Hoe moet ik aantonen dat ik het land weer verlaat?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Dinkiiiieee
Vakantieganger

Hoe moet ik aantonen dat ik het land weer verlaat?

Bericht door Dinkiiiieee »

Hallo,

Ik ben van plan om met air asia naar Kuala Lumphur te vliegen voor ongeveer €200. Hoe moet ik gaan aantonen dat ik het land weer verlaat, aangezien mijn reis uit enkele vliegtickets gaat bestaan (die ik pas in het land waar ik op dat moment ben, pas ga reserveren).

Voorbeeld: Bremen, Londen, Kuala Lumphur, Melbourne, Auckland, Christenchurch, Sydney//over land// Darwin, Bali, Ho Chi Minh City, Kuala Lumhur, Londen, Bremen.

Als de reis er zo uit gaat zien, zullen ze toch ergens gaan afvragen wanneer ik het land weer verlaat aangezien ik dat niet kan aantonen vanwege nog niet bestelde vliegtickets.

Alvast bedankt,

Erwin
Jenny
Reisexpert

Re: Hoe moet ik aantonen dat ik het land weer verlaat?

Bericht door Jenny »

Wanneer een land eist dat jij een ticket hebt om te bewijzen dat je het land verlaat, zul je toch echt vantevoren een ticket moeten boeken.... Desnoods slechts een paar dagen voor aankomst in het desbetreffende land, maar je moet iets kunnen overhandigen.

Wat jou route betreft:
- Engeland en Duitsland geen probleem
- in Maleisie ben ik nooit gecontroleerd op een ticket het land uit, al moet je wel op het immigratie formuliertje een vertrek dag opgeven (en de volgende bestemming)
- voor Indonesie MOET je een ticket het land uit hebben, anders krijg je geen visum
- wanneer je over land Vietnam in gaat, moet je een vooraf een visum regelen. je hoeft hiervoor geen ticket het land uit te hebben. ik denk dat dit ook niet hoeft wanneer je Vietnam binnen vliegt
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Boek geswoon retourtjes ... is vaak nog goedkoper en daag gewoon niet op op de retoudatum. Mensen van een reisbureau hebben mij deze truc aangeraden. iedereen doet het en geen haan die er naar kraait ..
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Of reserveer alvast een hostel in het volgende land ... zodat ze zien dat je wel degelijk weg gaat. Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd weet dus eigenlijk niet of het officiele bewijskracht heeft .. Succes in ieder geval!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

eVeLiEnSkI schreef:Of reserveer alvast een hostel in het volgende land ... zodat ze zien dat je wel degelijk weg gaat. Dit heb ik zelf nog nooit geprobeerd weet dus eigenlijk niet of het officiele bewijskracht heeft .. Succes in ieder geval!
Voor Indonesie werkt dat NIET.

Ik had ooit een ticket van Singapore naar Nederland, en ik wilde met de boot vanuit Batam (IND) naar Singapore gaan. Mijn visum werd toen geweigerd omdat dit geen bewijs zou zijn dat ik het land zou verlaten. Alsof ik mijn intercontinentale vlucht zou missen....
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Hmm, dat is apart. Ik kreeg in Indonesië mijn visum zonder ook maar iets van bewijs dat ik het land weer uit zou gaan. Enige wat ze gezien hebben is m'n paspoort.
Dinkiiiieee
Vakantieganger

Bericht door Dinkiiiieee »

Ik ben blij dat jullie mij raad geven :) Alleen een visum kan je toch ook als je land op het vliegveld, bij de paspoort controle oid. kopen/krijgen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

myrte schreef:Hmm, dat is apart. Ik kreeg in Indonesië mijn visum zonder ook maar iets van bewijs dat ik het land weer uit zou gaan. Enige wat ze gezien hebben is m'n paspoort.
Het probleem is lang niet altijd de douane in Indonesie, maar de maatschappij die je naar Indonesie brengt. Wanneer jij daar in checkt, zonder bewijs dat je het land weer verlaat, voldoe je niet aan de regels die Indonesie stelt. Dit KAN er toe leiden dat jou de toegang tot het land geweigerd wordt, en de luchtvaartmaatschappij moet je dan verplicht weer me terug nemen. Dit risico lopen zij liever niet, met als gevolg dat je dan het vliegtuig niet in komt.

Alle keren dat ik met een enkele reis Indonesie in ging, is mijn visum (wat ik vooraf aangevraagd had) en/of ticket het land uit gecontroleerd voordat ik het vliegtuig in mocht.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dinkiiiieee schreef:Ik ben blij dat jullie mij raad geven :) Alleen een visum kan je toch ook als je land op het vliegveld, bij de paspoort controle oid. kopen/krijgen?
Hangt van het land af.
michaelz1981
Reiziger

Bericht door michaelz1981 »

Bij Air Asia en Airberlin en alle andere budget maatschappijen zijn 2 enkeltjes even duur als een retour. Dus dan kan je wel allemaal enkeltjes kopen. Maar de gewonen lijndienst is meestal een enkeltje veel duurder idd.
Plaats reactie