Grenzen oversteken in Zuid - Amerika
Grenzen oversteken in Zuid - Amerika
Hoi!!
Ik ga over twee maanden naar Zuid-Amerika, begin in Peru en wil vervolgens naar Ecuador, Bolivia, Brazilie, Argentinie en Chili.
Nu vraag ik me af of het makkelijk is de grenzen van deze landen over te steken? Doen ze moeilijk bij de douane als je geen bewijs hebt dat je het land weer uitgaat? En is het handig/veilig om een bus te pakken naar een ander land of beter vliegtuig? Kan je dat het beste daar ter plekke regelen of vantevoren in Nederland?
Groetjes
Ik ga over twee maanden naar Zuid-Amerika, begin in Peru en wil vervolgens naar Ecuador, Bolivia, Brazilie, Argentinie en Chili.
Nu vraag ik me af of het makkelijk is de grenzen van deze landen over te steken? Doen ze moeilijk bij de douane als je geen bewijs hebt dat je het land weer uitgaat? En is het handig/veilig om een bus te pakken naar een ander land of beter vliegtuig? Kan je dat het beste daar ter plekke regelen of vantevoren in Nederland?
Groetjes
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Grenzen oversteken in Zuid - Amerika
aan de landsgrenzen doen ze niet moeilijk over een doorreis bewijs het land weer uit. Zorg wel dat je niet langer in een land blijft dan mag op je visum.
Vliegen tussen landen is helemaal niet nodig en vrij duur. Je boekt in de grens streek gewoon een bus. Maar die gaan meestal niet de grens over. je gaat tot de grens en doet lopende de biede douanes en aan de andere kant stap je dan weer op een andere bus.
het is eigenlijk heel simpel. Goede reisgidsen geven ook goede info over de verschillende grensovergangen, ze zijn niet allemaal even veilig of de hele dag geopend
succes!
Vliegen tussen landen is helemaal niet nodig en vrij duur. Je boekt in de grens streek gewoon een bus. Maar die gaan meestal niet de grens over. je gaat tot de grens en doet lopende de biede douanes en aan de andere kant stap je dan weer op een andere bus.
het is eigenlijk heel simpel. Goede reisgidsen geven ook goede info over de verschillende grensovergangen, ze zijn niet allemaal even veilig of de hele dag geopend
succes!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Totaal geen probleem. Er is wel een beruchte grensovergang Ecuador-Peru. Lees dit onderwerp eens door:
topje-van-peru-de-moeite-waard-t1413.html
topje-van-peru-de-moeite-waard-t1413.html
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Inderdaad geen problemen aan de grenzen. Ze doen soms wel moelijk als je van land tot land vliegt over je uitreisdatum, maar zoals Bolletje zegt, is vliegen niet goedkoop en zijn de bussen zo makkelijk te regelen. Pas wel een beetje op in de armere landen ... Neem niet per se de goedkoopste bus maar probeer een beetje naar zijn technische staat te kijken. Wij hadden een busongeval in Bolivia door deffecte remmen. Geen stress, these things happen, maar pas een beetje op!
Veel plezier!!
Veel plezier!!
-
- Vakantieganger
Ik ben een paar dagen geleden met de bus de grens overgestoken van Ecuador naar Peru en ik heb een internationale bus genomen om het lopen op de grens te vermijden. Deze vertrok vanuit guayaquil (of machala) en gaat rechtstreeks naar tumbes, piura, chiclayo en lima. Het zijn comfortabele bussen met eten aan boord. Ik ging met expresso international ormeños, maar ik weet dat er meerderen zijn. de bus wacht op je terwijl jij je stempels haalt en gaat dan verder, heel ideaal! tussen guayaquil en piura heb ik 30 dollar betaald, dat zal dus wel iets duurder zijn dan wanneer je losse bussen neemt!
ik ben in argentinie, chili en brazilie de grens over gegaan.
let wel op dat je in chili bepaalde etenswaren niet mag invoeren.
dat bewijs zou ik goed bewaren, ik weet niet of ze moeilijk doen, maar ze vragen er wel om.
verder ben ik zelf georganiseerd de grens bij chili en argentinie overgeweest. naar brazilie heb ik een taxi
genomen en mijn taxi chauffeur hielp ons de grens over te zetten
gewoon stempelen en papiertje invullen, je hebt geloof ik wel het adres waar je overnacht nodig om in te vullen, maar verder heb ik dus nergens geen probleem gezien en meegemaakt
let wel op dat je in chili bepaalde etenswaren niet mag invoeren.
dat bewijs zou ik goed bewaren, ik weet niet of ze moeilijk doen, maar ze vragen er wel om.
verder ben ik zelf georganiseerd de grens bij chili en argentinie overgeweest. naar brazilie heb ik een taxi
genomen en mijn taxi chauffeur hielp ons de grens over te zetten

- bolletjeom
- Reisexpert
een adres waar je overnacht is bij mij altijd een wilde gok uit de LP. I{k heb dan vaak nog geen idee of ik daar ook werkelijk ga verblijven. Werkt altijd!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ik ben al enige tijd aan het reizen in midden en zuid amerika en heb nergens problemen gehad met het oversteken van de grens. Alleen toen ik vanaf Costa Rica naar Panama ging, wilde ze een bewijs hebben dat ik het land weer uit zou gaan, dat had ik niet omdat ik vanuit Lima terug naar huis vlieg, daardoor moest ik een busticket terug naar Costa Rica kopen van US$11, gewoon geldklopperij! Voor de rest kun je altijd een bus nemen die je grens over neemt. Het is dus niet zo dat je de grens over moet lopen om daar een andere bus te pakken.
Chili is heel erg streng met controles, ik heb 5 uur bij de grens gestaan om van Bolivia Chili in te komen!
Maar het is verder reuze makkelijk allemaal!
Veel plezier op reis!
Chili is heel erg streng met controles, ik heb 5 uur bij de grens gestaan om van Bolivia Chili in te komen!
Maar het is verder reuze makkelijk allemaal!
Veel plezier op reis!