Vliegen vanuit Dortmund, Dusseldorf de moeite waard?
Re: Vliegen vanuit Dortmund, Dusseldorf de moeite waard?
OK! Voor Azie/Australie is London of Duitsland dus goeie optie! Iemand ervaring met bv vluchten naar Zuid Amerika (meestal goedkoopste via Madrid, maar wie weet)?
Damn, wat een prijzen. Jammer dat ik broke benmichaelz1981 schreef:Die 49 euro vlucht voor Bangkok is met Blue Panorama. ... Een voorbeeld, Turkish Airline heeft nu retourtje Londen - Hong Kong voor 200 euro inclusief. Voor Singapore is het 250 euro inclusief. Zulke tarieven vind je gewoon nooit als je vertrekt vanuit Ams.

@Erik: Toen ik naar Chili vloog ben ik idd via Madrid gegaan, Iberia. Vrij ruk, maar redelijk betaalbaar. Ben benieuwd of dat via Londen ook goedkoper is.
-
- Reiziger
Naar zuid amerika is het niet veel goedkoper. De tarieven hangen rond de 400 - 500 euro, weet natuurlijk niet waar je naar toe wilt gaan.
Maar de prijzen zijn relatief hoog omdat er gewoon minder maatschappijen naar Zuid Amerika vliegt. Het wordt voornamelijk gedomineerd door een paar maatschappijen waardoor de prijzen relatief hoog blijven. Maar het is altijd verstandig om wat prijzen te vergelijken en sinds internet is het een stuk makkelijker dan vroeger, toen je afhankelijk was van de reisbureau.
Wat je ook kan doen is een goedkoop retourtje naar bijvoorbeeld usa boeken en vanuit daar vliegen er meerdere maatschappijen naar zuid amerika.
Maar de prijzen zijn relatief hoog omdat er gewoon minder maatschappijen naar Zuid Amerika vliegt. Het wordt voornamelijk gedomineerd door een paar maatschappijen waardoor de prijzen relatief hoog blijven. Maar het is altijd verstandig om wat prijzen te vergelijken en sinds internet is het een stuk makkelijker dan vroeger, toen je afhankelijk was van de reisbureau.
Wat je ook kan doen is een goedkoop retourtje naar bijvoorbeeld usa boeken en vanuit daar vliegen er meerdere maatschappijen naar zuid amerika.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ben net terug van een weekje Hong Kong met vertrek vanaf Düsseldorf International, dat was voor mij de eerste keer dat de reis niet op Schiphol begon. Nu was dat voornamelijk vanwege de prijs, m'n vlucht was nu dik 200 euro goedkoper dan het goedkoopste alternatief vanaf AMS. En eigenlijk vond ik het ook een veel prettiger luchthaven, lekker compact en overzichtelijk, binnen 10 minuten nadat ons vliegtuig aan de slurf stond stonden wij al langs de bagageband op onze tassen te wachten (helaas hadden we wel de pech dat ze weer eens als laatste de band op kwamen, bij een upgrade naar business class hoort helaas geen voorrangsbehandeling voor je bagage).
Vanuit Oss is het weliswaar iets verder dan naar Amsterdam, en met de trein zou het ons aanzienlijk meer tijd gekost hebben, maar met de auto is het perfect. Zeker als je net midden in de avondspits die kant op moet, iets wat over de A2 richting Schiphol een hopeloze missie is. Nu kwam het ons ook wel goed uit, aangezien ik me bij het binnenrijden van de parkeergarage realiseerde dat m'n paspoort nog thuis lag
. Maar ondanks nog wat bijkomende problemen (autopech...) is m'n vader er toch nog in geslaagd relatief ruim op tijd me alsnog van dat toch vrij noodzakelijke kleinood te voorzien...
Vanuit Oss is het weliswaar iets verder dan naar Amsterdam, en met de trein zou het ons aanzienlijk meer tijd gekost hebben, maar met de auto is het perfect. Zeker als je net midden in de avondspits die kant op moet, iets wat over de A2 richting Schiphol een hopeloze missie is. Nu kwam het ons ook wel goed uit, aangezien ik me bij het binnenrijden van de parkeergarage realiseerde dat m'n paspoort nog thuis lag

Ooopsss..,Heb jij ff mazzel met je vader.WizardOfOss schreef:ik me bij het binnenrijden van de parkeergarage realiseerde dat m'n paspoort nog thuis lag .
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik vind Düsseldorf ook een stuk prettiger om naar toe te gaan. Niet alleen scheelt het de helft aan reistijd, maar zoals WoO al aan gaf is het een stuk overzichtelijker dan Schiphol. En het mooie is ook nog eens dat het een paar honderd Euro scheelt met een vlucht. 
Nadeel is wel weer dat er veel Duitsers aanwezig zijn op het vliegveld.
Ben trouwens (ieder keer) weggebracht (met de auto) naar Düsseldorf, dus ik heb geen flauw idee hoe het met OV zit.

Nadeel is wel weer dat er veel Duitsers aanwezig zijn op het vliegveld.

Ben trouwens (ieder keer) weggebracht (met de auto) naar Düsseldorf, dus ik heb geen flauw idee hoe het met OV zit.

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Veel Duitsers? Ik had juist het idee dat er meer Nederlanders rondliepen dan op Schiphol, en ook de terugvlucht uit Dubai bestond volgens mij voor driekwart uit Nederlanders....Rick schreef:Nadeel is wel weer dat er veel Duitsers aanwezig zijn op het vliegveld.![]()
Ik quote Dexter ff

En altijd goed om bij die Moffen het e.e.a. te kopen, altijd goed voor mekaar. Mooi taaltje ook.
-
- Reiziger
Het verbaast toch niets. Nederlanders zijn altijd gek op koopjes. Ze rijden praktisch het hele land voor om om goedkoop te kunnen vliegen. Duitsers en Fransen zijn wat merk loyale tegenover hun eigen maatschappij. Nederlanders hebben niet het binding met KLM. De meeste mensen vind KLM toch maar overprice en matige service. Maar Fransen en Duitsers kiezen nu toch eenmaal eerder voor hun eigen maatschappij.
Emirates kan echt spotgoedkoop zijn met redelijk fatsoenlijk service. Vliegt binnenkort ook maar voor 330 euro naar China toe, koopje.
Emirates kan echt spotgoedkoop zijn met redelijk fatsoenlijk service. Vliegt binnenkort ook maar voor 330 euro naar China toe, koopje.
-
- Reiziger
Bovendien is het natuurlijk afhankelijk van wat je verdient en of je de moeite waard vind om voor een paar 100 euro vanuit duss te vertrekken. Maar een modaal familie die besluit om een verr reis te maken kan toch behoorlijk wat geld besparen om van een ander luchthaven te vertrekken.
Qua tijdverspilling valt het op zich wel mee. Je bent max maar 2 uurtjes meer kwijt. Mensen houden geen rekening dat ze vanuit hun woonplaats normaal ook veel reistijd kwijt zijn om naar Schiphol te reizen. En nog een goede reden om met Emirates te gaan is dat ze hun bagage regels hebben versoepelt. Nu mag eco pax zelfs 30 kg inchecken. Heen reis neem ik mss niet veel mee maar terug reis zit te toch vaak met het bagage limiet.
Qua tijdverspilling valt het op zich wel mee. Je bent max maar 2 uurtjes meer kwijt. Mensen houden geen rekening dat ze vanuit hun woonplaats normaal ook veel reistijd kwijt zijn om naar Schiphol te reizen. En nog een goede reden om met Emirates te gaan is dat ze hun bagage regels hebben versoepelt. Nu mag eco pax zelfs 30 kg inchecken. Heen reis neem ik mss niet veel mee maar terug reis zit te toch vaak met het bagage limiet.
Mooie prijs zeg naar China!
Maar dit:
. Ik moet namelijk zo'n beetje via Schiphol...
Maar dit:
....geldt niet voor lullo's als ondergetekende die in Noord Holland wonenQua tijdverspilling valt het op zich wel mee. Je bent max maar 2 uurtjes meer kwijt. Mensen houden geen rekening dat ze vanuit hun woonplaats normaal ook veel reistijd kwijt zijn om naar Schiphol te reizen.

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
emirates heeft zeker leuke prijzen bangkok retour met stopover in dubai voor 402,07 nou volgens mij lukt je dat in NL niet.. maar goed heb nog geen idee wat mijn vakantie plannen gaan worden, maar houd het zeker in de gaten! volgens mij kan je ook via de boeking treinticket regelen als je dan zoals ik nog OV hebt dan zal dat best goedkoop kunnen zijn om er te komen!
-
- Reiziger
@Erik, als je met de trein via Utrecht moet reizen om Schiphol te bereiken dan kun je net zo makkelijk de ICE trein naar Dusseldorf pakken. Vanuit het Noorden naar Schiphol ben je toch ook behoorlijk wat reistijd kwijt? Anders kun je met de ICE nog altijd via Arnhem reizen. Weet namelijk niet waar je woont in het Noorden. Maar het hoeft niet perse Dusseldorf te zijn. Elke Duits vliegveld van een beetje omvang heeft wel goede tarieven.
@globeskater, Als je OV kaart hebt, dan kun je naar de grens reizen , Venlo en daar uit het Duitse kaartjes automaat voor 10 euro een enkele reis kopen. Die kaartjes verkoopt NS ook maar is duurder dan de Duitse automaat. Moet binnenkort mijn ov inleveren
dus dan is er alleen maar ICE over die redelijk goedkoop is. Maar voor een paar euro meer kun je gewoon via ICE reizen, scheelt een hoop tijd. De Duitse trein vanuit Venlo is een stoptrein en doet er een uur over. De ICE breng je vanuit Utrecht in anderhalf uur naar Duss.
@globeskater, Als je OV kaart hebt, dan kun je naar de grens reizen , Venlo en daar uit het Duitse kaartjes automaat voor 10 euro een enkele reis kopen. Die kaartjes verkoopt NS ook maar is duurder dan de Duitse automaat. Moet binnenkort mijn ov inleveren

Vriend, ten eerste is KLM niet Nederlands meer, ook dit mooie bedrijf is voor een spotprijs (lees LAGER dan de marktwaarde...rara hoe kan dat) verkocht aan AirFrance. Ten tweede is KLM gewoon overrated. Enneh, Erik bedoelt dat als hij naar Duitsland wilt, hij praktisch langs Schiphol rijdt. Hij bedoelt met het noorden NH niet Gruuningenmichaelz1981 schreef:Duitsers en Fransen zijn wat merk loyale tegenover hun eigen maatschappij. Nederlanders hebben niet het binding met KLM. De meeste mensen vind KLM toch maar overprice en matige service. Maar Fransen en Duitsers kiezen nu toch eenmaal eerder voor hun eigen maatschappij.

Begrijp niet wat NLers tegen die mensen hebben, vind het fantastische lui. Ooit op een camping met Deutschers gestaan? Geweldig! Ze zijn netjes en uberschoon, maken na het afwassen ook gelijk de hele wasbak etc schoon. Ze hebben alles piekfijn in orde, huisplantjes mee en de kat aan de lijn. Heerlijk! Duits biertje op het bijzettafeltje, kan niet op!! Heb ooit een huisgenoot gehad met een Duitse vriendin, wat een topwijf. Goed figuur en hield lekker der muil, en poetsen dat ze deed! Die gast deed geen reet, die luie rotzak, ik was blij als zn vriendin langskwam, ging ze lekker poetsen. Uit zichzelf, wat wilt een man nog meer!!!ErikB schreef:Ik quote Dexter ff![]()
![]()
![]()
En altijd goed om bij die Moffen het e.e.a. te kopen, altijd goed voor mekaar. Mooi taaltje ook.