snel-droog-handoeken

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
hariejak
Reisexpert

snel-droog-handoeken

Bericht door hariejak »

ik wil graag wat ervaringen horen over die "snel-Droog-Handoeken"

Dat ze onmisbaar zijn op een reis weet ik al, want een gewone handoek krijg je nooit droog in de tropen.
Maar ik heb dus ooit zo'n Rubytec zeemlapje gehad en dat vond ik helemaal niets. Het is een vreemd, bijna onaangenaam gevoel als je je ermee afdroogt en ze gaan ongelooflijk snel en enorm stinken.

Nu vroeg ik me af of mensen andere/betere ervaringen hebben met ander merken of types reishandoeken?

Want ze zijn toch vrij prijzig en de Rubytec zijn het goedkoopst...dus als die andere merken dezelfde "problemen" hebben koop ik toch gewoon weer zo'n rubytec.
alvast bedankt
Babette
Contacteer:

lekker is anders

Bericht door Babette »

hai Harrie,

tja ik ben pas 2 weken onderweg maar ik heb het handdoekje al een paar keer gebruikt. Het voelt niet echt lekker nee en je kunt je ook niet afdrogen, je moet echt deppen! maar hij is supersnel droog en stinkt bij mij nog niet....
Ik heb een Perry sport huismerk en ik vond ze inderdaad mega duur die dingen!!! :shock:

groetjes,
Babette
More fun down under!!!
sophie

Bericht door sophie »

Ik heb van die cheap-ass handdoekjes van de Xenos. Ze drogen sneller dan gewone handdoeken, maar weer net niet zo snel als dure sneldrogende handdoeken, dus weet niet of het echt geschikt is voor in de tropen...Ze zijn wel heel goedkoop en ik vind ze prima. Tsja, de geur is niet altijd even lekker, maar dat is met gewone handdoeken ook zo. Qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik ze dus wel aan te raden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij hadden ook rubytec en die gingen steeds sneller stinken.
Vooral in landen waar het douchewater eigenlijk niet zo heel fris rook of als de was gedaan werd ik koud water.
Dan rook je naar dooie vis na het afdrogen.....was niets aan te doen, ook niet dat ding weer wassen.

Toch deden ze wel wat ze moesten doen, klein, lichtgewicht en snel droog.

Maar een variant die lekkerder droogt en minder snel stinkt zou leuk zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Ik heb er 2, een 'zeem' ding, denk ook Rubytech maar dat zou ik na moeten kijken. Voelt niet super aan maar heb er verder weinig problemen mee gehad. Begon ook wel te stinken na een paar dagen niet wassen, maarjah das bij alle handdoeken toch? Andere is een iets grotere van de xenos, meer model badlaken en voelt ook aan als een gewone handdoek. Bevalt goed maar heb m nog niet uitgebreid getest, dus weet niet of het nou echt sneller opdroogt of alleen dunner is?

In ZO Azie hadden ze trouwens bij veel guesthouses wel 1 of 2 handdoeken klaarliggen, erg fijn! Maar in Australie/ Nieuw Zeeland kun je echt niet zonder handdoek, liever 2 zelfs.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb ook van die dure handdoeken gehad. Naar de beschrijving te oordelen, zouden die ook wel eens van Rubytech geweest kunnen zijn (ze voelden idd niet prettig aan, niet soepel).
We hebben nu microvezel handdoekjes die je vind bij Xenos of Blokker. Dun, licht, soepel, droogt snel op en stinkt ook niet zo snel (kan ook aan mij liggen ... ik stink ook niet snel :roll: ).
Tip: die andere zijn geweldige stofdoeken geworden, ook voor glas of spiegels :)
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

ik geloof dat ik eens langs de Xenos fiets..... :lol:

bedankt allemaal!
bolletjeom
Reisexpert

ik was vrijdag bij de Xenos en ging eens kijken bij de handoekjes.
Ze hadden 2 soorten. Eentje zoals Kohraya omschijft als een micrivezeldoekje en eentje die een beetje leek op badstof.
ik vond dat microvezeldoekje nog het meest lijken op een brillenpoetsdoekje dus koos ik die andere, die dus meer op badstof lijkt.

2.99 Euro!!!!! voor het kleinste modelltetje! dat is niets.
Ik dacht, ga hem gewoon thuis testen!
hij droogt heel veel lekkerder af dan het Zeemdoekje van Rubytec dat we op onze vorige reis meehadden en vol spanning wachte ik dan ook zijn "snel-droog" resultaat af.
Heb hem express niet op de verwarming gehangen maar gewoon aan het wasrek.

We zijn nu 6 uur verder en hij is nog steeds nat!!!!! :shock:
dus........................da's wel jammer want dan is ie dus absoluut ongeschikt voor op reis.
De rubytec handoek heb ik binnen 30 a 60 minuten droog! Dus ik denk dat de oude vertrouwde zeem mee mag op de volgende reis

of ik kijk nog eens naar dat brillenpoetsdoekje
duikinazie

Bericht door duikinazie »

Bij mij gaat het brillenpoets ding van de Xenos mee. Droogt redelijk snel, gaat niet heel erg stinken.

Alleen kijk wel uit, het gevoel is heel apart maar wat lekker is dat het vrij groot is dus goed om je rug mee af te drogen.

Voor de prijs hoef je het niet te laten gewoon proberen. Duur kopen kan altijd nog
Monika76

Bericht door Monika76 »

Ik heb ook 2 badstoffen van de Xenos en ik vond ze prima hoor.
En super goedkoop.

Ook het drogen ging toch best snel...ligt misschien een beetje waar je bent. De afgelopen dagen was het in NL misschien wat vochtig?

In zomers Nieuw Zeeland afgelopen maanden was m'n handdoekje echt binnen 1 uur kurkdroog..
bolletjeom
Reisexpert

Ik voel gewoon aan mijn (douche)water dat hier een goed Product TestCase stukje in zit!!!! :lol:

Ik wil dan ook iedereen vragen die hier al iets nuttigs heeft geschreven over de handoekjes of ik hun inbreng mag gebruiken in een stukje dat ik wil schrijven voor Around The Globe.

Monika, DuikinAzie, Hariejak, Kohraya, Marijn, Sophie en Babette

Het allerfijnst zou zijn als jullie mij een mailtje willen sturen met daarin het volgende:
-je vind het wel/niet goed als je bevindingen worden gebruikt.
- je wilt wel/niet dat je naam erbij wordt vermeld

en als jullie tijd en zin hebben zou ik best nog wel wat meer info willen krijgen. Zoals:
-hoe snel droogt je handoek en in welke landen heb je dat getest?
-droog je de handoek binnen of buiten?
-gaat hij snel stinken? hoe ervaar je het gevoel op je huid?
- en droogt hij je ook echt af of is het meer een soort water verplaatsen?
enz enz

voor alle andere lezers van dit stukje....heb je ook iets nuttigs te melden over de snel droog handoekjes stuur dan een mailtje naar mij of plaats hieronder je berichtje

groetjes Rudi
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

mijn bevindingen mag je gebruiken hoor!!!
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Natuurlijk mag je m'n post gebruiken, ik ben alleen bang dat ik verder niet meer zoveel kan vertellen omdat ik geen flauw idee meer heb van de droogtijd... :)

Rubytec:
- Voelt wat vreemd maar verder geen probleem
- Droogt snel (denk ik, ben er niet zo bewust mee bezig geweest )
- Geen problemen gehad met stinken, heb m minimaal 1x per week gewassen
- Getest in Oceanie en ZO Azie
- Waar mogelijk natuurlijk wel altijd handoeken van het hostel / guesthouse gebruikt! :)

Xenos badstof ding groot model:
- Erg handig omdat het formaat zich tenminste leent als badhandoek, wat bij de Rubitec toch echt niet lukt :lol:
- Niet sneldrogend maar wel dun en daardoor compact en (iets) sneller droog
- Getest in Kroatie/Slovenie/Hongarije. Altijd buiten gedroogd, in de zomer geen enkel probleem.

Succes! Ben benieuwd naar het eindresultaat! :lol:
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nooit problemen gehad met een stinkende rubytec handoek. Heb hem al sinds 2004 gekocht voor 2 maanden reizen en neem hem nu altijd mee op vakanties.

Ik heb wel de grote versie (groter dan een gewone handoek, kleiner dan een strandlaken) mischien maakt dat verschil.

Heb vorig jaar een extra sneldrogende handoek gekocht van het eigen merk van de perry sport (sport basic).. die is ietsje goedkoper dan de rubytec en ook zachter. Droogt alleen wel wat langzamer maar nog steeds snel (binnen een uur)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Bij deze speciaal voor jullie een enige echte sneldroog handdoekjes test.
De Rubytec sporthanddoek en badlaken. (ik denk dat het dezelfde is als waar jij het over hebt Tikva!)

Er is nog iemand bezig met het vergelijken met tal van verschillende handdoeken die we overal vandaan gehaald hebben. Dus ik ben benieuwd naar jullie reacties op het artikel. (mag je onder het artikel plaatsen)
Plaats reactie