singapore airport ontvluchten

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
bolletjeom
Reisexpert

singapore airport ontvluchten

Bericht door bolletjeom »

Ik ben dus al 3 keer in Singapore geweest maar pas 1 keertje op het vlieveld en dat was vertrekkend...en heel lang geleden.
Zat net mijn vluchtgegevens te bekijken en tot mijn spijt zag ik dat ik daar om 6.00 in de ochtend aan kom en om 15.00 weer weg vlieg.
Ik vlieg verder met een andere airline dus zal er om 13.00 weer moeten zijn maar ik hoop toch eigenlijk wel iets leuks om handen te hebben in die tussenliggende periode

iemand tips wat ik kan doen. Is het haalbaar om het vliegveld te verlaten? is er een beetje een vlotte verbinding met de binnenstad? is er iets te doen op de luchthaven? suggesties voor een goed boek..haha
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: singapore airport ontvluchten

Bericht door Tikva »

Hej rudi,

Ik heb gehoord dat je een gratis rondleiding kunt krijgen vanaf het vliegveld. Wij waren er tijdens onze stopover echter net te kort om dat te doen. (volgens mij heb je 2 uur nodig). Maar ik heb de link voor je gevonden.
http://www.changiairport.com/changi/en/ ... gtour.html

Ben wel benieuwd hoe het was (als je het doet).

Verder hebben ze gratis internet computers, waar je officieel wel na 15 minuten iemand anders een kans moet geven. Maar als het niet druk is of je gaat steeds wachten kan je wel lekker lang internetten ofzo..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

wat een leuke tip!!
het zal er om spannen want je moet 5 uur tussen vluchten hebben en inschrijven start om 7.00. maar misschien rekenen zij de 2 uur voor inchecken al mee want de toer duurt maar 2 uur.
Grappig hoor!!! en nog gratis ook. Ik ga er zeker naar kijken
bolletjeom
Reisexpert

ik sta nu in singapore, overal gratis internet en inplugpunten voor je eigen laptop!!! top!
De tour heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik in het vliegtuig maar 1 uur heb geslapen. had me een beetje vergist in de reistijd.
We zouden om 6.00 aankomen. dus min 5 uur tijdsverschil is om 1.00 dus dacht ik wel van 21.00 tot 24.00 te kunnen slapen. Gingen om 22.00 de lichten alweer aan en kwam het "ontbijt" voor bij.Balen!
Maar wat is dit een prachtig vliegveld!!! (terminal 3)
Je kunt voor ongeveer 15 euro voor 3 uur een slaapcabine huren, er zit een bioscoopzaal die gratis is. Er is een echte vlindertuin met honderden vlinders!! binnentuinen met varens en met koikarpervijvers en lekkere loungestoelen. Ik heb heerlijk nog even 3 uur geslapen in zo'n stoel ( de slaapcabines waren uitverkocht), ben naar de bioscoop geweest en heb net mijn site bijgewerkt!

Als ik niet zo moe was geweest had ik zeker die tour gedaan. Zag er goed uit. idd gratis een rondleiding door de stad met een bus. Leuk als je 5 uur tussen twee vluchten hebt!
ToOZ

Bericht door ToOZ »

Leuk om te horen! Heb er zelf ook in juni 5 uur overstaptijd (helaas te laat op de dag voor die tour :( )! Heb me thuis al lopen verkneukelen over alle opties als gratis internet, botanische tuinen en de spa met zwembad, douche, gratis drankje voor 8 Euri ofzo. Hoop dat ik niet zo gaar ben dat ik er niet van kan genieten. ;)
bolletjeom
Reisexpert

bij de sport en fitness centra (jaja, dat kan ook) kan je voor 30 singapore dollar tot 8 uur gebruik maken van de lounge. dat is een relaxte ruimte met luie stoelen, gratis internet waarbij je niet om het kwartier opnieuw hoeft in te loggen, hapjes en drankjes, douche en volgens mij ook de sport ruimte!! dat is 15 euro ofzo in totaal. Het zwembad heb ik over gelezen. weet niet wat het kost om gebruik van te maken maar vergeet dan niet je zwembroek in je handbagage te stoppen ;) .
Er is ook een game ruimte en een Wii gebied. die vlindertuin is leuk hoor!
Terminal 3 was het leukste en mooiste. dus blijf daar rondhangen. volgens mij komt iedereen uit europa daar ook aan.
je kunt al pinnen vanaf 10 dollar (5 euro meen ik) dus je hoeft niet met onnodig veel geld te blijven zitten als je alleen maar een overstap hebt in singapore.
ToOZ

Bericht door ToOZ »

Supergoed, dat klinkt echt nog beter!! Weet je welk sport en fitness ding dat is? Ik kreeg van de site de indruk dat er meerdere relax-spa's zijn nl... En eentje werd sowieso verbouwd recentelijk...
bolletjeom
Reisexpert

in terminal 3
tweede verdieping, rechts achter in de hoek.
Op de luchthaven even zo'n plattegrondskaartje uit zo'n pilaar vissen en dan kom je er wel!
ToOZ

Bericht door ToOZ »

Top, thanks! :)
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Wij hebben van de week de gratis tour gedaan in Singapore. Stelt niet heel veel voor hoor maar wel grappig om wat info te horen over Singapore. En gratis natuurlijk! Je rijdt in ingeveer 2 uur het centrum van Singapore door, stapt 1 keer uit bij een tempel en er wordt door een gids van alles vertelt. Wij hadden ongeveer 18 uur om te overbruggen dus we zijn daarna samen nog even de stad ingegaan, ze hebben nl. ook, een gratis shuttle bus naar de stad en terug nar de airport. Ze proberen je dan wel allerelei exurcies aan te smeren maar goed. Inderdaad verder ook echt een mooie luchhaven!
Ijsvogel

Bericht door Ijsvogel »

Ik zou graag in april Singapore mee willen pakken op reis door ZO Azië. Ik heb zelf heb het plan om er een week te blijven, dit omdat het klein is maar ook wat duurder dan de buurlanden. Is te lang of te kort? Ik dacht zelf precies genoeg, maar ik hoop op wat tips van jullie! :s)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou zelf een week te lang vinden voor Singapore. We waren er zelf 3 dagen, en zijn 1 dag daarvan naar de dierentuin geweest en dat vond ik wel genoeg.

Behalve wanneer je echt wil gaan shoppen dan kan je je makkelijk een week vermaken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

3 dagen is meer dan zat. Zou ook niet weten wat ik er met een week moet doen.
Singapore heeft ook geen dingen die je moet gaan zien (in mijn ogen). Je gaat even kijken in het hart van het winkelmekka, bij little India en eventueel op Sentosa eiland omdat het bizar is en dan heb je het wel gezien. Ik tenminste
Dragonfly

Bericht door Dragonfly »

Ik vlieg aan op Singapore en wou graag met de metro naar het centrum gaan. Heb al het een en het ander gelezen, maar wat is jullie ervarig met vervoer in Singapore?

Bedankt ^O^
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Vervoer is in Singapore erg goed geregeld.

Kijk voor de verschillende opties en kosten eens hier:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/si ... si696.html
Plaats reactie