vrijwilligers werk in ZO Azie???

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
jimi30

vrijwilligers werk in ZO Azie???

Bericht door jimi30 »

Hallo allemaal,

Ik ben Jimmy, 30 jaar en wil volgend jaar vanaf oktober t/m maart 2010 in zuid-oost azie gaan reizen. Nu lijkt het mij ook heel interessant om een periode vrijwilligers werk te gaan doen. Wanneer ik zoek op het internet wordt ik eigenlijk niet veel wijzer. Het zijn met name georganiseerde reizen met al onderdak voor een bepaald bedrag. Wat ik wil weten:

Welke vrijwilligers organisaties zijn er in: Maleisie, Laos, Thailand, Cambodja of Vietnam.
En kan ik een bijdrage leveren aan zo'n organisatie tijdens mijn reis voor een aantal weken bijvoorbeeld.
Dan denk ik niet meteen aan een bedrag geld, maar aan een steentje bijdragen.

Dus wanneer iemand hier meer info over heeft..let me know!

Groeten,

Jimmy
bolletjeom
Reisexpert

Re: vrijwilligers werk in ZO Azie???

Bericht door bolletjeom »

lees eens ons hoofdstuk over vrijwilligerswerk bij "alles over"

daar zitten ook adressen bij van vrijwilligers organisaties die redelijke prijzen vragen voor deelname aan hun projecten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jimi30

Bericht door jimi30 »

bolletjeom schreef:lees eens ons hoofdstuk over vrijwilligerswerk bij "alles over"

daar zitten ook adressen bij van vrijwilligers organisaties die redelijke prijzen vragen voor deelname aan hun projecten.
dankje voor de wel heel snelle reaktie! :lol:
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Hoi, ik heb in 2007 via Activity International vrijwilligerswerk gedaan in centraal-thailand. Super ervaring en ik zeg zeker: doen! Het werk is zo dankbaar en je ziet het land ook eens van een andere kant. Je draagt dus je steentje bij, maar krijgt er zelf zeker ook veel voor terug. Ik wil je alleen wel aan raden om het te proberen te regelen via de organisaties die in het land zelf werken. De organisatie waar ik vrijwilligerswerk deed is Greenway (http://www.greenwaythailand.org). Of je dit bij hun zelf kan regelen weet ik trouwens niet, maar zo zijn er natuurlijk veel meer organisaties. Bijna alle organisaties hier in Nederland werken met partners in het desbetreffende land en daar betaal je gewoon heel erg veel meer voor. En als 'ervaren' reiziger voel je je misschien niet echt thuis. Het was mijn eerste reis in m'n eentje, dus dan is het perfect.

Succes!
Plaats reactie