na een tijdje rondgekeken te hebben op dit forum, hoop ik dat jullie mij ook kunnen helpen met advies en tips!

Van de zomer wil ik graag een maand op reis, nu zit ik te denken om van Bangkok naar Singapore af te reizen en dus Thailand & Maleisië te gaan ontdekken. Moet wel lukken toch in een maand? Iemand ervaringen hierin (dit traject, deze landen etc)?
Ik heb al veel gegoogled voor info en inspiratie en bedacht wat ik wil gaan zien en doen. In Maleisië wil ik iig van Panang naar Taman Negara Park reizen en naar Kuala Lumpur en Malakka gaan en dan naar Singapore. In Thailand weet ik echter niet zo goed wat ik nou écht moet gaan zien qua plaatsen/gebieden/parken etc, dus tips zijn welkom

Ik ben vorig jaar 2 dagen in Bangkok geweest en daarna naar Cambodja gereisd. Mijn vermoeden is dat Thailand en Maleisië wel een duurdere levensstandaard hebben, van hoeveel per dag kan je rondkomen incl. overnachting? Ik heb een budget van 800 tot 1000 euro, ga ik wel redden toch? Nog praktische tips of aanraders wat betreft hostels, excursies, budget dingen etc?
Tot slot ga ik alleen op reis, hebben jullie nog tips voor mij? Ik heb wel veel gereisd o.a. Azië en Australië, maar eigenlijk nooit echt alleen (vaak in groepen of met projecten). En hoewel ik het prima aan durf, vind ik het wel spannend en een beetje eng! Waar moet ik rekening mee houden? Wat moet ik zeker doen of wat juist niet? Wat zijn goede plekken of leuke dingen om te doen om anderen te ontmoeten behalve je hostel bv? Op zich komt het vast wel goed maar het lijkt me wel een beetje lastig zeg maar.
Pff boel vragen sorry