Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een soortgelijke situatie is ook in dit topic te lezen. Misschien dat je haar eens een PM of mailtje kan sturen hoe ze dat gedaan heeft. Want blijkbaar kun je dus wel je visum overzetten op je nieuwe paspoort.
mister_missusbos

Bericht door mister_missusbos »

ik ben zelf ook even op zoek geweest en kwam dit tegen:
Notifying change of passport details
Your visa application is linked to the passport number used in your application and you must use the same passport to travel to Australia.
If you obtain a new passport after lodging your Working Holiday visa application (e.g. if your passport is stolen, lost, damaged or expires), you must advise the department of the new details, including:

passport number
date of issue
expiry date.
You may do so either by email or by faxing a copy of the biodata/photo page of your new passport.

If you fail to advise the department of your new passport prior to your travel, you may be refused or delayed entry until your identity and claims to enter Australia have been checked.

To advise the department of passport detail changes, please contact the department.
op deze link
http://www.immi.gov.au/visitors/working ... odge.htm#g

Ik krijg mijn paspoort over een week binnen en ik laat het dan wel weten hoe het is gegaan
waar zit je nu? nederland of australie??
Om het wat makkelijker te maken, ik ben op dit moment werkzaam in Fes, Marokko!!

Bedankt voor de snelle antwoorden!!

Nico
pippiza

eerst visum of eerst ticket?

Bericht door pippiza »

Hallo,

Volgend jaar ben ik van plan om enkele maanden naar Australië te gaan. Ik zou het Working Holiday Visum aanvragen. Mijn vraag is of ik eerst dit moet doen of eerst mijn vliegtuigticket boeken.
En als ik volgende maand dit visum al aanvraag, begint de periode van een jaar dan al te lopen of kan ik bij de aanvraag een periode aanduiden?

Gr
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: eerst visum of eerst ticket?

Bericht door Rick »

Eerst je visum aanvragen en dan pas je ticket, er kan altijd wel mis/fout lopen. En je hebt tijd zat met je visum, je moet hem namelijk binnen een jaar gaan gebruiken en gaat pas daadwerkelijk een jaar in als je de eerste stap zet in Australië.
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Zoals al gezegd eerst je visum regelen.
Als je je visum hebt, heb je een jaar de tijd om het land in te gaan. Eenmaal in Australie gaat de tijd van je visum pas tellen. Je vliegticket is zo geregeld.

Cheers!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Ik heb eerst mn ticket geboekt en toen het visum...wat een stress heb ik gehad!

Het is allemaal goed gekomen hoor maar voor je bloeddruk is het beter als je eerst het visum regelt ;)
Eel

Welk visum? En een vraag over rijbewijs

Bericht door Eel »

Begin juli vertrek ik voor een kleine 5 maand naar Australië. Ik ga naar mijn oom en tante en daar ga ik tegen kost en inwoning wat au pair werk doen. Eigenlijk gewoon een familiebezoek dus. Mijn tante vertelde me dat ik een Work Holiday Visum moet aanvragen, maar aangezien ik afgekeurd ben en dus niet kan/mag werken vroeg ik me af of ik ook met een ander visum voor 5 maand naar Australië kan. Anders zou ik daarna nooit meer voor een langere periode terug kunnen naar Australië met een WHV omdat ik dan niet die 3 maanden gewerkt hebt die als voorwaarde word gesteld voor een second WHV.
Ik zou als ik daar ben overigens wel graag iets van vrijwilligerswerk willen doen en/of me tijdelijk aansluiten bij een vereniging. Zijn dat ook dingen waar je een WHV voor nodig hebt, of kan dat ook met een ander visum?

Verder vroeg ik me af hoe het zit met autorijden. Ik heb afgelopen oktober ('08) mijn rijbewijs gehaald. Mag ik daar dan gewoon in de auto van mijn oom en tante rijden (ik ben net 19)? Kan ik gewoon zomaar een internationaal rijbewijs aanvragen?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen
Erik
Site Admin

Re: Welk visum? En een vraag over rijbewijs

Bericht door Erik »

Ik dacht dat er eerst ook een soort au pair visum was maar kon deze op dit moment niet vinden op http://www.immi.gov.au/immigration/ . Wat je dan zou kunnen doen is een toeristen visum aanvragen en zorgen dat je binnen 3 maanden in het "buitenland" bent geweest. Dus naar een ander land dan Australië en dan weer terug komen. Op deze manier zou je weer opnieuw 3 maanden het land in mogen.

Met je Nederlandse rijbewijs kun je gewoon in de auto van je tante rijden. Het is hierbij wel handig om het internationale rijbewijs bij je te hebben (en ook verplicht al zullen ze niet zo snel moeilijk doen verwacht ik).

Had je de pagina over Australie visa ook al gevonden?
Eel

Bericht door Eel »

Bedankt voor de info. De site over Australia visa kende ik nog niet.

Wat ik me afvroeg. Na wat verder spitten hier op het forum las ik dat sommigen ook een toeristenvisum voor 6 maanden wilden aanvragen. Zou ik daarmee wel vrijwilligerswerk mogen doen? En hoe zou ik zo'n verlengd toeristenvisum aan kunnen vragen?
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik ben nu in Australie en ik zat gisteren daar het programma te kijken van customs.
Het is verboden om met een toeristenvisum betaald en onbetaald werk te doen. Je mag dus ook geen vrijwilligerswerk doen. Als ze je eruit halen voor een gesprek word je visum ter plekke ingetrokken en mag je met het eerste de beste vliegtuig terug.
Ik zou dus als ik jou was een vergunning met de mogelijkheid om vrijwilligerswerk te doen aanvragen. Misschien een Work Holiday visum daar mag je wel vrijwilligerswerk mee doen.

gr van Moira
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

hi!
gewoon een working holiday visum aanvragen, je enige (makkelijke) mogelijkheid om (on) betaald werk te doen in OZ
Dat je in NL niet kan/mag werken, dat weten ze in OZ niet.. en in NL zullen de instanties wel niet zo moeilijk doen als ze horen dat je naar OZ gaat.. het doel van een WHV is nml dat je voornamelijk vakantie viert, en af en toe werkt om jezelf financieel te onderhouden.

Een andere mogelijkheid: ga studeren in OZ!
er zijn vele mogelijkheden in diverse prijsclasses, maar als je studeert mag je tijdens de schoolperiodes 20 uur per week werken, en in de vakanies full time (40 of meer uren).
Zoek wel een course die minimaal 1 semester duurt/ langer dan 4 maanden.

cheers, Karin
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey eel,

ik zou eens contact opnemen met de visumdienst.
want het is mogelijk een 6 maanden toeristen visum te krijgen voor aussie.
dat je bij je familie gaat werken praat je gewoon niet over. de kans dat je gepakt wordt is heel klein.
en mochten ze wel langs komen dan zeg je gewoon dat je op visite bent.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Het is makkelijk gezegd dat de kans klein is dat je gepakt word.
Dit is niet waar ze zijn hier onwijs streng en bepaalde leeftijdgroepen is een rede om dat extra streng te contreleren bij customs. De gespreken die ze hier houden duren lang bij custom totdat je uiteindelijk breekt lekker als je het dan niet goed geregeld heb en zo terug mag naar Nederland. Het is zelfs zo dat als ze je visum intrekken je 3 jaar niet meer Australie in mag komen dus dat is ook geen fijne maatregel als je hier familie heb wonen.

Ik zou dat risico niet nemen en dan voor de WHW gaan en niet een toeristenvisum nemen en dan de kans krijgen dat je weer terug moet zonde van het geld en van je vliegticket.

gr van Moira
Eel

Bericht door Eel »

Bedankt voor alle reacties. Ik heb gister de visumdienst even gebeld, maar die kon me niet veel verder helpen.

Heb nu toch maar gewoon een toeristenvisum voor 6 maanden aangevraagd. Ik ga in principe gewoon op familiebezoek en in ruil voor kost en inwoning pas ik een beetje op de kinders. Daar kan niemand een buil aan vallen meen ik. Het is toch niet meer dan logisch dat er iets tegenover staat als je zo lang bij familie op bezoek komt? Mocht ik echt nog graag vrijwilligerswerk willen doen kan ik altijd nog een WHV aanvragen, maar die optie houd ik een beetje in de verte.

Dit topic mag wel zakken.
Plaats reactie