Drie dagen Praag, wat is er te doen?
Drie dagen Praag, wat is er te doen?
eind juni gaan wij 3 dagen naar Praag. iemand tips? heb al 2 tickets geboekt voor het ballet in het Nationaal Theater, want dat lijkt me toch wel een heel speciale sfeer. Maar voor de rest is er nog niets voorzien.
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Praag
lekker stadswandelingen maken!!
Vergeet de joodsewijk en de bijzonder begraafplaats niet.
Probeer bij de locale eettentjes te eten en niet op het grote plein
als je je erg verveeld zijn er 's avonds Ghost tours. Een beetje melig maar ook wel grappig. Het is een soort rondleiding door de stad langs gebouwen waar mythes over zijn enzo. Dit kan je gewoon ter plekke regelen.
Vergeet de joodsewijk en de bijzonder begraafplaats niet.
Probeer bij de locale eettentjes te eten en niet op het grote plein
als je je erg verveeld zijn er 's avonds Ghost tours. Een beetje melig maar ook wel grappig. Het is een soort rondleiding door de stad langs gebouwen waar mythes over zijn enzo. Dit kan je gewoon ter plekke regelen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Praag is heerlijk om gewoon rond te slenteren.. je hebt aan de ene kant van de rivier een oude binnen stad met allemaal smalle steegjes waar je heerlijk door heen kan wandelen.. aan deze kant ligt ook de joodse wijk met begraafplaats en verschillende interessante bezienswaardigheden.. aan de andere kant van de rivier ligt een kasteel achtig iets met ook leuke steegjes al moet je voor het mooiste steegje nog weer wat betalen..
- bolletjeom
- Reisexpert
ja....aan bier geen tekort in Praag
Het plaatsje Pilsen ligt overigens ergens anders in Tsjechie. Zag er best schattig uit in de bergen....Er gaat vast wel een trein heen (voor als je Praag zat bent)

Het plaatsje Pilsen ligt overigens ergens anders in Tsjechie. Zag er best schattig uit in de bergen....Er gaat vast wel een trein heen (voor als je Praag zat bent)
-
- Vakantieganger
Praag is inderdaad heerlijk om in rond te slenteren
. Tip voor de toeristische attracties zoals de karelsbrug en het praag kasteel; ga of vroeg of laat. Anders kun je je kont nauwelijks nog omkeren. Bovendien heb je met een beetje mazzel een mooie zonsop- of ondergang, waardoor je helemaal een prachtig plaatje zult krijgen.
Verder inderdaad de Joodse wijk met de joodse begraafplaats, dat heeft toendertijd erg indruk op mij gemaakt.
Eettentjes en drinken zitten vooral rondom het drukke centrum. In een goeie reisgids (Lp etc.) vind je leuke tentjes met goeie prijs-kwaliteitsverhoudingen.
In elk geval veel plezier!

Verder inderdaad de Joodse wijk met de joodse begraafplaats, dat heeft toendertijd erg indruk op mij gemaakt.
Eettentjes en drinken zitten vooral rondom het drukke centrum. In een goeie reisgids (Lp etc.) vind je leuke tentjes met goeie prijs-kwaliteitsverhoudingen.
In elk geval veel plezier!
Het wordt vroeg zometeen! Er ligt iemand enorm te snurken op de dorm. Hostels zijn leuk, maar dorms niet als je dat 2 nachten achter elkaar hebt (gisteren in Krakow dus ook al!)...
Dus na een paar uur naar dat gesnurk geluisterd te hebben (nog een loszittende lat uit de lattenbodem boven me flinke douw gegeven, maar zelfs dat hielp niet
), maar ff gratis internet. En zometeen de snurkende nachtbrakers ff terugtreiteren door voor het ontbijt alvast te gaan douchen en op de kamer rommelen enzo, hehe. Krakow was trouwens heel mooi, en heel veel mazzel met het weer gehad (tshirt, ook 's avonds!). Kom nog een keer met wat tips en opmerkingen. Auswitch kan bv wel met openbaarvervoer (gratis pendelbus naar Birkenau).
Dus na een paar uur naar dat gesnurk geluisterd te hebben (nog een loszittende lat uit de lattenbodem boven me flinke douw gegeven, maar zelfs dat hielp niet

- bolletjeom
- Reisexpert
jajoh? kan auswitch in 1 met het openbaar vervoer? is er een rechtstreekse bus dan? Volgens de mensen die wij spraken niet namelijk. Dat is info die we hier graag zouden hebben om toe te voegen aan de Alles Over tekst!!
En ter plekke sluit je je dan aan bij een groep? want een gids is verplicht, toch?
moet wel lachen om je dorm verhalen. ik slaap iedere nacht naast een snurker..het leven van een vrouw is zooo zwaar
Veel plezier in Praag!
En ter plekke sluit je je dan aan bij een groep? want een gids is verplicht, toch?
moet wel lachen om je dorm verhalen. ik slaap iedere nacht naast een snurker..het leven van een vrouw is zooo zwaar

Veel plezier in Praag!
Ik zei gisteren tegen Amerikaan in de dorm: Prima 3 vrouwen erbij, because they tend to snore less. AHHHH....en wat lag dat Engelse varkentje te snurken.....gvd! En dat terwijl ik wel slaap nodig had, ivm ook al slechte nacht daarvoor wegens gesnurk (en vroeg op voor bus naar Praag)! Enige voordeeltje was dat ik wel heb kunnen slapen van 22.15 totdat ze terug kwamen uit de kroeg (geen idee hoe laat dat was). Karelsbrug vanochtend vroeg was wel perfect. Heel weinig mensen en zelden zoveel foto's in 1 uur gemaakt
.
Auswitch? Bussen vanaf het busstation voor 10 zlotty. Heen en terug dus 20 zlotty ipv 90 georganiseerd. Gids is niet verplicht, en er is geen entree. Gratis bus naar Birkenau gaat elk uur vanaf Auswitch. Terug naar Auswitch ook, met half uur verschil in de tijden. Ik ben dus/daarom 1,5 uur in Birkenau geweest. Ben daar begonnen, omdat dat makkelijker te timen is; weet je in Auswitch hoeveel tijd je hebt tot bus terug naar Krakow. Oh ja, dat filmpje dat je krijgt bij die georganiseerde excursies heb ik erbij gescoord voor 3,5 Zlotty. En Gidsje gekocht voor 4 zlotty.
t Is wel een beetje een boemelbus. 1,5 uur heen, en terug zelfs 2 uur
.

Auswitch? Bussen vanaf het busstation voor 10 zlotty. Heen en terug dus 20 zlotty ipv 90 georganiseerd. Gids is niet verplicht, en er is geen entree. Gratis bus naar Birkenau gaat elk uur vanaf Auswitch. Terug naar Auswitch ook, met half uur verschil in de tijden. Ik ben dus/daarom 1,5 uur in Birkenau geweest. Ben daar begonnen, omdat dat makkelijker te timen is; weet je in Auswitch hoeveel tijd je hebt tot bus terug naar Krakow. Oh ja, dat filmpje dat je krijgt bij die georganiseerde excursies heb ik erbij gescoord voor 3,5 Zlotty. En Gidsje gekocht voor 4 zlotty.
t Is wel een beetje een boemelbus. 1,5 uur heen, en terug zelfs 2 uur

- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
boemelde dus nog net niet genoeg om jouw in slaap te krijgen
met je slaap gebrek,
oordopjes willen wel eens helpen.

oordopjes willen wel eens helpen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
Praag heeft ook een dierentuin. Ik vond het een beetje een trieste bedoening. niet dat ze heel klein zaten hoor maar soms wel erg kaal. Bij de ingang hing een bord wat de dieren eten per dag en wat het kost en je betaalde toen 50 cent entree en een roofdier at voor een paar tientjes per dag. Het was rustig in de dierentuin dus ik was blij dat ik ze gesponsord had.
De reden dat ik ging waren de preswalski paarden. Verder nergens anders te zien.
De dierentuin ligt tegen een berg/ klif. De berggeitsoorten hebben dus wel een hele natuurgetrouwe behuizing. je moet met een kabelbaantje naar de andere "verdieping" van de dierentuin.
Een idee als je de stad echt wel gezien hebt, geen must
De reden dat ik ging waren de preswalski paarden. Verder nergens anders te zien.
De dierentuin ligt tegen een berg/ klif. De berggeitsoorten hebben dus wel een hele natuurgetrouwe behuizing. je moet met een kabelbaantje naar de andere "verdieping" van de dierentuin.
Een idee als je de stad echt wel gezien hebt, geen must
Ok, even eerste reactie. Praag is echt bijzonder mooi maar ook enorm/extreem toeristisch. De tip om heel vroeg eropuit te gaan om foto's te maken, was dan ook top
. Later op de dag zwalkt iedereen alle kanten op....en ik vind het irritant als mensen nergens naar kijken, en ervanuit gaan dat anderen de botsingen wel vermijden
.
De Joodse wijk vond ik geen ruk aan. Ok, de begraafplaatst overgeslagen....
Het allerleukste om rond te slenteren is echt de overkant van de rivier. Na Karelsbrug gelijk linksaf naar beneden Kampa eiland op. Niemand doet dat, en heerlijk rustig. Dan omhoog met de funicular de berg op. Ook lekker rustig, en mooi park. Daarna door richting kasteel. Op die route vond ik heel mooie, totaal verlaten, middeleeuwse steegjes enzo.
Bier: prijzen tussen de 1 en 5 Euro. Die van 5 Euro heb ik niet gehad (terassen op centrale plein)
. Ben niet echt veel uit geweest, maar heb wel de indruk dat de locals de toeristen mijden als de pest, en lekker naar hun eigen tentjes buiten het oude centrum gaan. Eh....iig die mooie locale vrouwen dan, want die heb ik niet echt gezien
.
Waarschuwing....April was ok, maar ik heb ook gehoord dat Praag (lees: de hostels) in Juli/augustus overspoelt wordt met Amerikaanse highschool "studentjes" die $5000 van papa gekregen hebben. Daar wil je als backpacker echt niet tussen zitten......

De Joodse wijk vond ik geen ruk aan. Ok, de begraafplaatst overgeslagen....
Het allerleukste om rond te slenteren is echt de overkant van de rivier. Na Karelsbrug gelijk linksaf naar beneden Kampa eiland op. Niemand doet dat, en heerlijk rustig. Dan omhoog met de funicular de berg op. Ook lekker rustig, en mooi park. Daarna door richting kasteel. Op die route vond ik heel mooie, totaal verlaten, middeleeuwse steegjes enzo.
Bier: prijzen tussen de 1 en 5 Euro. Die van 5 Euro heb ik niet gehad (terassen op centrale plein)

Waarschuwing....April was ok, maar ik heb ook gehoord dat Praag (lees: de hostels) in Juli/augustus overspoelt wordt met Amerikaanse highschool "studentjes" die $5000 van papa gekregen hebben. Daar wil je als backpacker echt niet tussen zitten......