Vliegen vanuit Dortmund, Dusseldorf de moeite waard?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
El Niño
Reisexpert

Vliegen vanuit Dortmund, Dusseldorf de moeite waard?

Bericht door El Niño »

Ik lees veel over goedkope vluchten vanuit deze Duitse steden, maar vraag me af wanneer dit de moeite waard wordt. Weet iemand hoe je op deze vliegvelden komt vanuit pakweg Utrecht? Hoe lang duurt dat, wat kost het, en hoe omslachtig is het (overstappen, bussen enzo)? Veertig Euro treinkosten ofzo kan het alweer minder aantrekkelijk maken. Tenzij je daar natuurlijk weer een (goedkope) rechtstreekse vlucht kan vinden die je niet hebt vanuit NL....iemand ervaringen?
Ralph
Reisexpert

Re: Vliegen vanuit Dortmund, Dusseldorf de moeite waard?

Bericht door Ralph »

Mischien keer via NS of ov9292 oid kijken hoeveel een treinkaartje kost?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, dat had ik zelf ook al bedacht hoor :-).

NS beweert bv Amsterdam - Dortmund va 19 Euro, maar het zal meestal wel meer zijn. Als dat nu 30 Euro ofzo per enkeltje is, dan is vliegen voor een stedentripje niet echt aantrekkelijk. Misschien wel als je een paar honderd Euro kunt besparen op een heel lange vlucht. Maar dan zit je ook nog met het probleem dat je geen al te vroege/late vluchten moet hebben ivm 3 uur reistijd met de trein. Dus idd: vooral aantrekkelijk als je een beetje in de buurt vd grens woont :-).
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je een auto hebt is weeze natuurlijk super mooi omdat je er met Ryanair heel gekoop kunt vliegen. Parkeren is iets van 25 euro voor een week.

Er zijn ook genoeg mensen die vanaf Dusseldorf vliegen. Als je ticket naar bijvoorbeeld thailand dan 200 euro goedkoper is dan haal je het treinticket er wel uit.

Je moet ook eens voor de gein zoeken op amsterdam-nairobi of dusseldorf-nairobi. Beide met KLM en bij dusseldorf heb je zelfs een overstap in amsterdam toch is vanaf ams 759 euro en vanaf dusseldorf 632

Nou voor 120 euro heb je wel een kaatje hoor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik vond dit net:
http://www.dewijdewereld.net/reizen/luc ... tsland.htm

Da's toch altijd nog 25 Euro extra (voor mij dan, als je in Alkmaar woont moet je altijd langs Adam...) voor een enkeltje + 3 uur reistijd. Met de auto is vooral voordelig als je met meerdere personen gaat lijkt me. Maar heeft wel weer als voordeel dat je vroege vluchten wel kunt halen, die met openbaar vervoer onhaalbaar zijn.

Maar met zo'n idioot geval als jouw voorbeeld weet ik het niet hoor. Da's wel erg veel extra reistijd (3 uur met de bus + enkele vlucht Adam, en dat maal 2) om 70 Euro te besparen..... Voor mensen die ver wegwonen van het Ruhrgebied, zoals ik, zou ik het vooral toch overwegen als ik een goedkope, rechtstreekse vlucht zou vinden voor een bestemming die vanaf Adam duur en wellicht niet rechtstreeks is.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

mijn ouders wonen vrij dicht bij de duitse grens en laatst heb ik dan ook vanaf weeze gevlogen en mijn ouders doen dat ook geregeld.. ze waren gelukkig zo lief om mij naar het vliegveld te brengen en had ik geen extra kosten..

nadeel is soms dat als je vroege vlucht of late vlucht hebt en je dan alsnog een extra overnachting moet betalen..voor mij maakt het vanuit mijn ouders qua afstand niet veel uit of ik vanuit duitsland vertrek of vanaf amsterdam!

zag trouwens laatst een erg goedkope enkele vlucht Rome - Bangkok voor 49 euro :O is alleen zo omslachtig om in Rome te komen ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Voor mij is Amsterdam of Dusseldorf even ver rijden hoor. Met files en snelheid enzo denk ik dat je in Dusseldorf nog wel sneller bent. Dus die +3 heb ik geen last van.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

ErikB schreef:Ja, dat had ik zelf ook al bedacht hoor :-).

NS beweert bv Amsterdam - Dortmund va 19 Euro, maar het zal meestal wel meer zijn.
Ik heb met de NS (Ice) een kaartje Adam-Dusseldorf enkeltje voor 19e geboekt idd, geloof ik 2 maanden van tevoren ofzo.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Globeskater schreef:zag trouwens laatst een erg goedkope enkele vlucht Rome - Bangkok voor 49 euro :O is alleen zo omslachtig om in Rome te komen ;)
Waar zag je die vlucht dan?, Rome kan je makkelijk komen met ryanair.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben laatst vanuit Dusseldorf naar Indonesie gevlogen. Op de heenweg reden er helaas geen treinen naar Dusseldorf, en werd de reistijd ineens wel heeeeel erg lang. Ik heb me toen door mijn ouders laten brengen.

Op de terugweg ben ik wel met de trein geweest. Uiteindelijk was ik aan de late kant met boeken, waardoor ik maar liefst 42 euro moest betalen. Een vriend van me had zijn kaartje eerder geboekt, en die was 20 euro kwijt voor een reetourtje. De treinreis naar Utrecht doet er ongeveer 2 uur over, en de trein gaat eens in de twee uur.

Of ik het nog een keer zou doen? Dit was bijna 400 euro goedkoper, en wat dat betreft wel de moeite. Maar Schiphol is vanwege de reistijd echt veel makkelijker voor mij!!!!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Tikva schreef:
Globeskater schreef:zag trouwens laatst een erg goedkope enkele vlucht Rome - Bangkok voor 49 euro :O is alleen zo omslachtig om in Rome te komen ;)
Waar zag je die vlucht dan?, Rome kan je makkelijk komen met ryanair.
ik weet niet meer precies hoe ik die nou gevonden had, maar terug kon niet voor dat bedrag met die maatschappij. maar was gewoon wat aan het surfen, als ik hem vind zal ik hier neerzetten, was trouwens geen hele bekende maatschappij waarmee je zou vliegen..
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dexter schreef:

NS beweert bv Amsterdam - Dortmund va 19 Euro, maar het zal meestal wel meer zijn.
Ik heb met de NS (Ice) een kaartje Adam-Dusseldorf enkeltje voor 19e geboekt idd, geloof ik 2 maanden van tevoren ofzo.
Ja, het kan natuurlijk altijd wel via die vanaf prijs. Hoeveel scheelde het voor jou? Wij zitten in hetzelfde schuitje wat dit onderwerp betreft: het is erg onlogisch om niet via Adam te gaan als je naar het Ruhrgebied moet en in Alkmaar woont :-).

Ik ga er in de toekomst echt wel met een schuin oog naar kijken, maar het moet niet te moeilijk worden (overnachten in Airport hotel enzo), en echt de moeite waard zijn qua kosten. @ Jenny: Ja leuk: jij besparen, en je ouders de benzine betaald zeker _O- .
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ErikB schreef:
Dexter schreef:
ErikB schreef:@ Jenny: Ja leuk: jij besparen, en je ouders de benzine betaald zeker _O- .
Mijn pa woont in het grensgebied en gaat wel vaker een dagje naar Dusseldorf. Alleen nu dus 'toevallig' op de dag dat ik vloog. _O-
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

ErikB schreef:
Dexter schreef:

Ja, het kan natuurlijk altijd wel via die vanaf prijs. Hoeveel scheelde het voor jou? Wij zitten in hetzelfde schuitje wat dit onderwerp betreft: het is erg onlogisch om niet via Adam te gaan als je naar het Ruhrgebied moet en in Alkmaar woont :-).
Tja, ik woon op 15min reizen van Schiphol...maarja het scheelde redelijk veel. Weet niet meer precies hoeveel eigenlijk, iets van 200e. Ik had iig een vlucht rond 6u, dus heel chill de trein 's middags gepakt op Adam CS. En altijd goed om bij die Moffen het e.e.a. te kopen, altijd goed voor mekaar. Mooi taaltje ook.
michaelz1981
Reiziger

Bericht door michaelz1981 »

Die 49 euro vlucht voor Bangkok is met Blue Panorama. Google maar eens, een soort italiaans charter. Heen is 49 euro maar terug is weer 300. Maar je kan ook wel een enkeltje terug boeken met bijvoorbeeld air berlin.

NS heeft enkel reis naar Dusseldorf voor 19 euro, het maakt dan neit uit waar je op stapt in NL. Maar je gaat meestal wel naar een ICE trein station, dus Ams of Utrecht om de ICE te pakken.

Je bent idd wel iets meer reistijd kwijt, maar het kan soms ook erg veel schelen in kosten. KLM heeft vaak goedkope tarieven met vertrek vanuit Dusseldorf, wel overstappen in Ams. Het kan erg makkelijk 200 a 300 euro schelen op een ticket naar bijvoorbeeld Azie, als je dit dan vergelijkt met vertrek vanuit Ams. Vluchten voor Europa scheelt niet erg veel qua kosten of je nu vanuit Ams of Dusseldorf vertrekt. Mss is het de moeite niet waard omdat dit hooguit 100 euro scheelt. Komt natuurlijk ook door de lage prijs voor een ticket voor Europa.

Ryanair vliegt wel goedkoop vanuit Weeze, maar het is een lastig vliegveld als je bijvoorbeeld geen auto hebt. Dan maakt het reizen toch nog vrij prijzeig. Terwijl Dusseldorf erg goed te bereiken is met de trein.

Nog een vliegveld om rekening te houden is London. De prijzen daar naar Azie / Australie is erg aantrekkelijk te noemen ter vergelijking met NL. Als je dan nog een ticket voor Ams - Lon erbij telt dan kan je nog 200 - 300 euro besparen. Een voorbeeld, Turkish Airline heeft nu retourtje Londen - Hong Kong voor 200 euro inclusief. Voor Singapore is het 250 euro inclusief. Zulke tarieven vind je gewoon nooit als je vertrekt vanuit Ams.
Plaats reactie