. Ik heb ook de website even voor je opgezocht, dat is http://www.khaoyaiwildlife.com Hier staat informatie op over de accomodatie en de tours die ze aanbieden. Ik heb alleen ook geen prijzen kunnen vinden maar ik ga er vanuit dat aangezien ze niet meer in de LP staan dat deze iets goedkoper is dan Greenleef (was toen wij er waren wel zo in elk geval).

En dat van die camera, dat is een heel goed idee!! Ik heb me groen en geel geergerd aan mijn veel te trage camera. Gevolg: veel onscherpe foto's van apen en heeel veel frustratie! :( Na deze reis heb ik meteen een nieuwe camera aangeschaft, haha. Succes!

Groetjes Anne
Plaats reactie