verandering van vliegtuigmaatschappij: groep
verandering van vliegtuigmaatschappij: groep
Ik vroeg me af of een touroperator vb Joker het recht had om een groep klanten, zonder te verwittigen met een andere vliegtuigmaatschappij, te doen vertrekken. Voorzien Peru met Iberia (één tussenstop in Madrid), uiteindelijk vertrokken via Nederland met 2 tussenstops en genoodzaakt een dag vroeger naar huis te vliegen omdat er geen vlucht was met de nieuwe viegtuigmaatschappij op de voorziene dag. Mag dat zomaar?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: verandering van vliegtuigmaatschappij: groep
ja, dat mag
lees hun voorwaarden er maar eens op na net als de regels van de ANVR
Jij bent daarmee akkoord gegaan tijdens het boeken van je reis. Ze hebben het recht om wijzigingen aan te brengen in de reis als die organisatorisch noodzakelijk is.
Ga er maar van uit dat dit niet is gebeurd om jullie op te lichten en er zelf beter van geworden. dit soort wijzigingen worden door groepsreis organisaties echt alleen maar gedaan als ze niet anders kunnen.
Vrijwel altijd ligt de schuld bij de oorspronkelijke luchtvaartmaatschappij die plaatsen cancelled of doorverkoopt.
zoek anders de voorwaarden van joker eens op en die van de ANVR. ik ga ervan uit dat ze daar bij aangesloten zijn. kan je ook lezen hoe een eventuele klachten procedure verloopt.
lees hun voorwaarden er maar eens op na net als de regels van de ANVR
Jij bent daarmee akkoord gegaan tijdens het boeken van je reis. Ze hebben het recht om wijzigingen aan te brengen in de reis als die organisatorisch noodzakelijk is.
Ga er maar van uit dat dit niet is gebeurd om jullie op te lichten en er zelf beter van geworden. dit soort wijzigingen worden door groepsreis organisaties echt alleen maar gedaan als ze niet anders kunnen.
Vrijwel altijd ligt de schuld bij de oorspronkelijke luchtvaartmaatschappij die plaatsen cancelled of doorverkoopt.
zoek anders de voorwaarden van joker eens op en die van de ANVR. ik ga ervan uit dat ze daar bij aangesloten zijn. kan je ook lezen hoe een eventuele klachten procedure verloopt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Heb je wel een vergoeding gekregen voor die dag minder? Dat lijkt me nl behoorlijk waardeloos! Persoonlijk zou ik als ik als ik een of andere groepreis van 3 weken voor Euro 2000 ofzo geboekt had ongeveer 100 Euro terug willen hebben (2000/21 dagen)........
- bolletjeom
- Reisexpert
dat is ook in mijn ogen het enige waar je eventueel recht op zou kunnen hebben.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Reiziger
Tenzij dit om een echte chartervlucht zou gaan en van te voren duidelijk gemaakt is dat de reistijden veranderd kunnen worden. Ik hoor ook regelmatig van mensen die hun reistijd gewijzigd zijn als ze met charter maatschappijen vliegen of veranderd door een touroperator omdat je een compleet pakket gekocht hebt. Ben zelf nooit met charter pakket op reis geweest, dus spreek dit niet uit eigen ervaring.