Ohra reisverzekering
-
Ohra reisverzekering
Hoi,
Wat een geweldig forum is dit. en wat een behulpzaamheid. Echt goed.
Ik wilde jullie wat vragen over die Ohra verzekering. Ik zag al meerdere berichten hierover, maar ik vond geen info over het volgende.
We gaan 9 maanden weg en houden onze zorgverzekering aan. Alleen: onze zorgverzekering meldt ons dat we tot 6 mnd gedekt zijn voor medische kosten. Ik heb Ohra gebeld, en volgens de medewerkster aan de telefoon was dit geen probleem en krijg ik gewoon het hele jaar volledige dekking van ziektekosten. Maar, het was eigenlijk best wel een vaag en onduidelijk gesprek, de vrouw sprak gebrekkig Nederlands en werd steeds onderbroken. Dus ik wil nu vragen aan de mensen die de Ohra verzekering afgesloten hebben: is het bij jullie ook zo dat jullie zorgverzekering tot een beperkt aantal maanden dekt (korter dan de reis duurt). En is het dus 'veilig' om met deze beperking de verzekering af te luiten?
Alvast heel erg bedankt!
Groet,
Claudia
Wat een geweldig forum is dit. en wat een behulpzaamheid. Echt goed.
Ik wilde jullie wat vragen over die Ohra verzekering. Ik zag al meerdere berichten hierover, maar ik vond geen info over het volgende.
We gaan 9 maanden weg en houden onze zorgverzekering aan. Alleen: onze zorgverzekering meldt ons dat we tot 6 mnd gedekt zijn voor medische kosten. Ik heb Ohra gebeld, en volgens de medewerkster aan de telefoon was dit geen probleem en krijg ik gewoon het hele jaar volledige dekking van ziektekosten. Maar, het was eigenlijk best wel een vaag en onduidelijk gesprek, de vrouw sprak gebrekkig Nederlands en werd steeds onderbroken. Dus ik wil nu vragen aan de mensen die de Ohra verzekering afgesloten hebben: is het bij jullie ook zo dat jullie zorgverzekering tot een beperkt aantal maanden dekt (korter dan de reis duurt). En is het dus 'veilig' om met deze beperking de verzekering af te luiten?
Alvast heel erg bedankt!
Groet,
Claudia
ja die termijn is er wel, althans hij staat wel in de bijlage van mijn verzekering. De goekopere versies van de Avero Achmea verzekering geven een dekking tot 6 maanden in het buitenland en de duurdere een dekking tot 12 maanden in het buitenland. Hoe ze dat soort zaken controleren is weer een volgende vraag, want ik zou het niet weten. Bovendien vind ik het persoonlijk onzin, want, ten eerste ben je verplicht de verzekering te hebben, ten tweede betaal je je scheel en ten derde wat maakt het voor verschil of je een half jaar of een jaar buiten de deur bent.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de Ohra verzekeringen want ze bieden volgens mij als een van de weinige een standaard reisverzekering die dekking geeft tot een jaar in het buitenland.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de Ohra verzekeringen want ze bieden volgens mij als een van de weinige een standaard reisverzekering die dekking geeft tot een jaar in het buitenland.
- bolletjeom
- Reisexpert
6 maanden?
volgens mij is dat inderdaad een onderdeel van de verplichte basis verzekering en kunnen verzekeraars daar geen dingen over zeggen
bel eens met:
College van Zorgverzekeringen
CVZ
(even zelf googelen, heb ik geen tijd voor, sorry)
Die zijn het overkoepelende orgaan.
Verder weet ikd at de Ohra inderdaad alle medische kosten dekt die buiten de nederlandse zorgeverzekering vallen
volgens mij is dat inderdaad een onderdeel van de verplichte basis verzekering en kunnen verzekeraars daar geen dingen over zeggen
bel eens met:
College van Zorgverzekeringen
CVZ
(even zelf googelen, heb ik geen tijd voor, sorry)
Die zijn het overkoepelende orgaan.
Verder weet ikd at de Ohra inderdaad alle medische kosten dekt die buiten de nederlandse zorgeverzekering vallen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik heb zilveren kruis en ohra.
Ohra dekt inderdaad zoals rudi al zegt de kosten die je niet kunt verhalen op je basisverzekering.
Dat van die 6 maanden lijkt me een beetje vreemd. Ik heb zelf zilveren kruis en heb wel contact met hun gehad over 9 maanden naar het buitenland en dat was geen probleem. Ze vroegen wel of we nog gingen werken. Wellicht is dat wat verschil maakt.
Ohra dekt inderdaad zoals rudi al zegt de kosten die je niet kunt verhalen op je basisverzekering.
Dat van die 6 maanden lijkt me een beetje vreemd. Ik heb zelf zilveren kruis en heb wel contact met hun gehad over 9 maanden naar het buitenland en dat was geen probleem. Ze vroegen wel of we nog gingen werken. Wellicht is dat wat verschil maakt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
OHRA doorlopende reisverzekering altijd mogelijk
Even wat informatie die mij veel geld scheelde:
Het is mogelijk om een doorlopende reisverzekering van OHRA af te sluiten ondanks dat je nog een andere doorlopende reisverzekering hebt. Je moet zorgen dat je doorlopende OHRA verzekering begint aan het begin van je reis.
Ik heb dit mailtje gestuurd:
Mijn vriendin en ik hebben beiden een doorlopende reisverzekering (bij de ING en ABN/AMRO). Deze lopen tot 25 juli en deze willen we opzeggen.
We gaan van 1 mei tot 1 september op reis. Aangezien OHRA als enige een doorlopende reisverzekering heeft die 4 maanden dekt, willen wij graag overstappen.
Ik heb deze week hierover met OHRA gebeld (o.a. met mevrouw Verwoerd). Zij heeft het nagevraagd 'bij senior' en vertelde dat wij vanaf 1 mei een doorlopende reisverzekering bij OHRA kunnen afsluiten. Volgens haar was het geen probleem dat we dan dubbel verzekerd zijn voor de periode 1 mei tot 25 juli. Eventuele claims kunnen bij OHRA gedaan worden en zullen niet afgewezen worden omdat we dubbel verzekerd zijn. Kunt u dit per e-mail of schriftelijk bevestigen?
En ik kreeg per mail deze reactie:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Hierbij bevestig ik het besprokene met mijn collega.
Heeft u nog vragen, belt u ons dan even? Ons telefoonnummer is 026 400 48 48 / 026 400 40 40. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
OHRA Schadeverzekeringen,
Het is mogelijk om een doorlopende reisverzekering van OHRA af te sluiten ondanks dat je nog een andere doorlopende reisverzekering hebt. Je moet zorgen dat je doorlopende OHRA verzekering begint aan het begin van je reis.
Ik heb dit mailtje gestuurd:
Mijn vriendin en ik hebben beiden een doorlopende reisverzekering (bij de ING en ABN/AMRO). Deze lopen tot 25 juli en deze willen we opzeggen.
We gaan van 1 mei tot 1 september op reis. Aangezien OHRA als enige een doorlopende reisverzekering heeft die 4 maanden dekt, willen wij graag overstappen.
Ik heb deze week hierover met OHRA gebeld (o.a. met mevrouw Verwoerd). Zij heeft het nagevraagd 'bij senior' en vertelde dat wij vanaf 1 mei een doorlopende reisverzekering bij OHRA kunnen afsluiten. Volgens haar was het geen probleem dat we dan dubbel verzekerd zijn voor de periode 1 mei tot 25 juli. Eventuele claims kunnen bij OHRA gedaan worden en zullen niet afgewezen worden omdat we dubbel verzekerd zijn. Kunt u dit per e-mail of schriftelijk bevestigen?
En ik kreeg per mail deze reactie:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Hierbij bevestig ik het besprokene met mijn collega.
Heeft u nog vragen, belt u ons dan even? Ons telefoonnummer is 026 400 48 48 / 026 400 40 40. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
OHRA Schadeverzekeringen,
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: OHRA doorlopende reisverzekering altijd mogelijk
bedankt dat je deze info met ons deelt
bij sommige van ons was het al bekend maar het kan nooit kwaad nogmaals een officiele bevestiging te zien die bij de OHRA zelf vandaan komt.
Ik geloof dat ik ohra fan ga worden...hahaha
veel reisplezier!!!!!
bij sommige van ons was het al bekend maar het kan nooit kwaad nogmaals een officiele bevestiging te zien die bij de OHRA zelf vandaan komt.
Ik geloof dat ik ohra fan ga worden...hahaha
veel reisplezier!!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ohra is the best! Ik heb daar mn ziektekostenverzekering en voor de handigheid ook mn reisverzekering. Alles wordt gewoon vergoed voor zo'n 4 euro per maand. Ik hoorde van studiegenoten dat ze voor dit jaar in China zo'n 400 euro aan reisverzekering betalen. Snap niet dat die verschillen zo groot zijn voor hetzelfde resultaat.

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Het moet dan wel echt om reizen gaan..,
Ik wilde ook bij OHRA bij mijn reisverzekering afsluiten, maar dit kon niet omdat ik ook ga werken/stage lopen. Wel jammer, want het scheelt een hoop.
Nu ben ik nog aan het twijfelen tussen de Europeesche en Mondial Assistance.
Ik wilde ook bij OHRA bij mijn reisverzekering afsluiten, maar dit kon niet omdat ik ook ga werken/stage lopen. Wel jammer, want het scheelt een hoop.
Nu ben ik nog aan het twijfelen tussen de Europeesche en Mondial Assistance.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Als je tussen die twee moeten kiezen zou ik voor de Europeesche gaan. Heb je ook naar OOM verzekeringen gekeken? Misschien is dat nog wat voor je?
En de Special Isis? Die is wat goedkoper dan de Europeesche en Mondial, maar is volgens mij wel geschikt voor werk/stage!