Cultuurbarbaren tips gevraagd
Cultuurbarbaren tips gevraagd
Samen met een vriend willen we in Augustus 4 weken een vakantie regelen in Azie. Afgelopen jaar hebben we Thailand in 4 weken gedaan. Geweldige vakantie aangezien alle voor ons belangrijke ingredienten aanwezig waren: Veel back-packers, bier, vrouwen (geen hoeren), prachtige lokaties en uiteraard de full-moon party.
Nu willen we een soort gelijke vakantie maar dan niet in Thailand. We zijn aan het denken aan landen als Laos en Cambodja. Of Vietnam.... of?
Iemand die ons kan vertellen waar we het beste heen kunnen om een soortgelijke vakantie te hebben als afgelopen jaar?
Nu willen we een soort gelijke vakantie maar dan niet in Thailand. We zijn aan het denken aan landen als Laos en Cambodja. Of Vietnam.... of?
Iemand die ons kan vertellen waar we het beste heen kunnen om een soortgelijke vakantie te hebben als afgelopen jaar?
Re: Cultuurbarbaren tips gevraagd
niet lullig bedoelt hoor, maar blijf dan alsjeblieft in thailand.
voor mensen die andere dingen zoeken tijdens een vakantie is het een verademing om vanuit thailand in laos aan te komen en weg te zijn van alle zuipende toeristen.
zulke toeristen hebben volgens mij niet een al te positieve invloed op nog redelijk onbedorven landen als laos.
spanje en griekenland zijn misschien ook opties?
voor mensen die andere dingen zoeken tijdens een vakantie is het een verademing om vanuit thailand in laos aan te komen en weg te zijn van alle zuipende toeristen.
zulke toeristen hebben volgens mij niet een al te positieve invloed op nog redelijk onbedorven landen als laos.
spanje en griekenland zijn misschien ook opties?
amassakoul
Ik wou net hetzelfde gaan zeggen als tom, blijf alsjeblieft in Thailand.
Maar goed alle eerlijkheid gebied me te zeggen dat Vang Vieng in laos waarschijnlijk precies de plaats is voor jou. Ik heb genoeg "reizigers" ontmoet die daar een week weinig anders hebben gedaan dan naar de dichtsbijzijnde bar tuben, de tube tocht niet eens af maken en met het ladderzat met busje weer terug naar het hostel. Jointje erbij en friends kijken maar.
Maar goed alle eerlijkheid gebied me te zeggen dat Vang Vieng in laos waarschijnlijk precies de plaats is voor jou. Ik heb genoeg "reizigers" ontmoet die daar een week weinig anders hebben gedaan dan naar de dichtsbijzijnde bar tuben, de tube tocht niet eens af maken en met het ladderzat met busje weer terug naar het hostel. Jointje erbij en friends kijken maar.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik heb een reiziger ontmoet die in Vang Vieng was, en daar een Engelsman ontmoette die zijn, ongeveer, 120ste tubedag beleefde. OK, zal iets aangesterkt zijn, maar laten het er 50 geweest zijn, dan nog. Haha, wat een heldTikva schreef:Ik wou net hetzelfde gaan zeggen als tom, blijf alsjeblieft in Thailand.

De ingredienten die jij zoekt vindt je verder overal in ZO-Azie, behalve myanmar. Tja, ieder z'n ding, maar ik ben tot mijn spijt genoeg feestende backpackers tegengekomen. Je vindt het dus ook met gemak buiten Thailand. Ik zou gewoon de bekende plaatsen afgaan in Laos en Vietnam. De Vietnameze vrouwen hebben overigens het beste lichaam van alle Aziaatjes, dus

Overal is er wel wat voor je te vinden denk ik maar Thailand is dan toch wel één van de landen waar je het beste op je plaats zult zijn verwacht ik.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Dan wil ik maar eens wat positiefs zeggen en dat is dat je overla wel lekker kan drinken. Als je naast bier tenminste nog van anderen drank houdt. In Vietnam bied elke man langs de weg je wel een glaasje of 5 rijstwijn aan. En de beer Lao is onvervangbaar net als de Flor de Caña uit nicaragua. Mn vriend zegt: Hallo daar cultuurbarbaar, Ik ben blij dat je het zelf ook inziet en ben het deels eens met de vorige reacties maar ik denk ook dat die mensen ofwel heel saai zijn ofwel niet helemaal eerlijk tegenover zichzelf. Wij zijn al een tijdje op reis en ik zal eerlijk zeggen ik hou ook wel van een glaasje en ook van vrouwen. Maar iig ik denk wat m´n vriendin zei Vietnam of helemaal gelijkmatig aan Thailand is Bali indonesia zuipen, clubs, massages(en neej ik bedoel ook geen hoeren) leren surfen voor een paar euro en een geweldig landschap mocht het strand je vervelen. Oowja en ook cultuur haha. Veel plezier.
vind ik wel een grappige opmerking. leuk om te zien hoe meningen direct tegenover elkaar kunnen staan. ik vind mensen die voornamelijk zuipen en met andere backpackers rondhangen heel saai.estelle schreef:maar ik denk ook dat die mensen ofwel heel saai zijn ofwel niet helemaal eerlijk tegenover zichzelf. .
sure, ik drink af en toe ook wel eens een biertje, en heb genoten van beerlao. ik ben ook wel eens stomdronken geworden van de laolao, maar dat was op een bruiloft in een klein dorpje waar geen andere tourist was te bekennen.
op zn tijd kletsen met andere reizigers is ook leuk. het bijzonderst (en minst saai!) blijft toch afgelegen plekjes verkennen en geen andere toeristen tegen komen.
ik pretendeer geen indiana jones te zijn ofzo, alsjeblieft niet, maar als je aangeeft dat backpackers zuipen en vrouwen de belangrijkste ingredienten zijn, tja......
amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
ik denk dat de vraag steller ook graag een comfort level heeft zoals in thailand.
er zijn verder niet zo heel veel plekken die zich echt richten op lekker drinken en feesten. op een paar plekken in Vietnam misschien maar ik zou zeker niet afreizen naar Laos voor die ene plaats
er zijn wat eilanden in Maleisie en ook op bal kan je compleet vergeten dat je in een andere cultuur verbijft als je in kuta blijft
als je naar azie wilt en wil feesten zuipen eten en ook internet snickers ijs etc ga dan gewoon weer naar thailand of ga naar Bali
sorry geen kommas enzo op toetsenbord hier in marokko
er zijn verder niet zo heel veel plekken die zich echt richten op lekker drinken en feesten. op een paar plekken in Vietnam misschien maar ik zou zeker niet afreizen naar Laos voor die ene plaats
er zijn wat eilanden in Maleisie en ook op bal kan je compleet vergeten dat je in een andere cultuur verbijft als je in kuta blijft
als je naar azie wilt en wil feesten zuipen eten en ook internet snickers ijs etc ga dan gewoon weer naar thailand of ga naar Bali
sorry geen kommas enzo op toetsenbord hier in marokko
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Vietnam vind ik niet zo'n mooi land, maar heb er best goed kunnen drinken
In Cambodja kan je ook good partyen in de grote steden. Idd Kuta te Bali is ook een prima feestplek, veel Aussies. Dus blond, all look-a-likes en goed figuur. Hmm, ik zou gewoon 2 weken weer naar Thailand gaan, zeker weer een full moontje pakken, weekje Laos (tuben) en dan weekje Cambodja. Gooi je er ook nog wat cultuur tegenaan.

Estelle: ik bedoelde mijn reactie ook positief...
Ik denk dat Thailand dan een mooie optie is maar Bali misschien ook wel inderdaad. Ik misgun niemand een luxe vakantie en als men het niet te gek maakt met rare uitspattingen dan is er niks mis mee denk ik. Ik heb ook menig pilsje gedronken in het buitenland
Ik denk dat Thailand dan een mooie optie is maar Bali misschien ook wel inderdaad. Ik misgun niemand een luxe vakantie en als men het niet te gek maakt met rare uitspattingen dan is er niks mis mee denk ik. Ik heb ook menig pilsje gedronken in het buitenland

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
even over viang vien... ik ben daar 8 jaar geleden met mijn ouders geweest, geen asfalt te bekennen, weinig toeristen, we hebben daar zelfs 2 weken op een organic farm gewerkt.
toen we 4 maanden later daar terug kwamen was er al zoveel veranderd! overal lag afvalt, 20 nieuwe barretjes erbij, het liep vol met toeristen, echt te bizar!
ik ben inmiddels 23 en ga oktober dit jaar 6 maanden alleen door azie reizen en ben ook van plan om viang vien een bezoekje te brengen... ben benieuwd wat ik daar allemaal ga aantreffen als ik jullie verhalen zo lees! zo apart en zonde wat er in korte tijd met mooie plaatjes kan gebeuren!
toen we 4 maanden later daar terug kwamen was er al zoveel veranderd! overal lag afvalt, 20 nieuwe barretjes erbij, het liep vol met toeristen, echt te bizar!
ik ben inmiddels 23 en ga oktober dit jaar 6 maanden alleen door azie reizen en ben ook van plan om viang vien een bezoekje te brengen... ben benieuwd wat ik daar allemaal ga aantreffen als ik jullie verhalen zo lees! zo apart en zonde wat er in korte tijd met mooie plaatjes kan gebeuren!
Beetje off-topic maar met positieve reactie bedoel ik alleen maar dat ik persoonlijk niet uit de vraagsteller zijn vraag kan opmaken wat voor een persoon hij is. Je hebt verschillende mensen die houden van een biertje, een mooi landschap, cultuur, mooie vrouwen. Je hebt de backpackers als die je in bangkok ziet idd, maar er zijn ook veel mensen die het leuk vinden op minder toeristische plek in een mooie omgeving, met locals, waar ook mooie vrouwen tussen zitten, een feestje te bouwen. Het stoot me gewoon tegen de borst dat mensen uit een vraag al snel denken te weten, wie die persoon is, wat voor een reiziger het is, wat zijn voorkennis is en hebben dan vooroordelen. Je kan toch neit weten met wat voo een reden een vraag wordt gesteld? Dat heb ik nou al een paar keer gelezen en zelf gehad, van die reacties als doe dit alsjeblieft niet, of blijf jij maar alsjeblieft daar. Sorry mar dat vind ik een beetje lomp. Plus dat het forum voor iedereen is en niet alleen voor de doorgewinterde shoestring reiziger die het liefst elke andere toertist die hij tegenkomt meteen afschiet. (ja dat is ook een vooroordeel)
je hebt gelijk hoor estelle, t is ook wel lomp om zo te reageren. en natuurlijk zijn er allerlei gradaties in mensen die houden van een biertje. ik drink ook graag een biertje of een paar op reis en ik hou ook van mooie vrouwen (alleen heb ik de mooiste al gevonden, dus die hoef ik daar niet meer te zoeken
)
maar de vraagsteller geeft aan dat dit de belangrijke ingredienten zijn voor voor zijn vakantie, hij wilt graag een soortgelijke vakantie zegt hij. je kunt dus wel weten met welke reden de vraag gesteld wordt.
ik denk helemaal niet te weten wat voor een persoon hij is en heb absoluut niets tegen de persoon of zijn vakantieplannen. ik ga alleen in op zijn vraag...en geef aan hoe ik erover denk.
feestvakantie is prima, maar er blijven steeds mminder plekkies over waar de feestcrowd niet komt. wij laten met alle liefde de ruimte aan de feestgangers maar ik hoop dat er nog plekjes overblijven voor die andere vakantiegangers. (wauaw dat klinkt allemaal wel heel dramatisch
)
om nog even af te sluiten met een flauwe opmerking;
je zegt: "met locals, waar ook mooie vrouwen tussen zitten"
ja juist....dat verjklaart natuurlijk een groot deel van de bierbuikduitsers
daar

maar de vraagsteller geeft aan dat dit de belangrijke ingredienten zijn voor voor zijn vakantie, hij wilt graag een soortgelijke vakantie zegt hij. je kunt dus wel weten met welke reden de vraag gesteld wordt.
ik denk helemaal niet te weten wat voor een persoon hij is en heb absoluut niets tegen de persoon of zijn vakantieplannen. ik ga alleen in op zijn vraag...en geef aan hoe ik erover denk.
feestvakantie is prima, maar er blijven steeds mminder plekkies over waar de feestcrowd niet komt. wij laten met alle liefde de ruimte aan de feestgangers maar ik hoop dat er nog plekjes overblijven voor die andere vakantiegangers. (wauaw dat klinkt allemaal wel heel dramatisch

om nog even af te sluiten met een flauwe opmerking;
je zegt: "met locals, waar ook mooie vrouwen tussen zitten"
ja juist....dat verjklaart natuurlijk een groot deel van de bierbuikduitsers

amassakoul
Vooroordelen kan je ook intuitie noemen, en bestaat niet voor niets. Het is een snelle en verassend correcte manier om mensen in te delen. En nu het is wel heel makkelijk want de vraagsteller geeft zelf aan wat de "belangrijkste ingredienten" van zijn vakantie zijn. Als je die dingen het allerbelangrijkst vindt dan roep je het imago van "Salou in azie" ganger over jezelf af.
Ik geloof ook dat dit de vraag is.. Waar kan ik het zelfde doen als op Ko Phagnan. En ik hoop/denk dat de vragensteller dan zoekt naar plekken waar hij dit ook gewoon kan doen zonder iemand voor het hoofd te slaan.
Alle reacties geven echter aan dat er in azie er nog heel veel plaatsen zijn waar de lokale bevolking helemaal niet zit te wachten op mensen die alleen maar willen feesten. Eigenlijk hebben ze die zelfs veel liever niet omdat dit ook vaak gepaard gaat met kleding die ze als ongepast beschouwen (met name bij vrouwen) en geluidsoverlast.
@ estelle,is het nu niet heel erg de pot verwijt de ketel??
Ik ben helemaal fan van Flor de cane, zo erg zelf dat we onze slijterij het laten importeren en ga ook stappen en dansen als/met de locals in Nicaragua, lamballen in Thailand, tequila hakken aan Atitlan. Maar toch gooit jou vriend eruit dat wij allemaal saai zijn of oneerlijk naar onszelf omdat we dit soort activiteiten niet het belangrijkste doel van een reis vinden.
En dat is gebaseerd op?
Ik geloof ook dat dit de vraag is.. Waar kan ik het zelfde doen als op Ko Phagnan. En ik hoop/denk dat de vragensteller dan zoekt naar plekken waar hij dit ook gewoon kan doen zonder iemand voor het hoofd te slaan.
Alle reacties geven echter aan dat er in azie er nog heel veel plaatsen zijn waar de lokale bevolking helemaal niet zit te wachten op mensen die alleen maar willen feesten. Eigenlijk hebben ze die zelfs veel liever niet omdat dit ook vaak gepaard gaat met kleding die ze als ongepast beschouwen (met name bij vrouwen) en geluidsoverlast.
@ estelle,is het nu niet heel erg de pot verwijt de ketel??
Ik ben helemaal fan van Flor de cane, zo erg zelf dat we onze slijterij het laten importeren en ga ook stappen en dansen als/met de locals in Nicaragua, lamballen in Thailand, tequila hakken aan Atitlan. Maar toch gooit jou vriend eruit dat wij allemaal saai zijn of oneerlijk naar onszelf omdat we dit soort activiteiten niet het belangrijkste doel van een reis vinden.
En dat is gebaseerd op?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Leuke discussie zeg
! Geeft gelijk een beeld van al die andere landen die ik in ZO Azie nog een keer wil bezoeken
. Thailand vind ik persoonlijk niks, maar ik snap de vragensteller wel een beetje. We moeten niet roomser gaan doen dan de paus he. Bier is goed, en een beetje man houdt ook van een prettig "landschap"
. Hoewel ik zelf iets minder de nadruk op veel backpackers zou leggen, en meer op de prachtige locaties
. Moet daar wel bij zeggen dat ik veel backpackers in Azie waarschijnlijk iets leuker vind (dan in Zuid Amerika), omdat ik nu eenmaal geen hol van al die gekke talen versta.
@Tom: niet teveel de geitenwollensokken toerist uithangen he. t Forum is idd voor iedereen......
@vragensteller: volg gewoon de tips van Dexter op. Moet goed komen denk ik
ps. Volgens mij zitten estelle en de vriend van estelle elkaars accounts hier te misbruiken

@Tom: niet teveel de geitenwollensokken toerist uithangen he. t Forum is idd voor iedereen......
@vragensteller: volg gewoon de tips van Dexter op. Moet goed komen denk ik

ps. Volgens mij zitten estelle en de vriend van estelle elkaars accounts hier te misbruiken