Diverse vragen Indonesie/Maleisie

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
YDP

Diverse vragen Indonesie/Maleisie

Bericht door YDP »

Hallo wereldreizigers,
effe een paar korte vragen:
- Waar moet ik rekening mee houden qua kosten in indonesie/maleisie (zonder alle extra's, bijvoorbeeld duiken ed. Dit heb ik namelijk al begroot en is veel makkelijker op te zoeken dan bijvoorbeeld eten/drinken/slapen/busreizen). Ik hou nu rekening met het volgende:
Eten 8
Slapen 6
Reizen 10
Overig 10
34 per dag per persoon (exl kosten verzekering, duiken en kosten NL).
Klopt dit een beetje? Is dit aan de hoge kant of juist aan de lage kant? Wij willen namelijk veel gaan doen in korte tijd (ongeveer 2mnd indo en 3 weken maleisie)
- Aangezien Indonesie vraagt om een einddatum op je ticket voor je vsium hebben wij besloten om net iets korter dan twee maanden in Indonesie te blijven. De vraag is of het gemakkelijk is om een ticket over te boeken naar een kortere duur, bijvoorbeeld naar 6 weken ipv twee maanden.
- Wat zijn de ervaringen met de verschillende visumdiensten die je visum aanvragen. Qua kosten maakt dat niet veel uit voor ons namelijk.

Het is een beetje langdradig geworden, maar hoop dat ik het goed verwoord heb. En anders kan ik alsnog dingen beter toelichten.

Groeten,
Yasser
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Hi yasser

bedankt voor je berichtje in mijn gastenboek( www.bolletjeom.nl)
En je had daar al ons budget gevonden he? 37 euro maar daar zitten bij de trips wel drie duiken bij...die overigens erg goedkoop waren.

hmm, het naar voren halen van je terugvlieg datum.....kan tricky zijn. In welk seizoen gaan jullie? en vanaf welke luchthaven terug?
Bali kan erg vol zitten in het hoogseizoen.

wij hebben goede ervaringen met een visumdienst die toen voor ons witrusland/rusland/ mongolie en china regelde. Was uiteindelijk zelfs goedkoper omdat we geen reiskostte hoefde te maken naar alle verschillende ambassades.

Wat betreft maleisie krijg je gewoon een visum on arrival en in Indonesie ook....maar wel maximaal voor 30 dagen
De indonesische ambassade in Nederland staat bekend als log en ondoorzichtig. Dus als het je niet uitmaakt, maak het jezelf dan makkelijk en gebruik daarvoor een visumdienst! die kennen alle regeltjes en dat scheelt jou weer nachten wakker liggen
wat betreft visa voor Indonesie
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
YDP

Bericht door YDP »

Heb de site gebookmarked, dsu dan kan mijn vriendinnetje vanaaf ook gaan lezen!!

Wij gaan half mei weg.
Wij vliegen eerst op Medan via Kuala lumpur. Op dit moment staat terugticket van Denpasar naar kuala lumpur half juli. Dat zal wel een drukke periode zijn. En iets moeilijker om ticket over te zetten. Maar heb ook gehoord dat veel mensen niet komen opdagen op het vliegveld...

Ik zag inderdaad jullie kostenplaatje. Had er nog wel een vraagje over. Hebben jullie elke nacht in hele goedkope ho(s)tels geslapen? Of waren het gemiddelde hostels?
En ik zag ook entree/trips, zijn dat gidsen ed geweest?

Wij moeten beide nog onze PADI halen. Planning is om dat in Manado (in ieder geval Sulawesie) te gaan halen. En dan waarschijnlijk nog een paar keer duiken in Maleisie. Voor de cursus rekenen wij ongeveer 300 euro pp. Kan alleen maar meevallen daarna. Waar hebben jullie gedoken in Maleisie?

Wat betreft visum; Dat was ook ons punt. Qua reiskosten ed haal je het niet uit om het zelf te doen. Wellicht ben je inderdaad iets goedkoper uit om het zelf te doen, maar dat scheelt maar weinig.

Welk bureau hebben jullie gebruikt?

Alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

visum buro kan ik me niet meer herinneren, sorry

we hebben heel goedkoop geslapen! soms zelfs op dorms of kamers gedeeld met derde. Ik denk niet dat het heel veel goedkoper kan dan wij hebben gedaan

toers en trips zijn entrancefee( wat is het nederlandse woord) voor National parken zoals Tamanagara en Bako op Borneo en de Perhentians (2.10 euro) en voor de torens in KL ( 6.30) etc

Jeroen heeft 3 duiken gemaakt op de Perhentians voor het schokkende bedrag van 25 euro!!! een snorkeltrip was 16 euro net als een trip voor 2 personen in taman negara om op bezoek te gaan bij de orang Alsi bevolking.

onze diverse kosten bestonden uit internet, de was doen, shampoo en wc papier, de kapper......dat soort zaken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie