Stockholm

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
bolletjeom
Reisexpert

Stockholm

Bericht door bolletjeom »

Volgens mij kreeg ik vorige week een vraag in mijn mailbox over Stockholm
wat er te zien en doen is.

gister stond er in de metro een stukje over
www.metronieuws.nl
Op die site kan je hele kranten downloaden. helaas hebben ze het stuk over stockholm niet gewoon onder reizen staan. het was de krant van 3 april

Ik kan me niet meer zo goed herinneren wat ik in Stockholm heb gedaan behalve rons slenteren wat me goed beviel en ik heb een trui gekocht die ik nog steeds graag draag...hahhahaha
Maar ik vond het een mooie en fijne stad om te zijn. Zeker in de zomer met de terasjes
weet nog wel dat een warme lunch goedkoper was dan uit eten in de avond. wij aten dus wel eens om een uur of 3 zo'n warme lunch en dan 's avonds gewoon een broodje. Gerookte zalm is daar spotgoedkoop, net als haring en garnalen.
En probeer absoluut een keer de dillechips!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Stockholm

Bericht door Tikva »

Mooi onderwerp, in ga in juni een weekendje.
(zaterdag ochtend om 11:40 aankomen , maandag avond 18:15 weer terug, minder dag 50 euro met ryanair)

Heb net vandaag de LP uit de bieb gehaald. Maar alle tips zijn welkom. Ik ga alleen (mijn vriend heeft nog maar weinig vrije dagen) dus een gezellig hostel, met schone betaalbare dorms zoek ik ook nog. Ik zie op hostelworld dat zaterdag als best wel vol zit dus zal eens snel boeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

In het magazine Reizen van Januari 2008 stond een artikel (kwam het per toeval tegen) over Stockholm
Het ging oa over de zogenaamde lichtcafe's
die zullen wel dicht zijn in de zomer maar misschien ook niet. Dat is een raar fenomeen. omdat het in de winter zo donker is raken mensen depresief. ze kunnen dan naar een lichtcafe waar alles wit is. Ze moeten zelfs een witte jas aan. Hier kunnen ze dan weer lekker licht "bijtanken"

als je wilt kan ik de pagina's uitscheuren en je toe sturen
je kunt sowieso ook even op www.reizen.nl kijken. Daar staat onder stedentrips stockholm ook leuke dingen en bij reisreportages Zweden
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hallo allemaal,
Ik zit op dit moment naar een aanbieding van Ryanair te kijken! Kan keizen tussen ma-zo en wo-zo. Is 3 volle dagen genoeg? Of zou ik die 5 volle dagen/6 overnachtingen moeten nemen? Enne....het Stockholm een beetje betaalbaar?
Alvast dank,
El Nino
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik weet niet meer precies hoe lang we er zijn geweest dus over het aantal dagen durf ik niet zo veel te zeggen. Als ik zou moeten gokken zijn wij er een dag of 3 geweest. (dag aankomen / een de stad bezoeken een dag het NP bekijken / relaxen)

Als je een SL-Travelcard neemt kun je vrij goedkoop reizen en kortingen krijgen op o.a. musea. Misschien dat je daar eens naar kan kijken. Een aantal musea zijn gratis. Het oude gedeelte van Stockholm is de moeite waard om te bezoeken, net als het openlucht museum. Ook ligt er in de buurt een National Park, volgens mijn aantekeningen kun je dat gemakkelijk bezoeken met het OV, maar volgens mij zijn wij er zelf met de auto naar toe gereden.

Alcohol is net als in de rest van scandinavië erg duur dus kun je beter meenemen of niet drinken :)
bolletjeom
Reisexpert

Scandinavië is net zo duur als Nederland met een paar uitschieters naar boven. Alcohol is bijvoorbeeld prijzig.
Veel restaurants hebben een "lunch van de dag". Dit is een stevige warme maaltijd die je tot een uur of drie kunt bestellen. Ze zijn relatief goedkoop. Dus als je laat eet hoef je voor avondeten waarschijnlijk alleen nog maar een snack.

ik vind Stockholm een leuke stad. Toch denk ik dat 3 dagen genoeg is. Vooral het oude gedeelte vond ik leuk om doorheen te wandelen
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dank voor de tips! Drie dagen (4 nachten) heeft nog een bijkomend voordeel: red ik wel met alleen handbagage :-). Scheelt weer 30 Euro bij Ryanair. Ben trouwens benieuwd welke smerige toeslagen er nog meer bijkomen als ik echt ga boeken :-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Vanaf waar vlieg je met Ryan Air naar Stockholm, El Nino?
bolletjeom
Reisexpert

@el nino
ik heb van de week een Ryanair vlucht geboekt
De Vertrouwde smerige toeslag van €5 per vlucht (dus 2 als je retour komt) voor de creditcard boeking.Hiervoor is geen gratis alternatief.
Betaalde je een jaar of 3 geleden nog €7 voor een tas dat is nu al €30 zoals je aangaf.
en...... ze hebben er een nieuwe (voor mij) toeslag bij!! Je betaald bij boeken €10 voor online inchecken. Dit ben je zo ongeveer verplicht. Dit kan pas een aantal uren voor vertrek. Dus mocht je onverhoopt in Stockholm niet online kunnen inchecken voor je vlucht terug dan komt er een boete van €40 bovenop als je aldaar bij de balie moet inchecken.

vorig jaar hoefde je nog niet te betalen om online in te checken.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Geboekt! Eindhoven - Stockholm Skavsta (100 van stockholm, minder dan tientje voor enkeltje naar Stockholm)
5 mei heen, 9 mei terug.
Toch nog 120 Euro, maar moest in die week. Incl tientje Creditcard, en idd 2 keer 5 Euro voor dat online inchecken. En zonder tas inchecken dus......

Dank voor de tips en tot 17 april!

ps. Die Ryanair actie loopt tot morgen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dat online inchecken is dan veranderd:
U kunt online inchecken van 15 dagen tot 4 uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht.
Kan dus thuis ook boardingpas voor terugreis al uitprinten.

Retourtje vliegveld is ook goed geregeld. 15 Euro retourtje. Moet ik een dezer dagen ook ff boeken:
https://www.flybycoach.com/Default.aspx
Laatst gewijzigd door El Niño op 28 mar 2010 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

oh, dat is beter nieuws!
en ook wel fair
vorig jaar nog enorm gehannes mee gehad. Toen hadden ze echt net ingevoerd dat je €30 moest betalen voor inchecken bij de balie maar kon je maar 32 uur van te voren online inchecken. ik zat toen in Engeland bij mijn vriendin die midden in een verhuizing zat en nog geen internet had. moesten we naar de locale bibliotheek die maar 3 ochtenden per week open was. *_*
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ben vandaag teruggekomen uit Berlijn met Ryan Air, en het thuis uitprinten van de boardingpasses is echt een uitkomst!

nu nog wat minder rare verplichte toeslagen/kosten en ik zou NOG tevredener zijn
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dat met die boardingpasses printen kan bij bv KLM al jaren hoor. En daar heb ik idd ook niet zo'n problemen mee. Wel met die gekke toeslag daarvoor van 5 Euro per vlucht, omdat dat eigenlijk misleiding is. Maak dan het ticket gewoon 5 Euro per enkeltje duurder. 10 Euro voor betalen is ook misleidend, maar daar zit nog iets van een verschil in, omdat het per boeking is (2 losse enkeltjes = 2 keer 10 Euro).
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Stockholm qua voeding. Je vindt in de restaurants telkens een dagmenu. Als je net zoals mij een gemakkelijke eter bent dan kan je echt wel goedkoop eten als je telkens die dagmenu neemt.

Water is in veel restaurants en zelfs 'cakehuisjes' of cafe's /bars gratis. Je vindt telkens enkele gekoelde kannen water op een tafeltje.

Stockholm is gezellig om in rond te slenteren. Leuke straatjes en pleintjes... Toffe kerkjes, leuke huisjes.
is alweer een 5 of 6 jaar geleden en herinner mij er niet zoveel meer van.

Eland gerookte ham of worst is superlekker

Groetjes Ellen en fijne reis
Plaats reactie