Welke bezichtigingen MOETEN we doen op de rit Cairns-Sydney

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
saampies

Welke bezichtigingen MOETEN we doen op de rit Cairns-Sydney

Bericht door saampies »

Hallo,

Wij gaan eind dit jaar naar Australie, van 12 december 2009 tot 3 januari 2010. We willen beginnen in Cairns met een camper rit en op 28-29 december te eindigen in Sydney en daar tot vertrek te blijven. Maar wat MOET je zeker gezien hebben op deze route..??
Nou na wat mensen te hebben gesproken een gewijzigd reisplan.
Het wordt nu Cairns - Brisbane met de camper. En dan met een binnenlandse vlucht naar Sydney.
We gaan 2 weken met de camper en daarna op het vliegtuig naar Sydney toe om daar ook nog een paar dagen te zijn.

Groet,
Laatst gewijzigd door saampies op 10 apr 2009 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Simon
Reiziger

Re: Welke bezichtigingen MOETEN we doen op de rit Cairns-Sydney

Bericht door Simon »

Een paar dingen die mij verrast hebben:

- Kuranda. Het dorpje is een toeristenval, maar het gaat om de manier hoe je er komt en weggaat.
http://www.kurandascenicrailway.com.au/
(nabij Cairns)
- De waterfall circuit (MillaaMillaa)
(nabij Cairns)
- Coffeeworks. Het plaatsje waar dit te doen is stelt niet zo heel veel voor en zal je echt niet langer dan een dag kunnen boeien. Dit museum echter is heel erg leuk, met name omdat je er een hele zwik aan koffie kunt proeven en er acher het gebouw verschillende thema's met koffie apparatuur is. http://www.coffeeworks.com.au/
(nabij Cairns)
- The Whitsundays - Airlie Beach. Mooi stukje natuur waar je heerlijk kan zeilen. Verblijf niet in de plaats zelf, maar ga liever met de camper naar een caravan park buiten het dorp (volgens heb ik hier gestaan:Island Gateway Holiday Park - Airlie Beach ). Met de bus ben je zo in het centrum.
- Mission Beach. Voornamelijk mooi en rustig. Mooie plek om te skydiven en hier en daar een wandeling maken.
- Fraser Island. Deze zul je ongetwijfeld weten, maar sla het niet over. In Hervey Bay kan ik je de YHA hostel aanraden die al je toers kunnen boeken en, als je voor meerdere dagen op pad gaat naar Fraser, gratis je camper laten parkeren.
- Magnetic Island. Veel mooie wandelingen die je hier kan maken. Als ik het nog een keer zou mogen doen ga ik een overnachting op het eiland boeken. Een enkele dag is te kort om iets te zien.
- Australian Zoo. Uiteraard voor de liefhebber, maar dit vond ik erg mooi om te zien.

Er zullen ongetwijfeld nog meer dingen in mijn hoofd zitten, maar deze komen als eerste naar boven.

Alvast veel plezier iig!
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

Van 12 dec. tot 26 dec. is maar 14 dagen. In twee weken tijd kun je niet heel veel zien. Het stuk van Cairns naar Sydney is toch al gauw een paar duizend kilometer. Vergis je niet in de afstand, deze zijn enorm in Australie!!!

Wij hebben het stuk in een maand gedaan en hadden hier nog krap de tijd ver. Natuurlijk is het mogelijk om het stuk te doen maar dan moet je dus echt keuzes maken.
Hiervoor is het belangrijk om te weten wat je leuk vindt. Wat wil je strand, jungle, steden, zee???
Afhankelijk hiervan kun je het beste keuzes maken, aangezien je maar een paar dingen kan doen.

Op dat stuk vond ik zelf het volgende supervet:
- Great Barrrier (met stip op 1)
- Fraser Island
- White Sundays
- Croc farm in Rockhampton
- Blue Mountains

Maar het hangt dus sterk af van je eigen voorkeur...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

pff. 2 weken is idd erg kort. Dan zit je bijna iedere dag en de hele dag in de auto.
ik zou dus maar goed plannen en vooral ook genieten van het uitzicht uit je raampje en veel kleine stops maken die leuk zijn.

Ik persoonslijk vond de withsunday eilanden niet heel boeiend. ook niet qua snorkelen. Maar als je nog nooit een tropisch eiland hebt gezien moet je het zeker doen. er zijn ook dagtripjes met een catamaran.
maar mocht je nu al gedoken of gesnorkeld hebben op de greatbarrier reef en al vaker tropische eilanden gezien hebben dan kan je dit best over slaan.
Fraser island is het leukst als je er ook overnacht! anders is het wel heel gehaast. Als het walvisseizoen is moet je eigenlijk daar ook een walvis safari maken.
De New England highway is een leukere route dan die aan de kust. Het raakt bijna de outback, stille stadjes en veel kleine national Parken om gratis in te overnachten en watervallen en kangaroos te spotten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Volgens mij hebben ze ongeveer 22 dagen..van 12 december tot 3 jan 2010. Dus dat zijn er al wat meer :-)

Alle mooie dingen/routes zijn al genoemd. Wees gewoon goed met plannen en wat je wel de moeite vind en wat niet. Voor de meeste dingen kun je een dag uittrekken. Kuranda, Whitsundays, Fraser ( huur zelf een 4wd voor een dag en laat de camper in Hervey Bay staan) Great Barrier Reef ontzettend mooi, zal ik zeker niet overslaan. Je kunt een dagje met een tour mee vanuit verschillende plaatsen om te snorkelen etc.
Blue Mountains kun je ook in een dag doen. Je ziet natuurlijk niet alles maar je moet nu eenmaal keuzes maken.

Rockhampton vond ik persoonlijk niet de moeite en zou ik niet kiezen als je weinig tijd hebt.
Australia Zoo erg toeristisch natuurlijk maar wel erg leuk!

Bepaal je route en weet van te voren wat je zeker wel wilt doen!

Succes!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

hi!
2 weken van Cairns naar Brissy is wel okay qua tijd.. niet enorm ruim, maar je kunt genoeg zien.
1700 KM als je Motorway 1 aanhoudt.
(ben zelf in 2 weken van Brissy naar Cape Trib en terug gegaan.. dat was echt onbezonnen.. maarja, welke idioot gaat er dan ook met 15 man op een ongeplande vkaantie.. haha)

Alle punten die voorheen genoemd zijn, zijn de moeite waard :)
Maar persoonlijk vind ik dat je ook een bezoekje moet brengen aan de Bundaberg distillery in Bundaberg.
hier maken ze de Australische rum, en aan het eind van de tour moet je hun koffie-likeur proeven.. zalig!

Forest Flying is ook de moeite waard.. heb alleen ff geen idee meer waar ikd at gedaan heb.

cheers!
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Wouterr

Bericht door Wouterr »

Een van de leukste dingen die ik aan de oostkust heb gedaan was zelf een klein vliegtuigje besturen.

Dat kan in 1770 (plaatsje tussen Fraser Island en Whitsundays). Voor 75 AU$ vlieg je een uur lang met een piloot en 2 andere pasagiers in een klein vliegtuigje. De piloot doet een paar vrije vallen en twee pasagiers mogen zelf even vliegen. Verder land je op een klein eilandje waar je verse oesters eet van de rotsen :)

Als je toch in 1770 bent, daar heb je de goedkoopste surflessen (2 uur voor 20 AU$) en je kan een scooteroo tour doen: 3 uur lang op een soort kleine chopper rijden (kruising tussen scooter en motor).. Gaat max 80 km/uur en ontzettend gaaf om te doen!! Ook weer vrij goedkoop, rond de 40 AU$ geloof ik...

Veel plezier!

Groetjes
Plaats reactie