zat gisterochtend nog in Phnom Penh
Het is wel een vieze vuile stinkstad geworden moet ik zeggen. De Toung sleng museum en de killingfields kan je goed doen in een ochtend. Het nationaal museum en het royal palace zijn ook de moeite waard. beide zijn gesloten tussen 11.00 en 14.00
voor het royal palace moet je (zeker als vrouw) al het bloot bedekken anders kom je er niet in. De russische markt is heerlijk hectisch en het is lekker kalm rond de Phnom tempel
Een groot deel van mijn groep was na 1 dag Angkor al uitgekeken. ik vond dat ook verbazingwekkend aangezien we er in 2004 ook 3 dagen hebben rond gelopen. maar het hangt dus van je eigen intresse af. De bootreis over het meer doet de organisatie waarvoor ik werk niet meer omdat er midden op het meer overgestapt moest worden en dit gevaarlijke situaties gaf. Verder zie je niets dan water terwijl de weg ook goed is. De bus is de helft goedkoper dan de boot.
Een stop in het dorp waar ze wolfspinnen frituren en eten zit er ook altijd in.
sihanoukville is geinig maar niet specatuculair. ik zou dan eerder je tijd gebruiken om naar Batambang ofzo te gaan (als je tijd te kort hebt)