tiger leaping gorge
-
tiger leaping gorge
Hallokes,
Heeft iemand ervaring met de tiger leaping trektocht? Dat lijkt mij wel de moeite.
Gaat dat nog eind oktober?
groetjes
Heeft iemand ervaring met de tiger leaping trektocht? Dat lijkt mij wel de moeite.
Gaat dat nog eind oktober?
groetjes
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: tiger leaping gorge
ik ben even gaan googlen en op de site van china online bieden ze deze wandeling als bouwsteen aan met dagelijks vertrek tussen half april en half november dus als je daarna kijkt zou ik zeggen dat het in oktober wel kan.. let wel met dit soort dingen altijd op weersomstandigheden ter plaatse!
Beste reistijd
Van april tot en met oktober is de trektocht goed te maken. In de wintermaanden, november tot en met maart, is het koud in de kloof en in december, januari en februari raden we de tocht dan ook af.
Voor het hele jaar geldt dat bij hevige regenval de tocht niet doorgaat, omdat er dan kans op landverschuivingen is. Dit komt vooral regelmatig voor in de zomermaanden (juni-augustus). Soms wordt de kloof om deze reden dan ook voor een paar dagen afgesloten.
Beste reistijd
Van april tot en met oktober is de trektocht goed te maken. In de wintermaanden, november tot en met maart, is het koud in de kloof en in december, januari en februari raden we de tocht dan ook af.
Voor het hele jaar geldt dat bij hevige regenval de tocht niet doorgaat, omdat er dan kans op landverschuivingen is. Dit komt vooral regelmatig voor in de zomermaanden (juni-augustus). Soms wordt de kloof om deze reden dan ook voor een paar dagen afgesloten.
Ik wilde de trekking een aantal jaar geleden in mei/juni doen, maar helaas was dat onverantwoord ivm met dagelijkse hoosbuien... We hebben toen uiteindelijk met een groepje een busje gehuurd, en hebben de george vanaf de weg bekeken. (Met een paar heeeeele kleine wandelingetjes.) Je zag toen duidelijk dat er overal modderstromen waren (geweest), in het goede seizoen daar zijn is dus zeker geen garantie tot een goede tocht.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
In die hoek van China zijn juli/augustus de regenmaanden. Juni en september willen ook nog wel eens uitschieten qua regen dan
. De beste maanden om te trekken zijn mei en laaste deel van september en oktober.

-
Hey,
alvast bedankt voor de reacties. Ik denk dat we inderdaad zullen moeten afwachten.Het lijkt mij in ieder geval een mooie (alsook vermoeiende) tocht.
groetjes
alvast bedankt voor de reacties. Ik denk dat we inderdaad zullen moeten afwachten.Het lijkt mij in ieder geval een mooie (alsook vermoeiende) tocht.
groetjes
Niks aan het handje. Ik ben er eind dec geweest in 2008. Drie dagen rondgelopen in het zonnetje 's avonnds wel wat kouder maar de hele trek stelt fysiek niet zoveel voor dus je kan het met gemak het hele jaar rond doen. Vertrekken vanaf Lijang, drop je tas bij het eerste guesthouse voor een paar dagen en dan kan je bij terugkomst direct door naar Shangri la.
Cheers Ody
Cheers Ody
Net een toch van 2 dagen achter de rug (dus eind oktober) en prima te doen. Heerlijk weer. Savonds misschien een beetje fris, maar absoluut niet te koud ofzo.
En absoluut de moeite waard!!!!! Prachtige tocht!!
En absoluut de moeite waard!!!!! Prachtige tocht!!