Van Colombia naar Cuyabeno
-
- Vakantieganger
Van Colombia naar Cuyabeno
Hola!
Ik heb al heel wat gelezen over de jungle tours in Cuyabeno, maar ik heb het idee dat deze allemaal vanuit Quito vertrekken. Nu raadde iemand mij aan (bolletjeom) om niet eerst helemaal naar Quito te gaan, maar meteen vanuit de Colombiaanse grens naar Lago agrio te gaan (woon momenteel in colombia). Ik ga overigens de grens over bij Tulcán. Heeft iemand dit al eerder gedaan? Op welke reistijd moet ik dan ongeveer rekenen? Het nadeel is natuurlijk dat ik dan nu al alles via internet moet regelen, terwijl ik in het andere geval op mijn gemak in quito kan rondkijken voor een goede deal. Of kan dit via internet net zo makkelijk?
Gracias!
Judith
Ik heb al heel wat gelezen over de jungle tours in Cuyabeno, maar ik heb het idee dat deze allemaal vanuit Quito vertrekken. Nu raadde iemand mij aan (bolletjeom) om niet eerst helemaal naar Quito te gaan, maar meteen vanuit de Colombiaanse grens naar Lago agrio te gaan (woon momenteel in colombia). Ik ga overigens de grens over bij Tulcán. Heeft iemand dit al eerder gedaan? Op welke reistijd moet ik dan ongeveer rekenen? Het nadeel is natuurlijk dat ik dan nu al alles via internet moet regelen, terwijl ik in het andere geval op mijn gemak in quito kan rondkijken voor een goede deal. Of kan dit via internet net zo makkelijk?
Gracias!
Judith
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Van Colombia naar Cuyabeno
ik weet dat ik gister zei dat je er beter direct heen kon maar ik zie nu dat het qua route niet heel veel uitmaakt. Maar persoonlijk zou ik nog steeds proberen Quito te mijden...hahaha
je zou na de grens overgang kunnen overnachten in Otavalo, daar de dierenmarkt op zaterdag ochtend bekijken. en de gewone markt. of naar Cuicocha kratermeer of paardrijden. en dan kijken of je vanaf daar een bus kan krijgen naar Papallacta. Daar lekker in de warm waterbaden liggen en een nachtje slapen en dan de bus naar Lago Agrio.
je moet wel zorgen dat men dan ook op je wacht in Lago Agrio...oftewel dat je iets geboekt hebt. De nachtbus raden de voorzichtige instanties overigens af maar ik heb hem al een paar keer gebruikt en eigenlijk ook geen verhalen gehoord waarom het niet zou kunnen. Na je jungle bezoek neem je dan een nachtbus terug direct naar Quito of je vliegt naar Quito voor zo'n €60 meen ik
je zou na de grens overgang kunnen overnachten in Otavalo, daar de dierenmarkt op zaterdag ochtend bekijken. en de gewone markt. of naar Cuicocha kratermeer of paardrijden. en dan kijken of je vanaf daar een bus kan krijgen naar Papallacta. Daar lekker in de warm waterbaden liggen en een nachtje slapen en dan de bus naar Lago Agrio.
je moet wel zorgen dat men dan ook op je wacht in Lago Agrio...oftewel dat je iets geboekt hebt. De nachtbus raden de voorzichtige instanties overigens af maar ik heb hem al een paar keer gebruikt en eigenlijk ook geen verhalen gehoord waarom het niet zou kunnen. Na je jungle bezoek neem je dan een nachtbus terug direct naar Quito of je vliegt naar Quito voor zo'n €60 meen ik
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
De enige tip die ik je kan geven is dat je waarschijnlijk goedkoop van Cali naar Tulcan moet kunnen vliegen. Ik vloog nl van Cali naar Quito met tussen stop in Tulcan voor $140. Ik deed dat om die FARC jongens te vermijden 

-
- Vakantieganger
Bedankt voor de tip erik!
Ik wil die jongens uiteraard ook graag vermijden
en ik wil ook zeker geen onnodige risico's nemen, maar ik heb al eens eerder in de bus gezeten van Cali naar Ipiales (grens met ecuador) en terug, en dat ging prima. Dat ga ik dus nog een keer doen, maar uiteraard wel overdag. Mijn backpackersbudgetje moet namelijk nog een hele tijd mee 
Ik wil die jongens uiteraard ook graag vermijden

Ja, het schijnt idd wel te kunnen hoor. Had bij mij ook een beetje met tijd/farc combi te maken. Cali-Quito is een eind. Heb ff voor je opgezocht: de vluchen Cali naar Tulcan/Quito zijn met TAME. 95 en 140 dollar voor een enkeltje. Omdat TAME Ecuadoriaans is, heb je best kan op een goeie connectie naar Cuyabeno (ik weet niet waar dat ligt
).
ps. dat was zo ongeveer het enige dat klopt in die %^&&** LP Colombia

ps. dat was zo ongeveer het enige dat klopt in die %^&&** LP Colombia

-
- Vakantieganger
Het is inderdaad een hele afstand, dus ik ga het in 2 dagen doen: eerst 10 uur van cali naar ipiales, daar overnachten en dan de volgende ochtend op m'n gemakje de grens over en eerst maar eens relaxen in de dorpjes El Angel en Otavalo, alvorens naar Quito te gaan. Oh, en cuyabeno ligt in noord-oost ecuador
Inmiddels ben ik erg aan het twijfelen of ik wel een jungle tour wil doen in Cuyabeno, want ik heb aan mezelf toe moeten geven dat ik eigenlijk niet zo dol ben op het spotten van insecten, spinnen en slangen. Dus ik zal me in Quito nog eens laten voorlichten hierover! Erik, bedankt voor het opzoeken van de vliegtickets!
ps. Over de LP Colombia (ik neem aan dat je het daar over had): ik ken de verhalen, maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk weinig last van heb gehad. Ben je erg veel fouten tegen gekomen? De prijzen kloppen uiteraard niet, maar dat is mijn ervaring met iedere LP tot nu toe. Het enige wat ik vervelend vond aan de LP is dat het niet zo volledig is (en we weten inmiddels ook waarom
)

ps. Over de LP Colombia (ik neem aan dat je het daar over had): ik ken de verhalen, maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk weinig last van heb gehad. Ben je erg veel fouten tegen gekomen? De prijzen kloppen uiteraard niet, maar dat is mijn ervaring met iedere LP tot nu toe. Het enige wat ik vervelend vond aan de LP is dat het niet zo volledig is (en we weten inmiddels ook waarom

Heb je eigenlijk wel een idee over de busprijzen? Vooral in Colombia zijn bussen best duur. Oh ja, maar ik herinner me ook ineens dat de taxi van Cali naar het vliegveld een heel dure was
. In Quito trouwens niet hoor: taxi vliegveld - Mariscal is 5 dollar.
Ja, de LP Colombia is vreselijk incompleet. De bekendste hostels staan er bv gewoon niet in! Behalve platypus in Bogota dan......maar geen woord over dat alles incomfy is in dat hostel

Ja, de LP Colombia is vreselijk incompleet. De bekendste hostels staan er bv gewoon niet in! Behalve platypus in Bogota dan......maar geen woord over dat alles incomfy is in dat hostel

-
- Vakantieganger
Ik heb het uitgezocht en voor degenen die hetzelfde in de toekomst gaan doen, zal ik het hier schrijven:
Cali - Ipiales (van waaruit je naar de grens kan): 40.000 - 45.000 pesos (Maatschappijen: Cootranar en Transipiales), 10 uur. Deze maatschappijen gaan overdag, daarnaast gaat Bolivariano ook, maar alleen 's nachts (niet aan te raden over de Panamerican).
Wat betreft de taxi tussen vliegveld en Cali: het beste kan je een pendelbusje/taxi nemen voor 2.300 pesos naar de terminal in cali (tot ongeveer de laatste vlucht is gearriveerd, rond 21.30uur). Vanuit daar zit je dichterbij het centrum of neem je bijvoorbeeld een bus. Hetzelfde geldt voor cali naar vliegveld: deze taxi busjes vertrekken iedere 20 minuten, tot ongeveer 19.00 uur.
Cali - Ipiales (van waaruit je naar de grens kan): 40.000 - 45.000 pesos (Maatschappijen: Cootranar en Transipiales), 10 uur. Deze maatschappijen gaan overdag, daarnaast gaat Bolivariano ook, maar alleen 's nachts (niet aan te raden over de Panamerican).
Wat betreft de taxi tussen vliegveld en Cali: het beste kan je een pendelbusje/taxi nemen voor 2.300 pesos naar de terminal in cali (tot ongeveer de laatste vlucht is gearriveerd, rond 21.30uur). Vanuit daar zit je dichterbij het centrum of neem je bijvoorbeeld een bus. Hetzelfde geldt voor cali naar vliegveld: deze taxi busjes vertrekken iedere 20 minuten, tot ongeveer 19.00 uur.