Backpacken Kroatie
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Backpacken Kroatie
Heey!
Een van mijn opties voor de zomer is backpacken in Kroatie. Wel met een huurauto zodat we kunnen gaan en staan waar we willen. Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is op de bonnefooi heen te gaan in de zomer wat betreft accommodatie. Zit het echt bomvol of is het best te doen met behulp van de LP en een beetje zoeken? Als iemand verder nog tips heeft voor Kroatie dan zijn ze ook welkom! Ik kon tot nu toe niet zo heel veel vinden op internet namelijk.
Sandra
Een van mijn opties voor de zomer is backpacken in Kroatie. Wel met een huurauto zodat we kunnen gaan en staan waar we willen. Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is op de bonnefooi heen te gaan in de zomer wat betreft accommodatie. Zit het echt bomvol of is het best te doen met behulp van de LP en een beetje zoeken? Als iemand verder nog tips heeft voor Kroatie dan zijn ze ook welkom! Ik kon tot nu toe niet zo heel veel vinden op internet namelijk.
Sandra
Re: Backpacken Kroatie
Het reizen magazine van deze maand gat over Kroatië heb je die toevallig al gezien of stukjes uit gelezen?
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Dankjewel voor de tip. M'n ouders hebben hem dus zal hem inkijken als ik daar ben. Maar zou het ook nog wel fijn vinden om iets te horen van iemand die er zelf is geweest.
ik ben jaren geleden verschillende keren in Kroatie geweest. veel van mijn informatie zal achterhaald zijn, maar Pula (romeins amfitheater) en de Plitvic watervallen zijn aanrader.
in mei ga ik naar dubrovnik.
in mei ga ik naar dubrovnik.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb in juni 2006 met de backpack door Kroatie gereisd, toen gezien dat er heeel veel mensen bij bus en treinstations en de haven staan om kamers aan te bieden. Ik denk dat dit later in de zomer ook gewoon zo is en dat je op die manier redelijk makkelijk aan een kamer kunt komen! dus als je met de auto komt is het mss even uitzoeken waar die stations zijn en dan wanneer er bussen aan komen zodat er mensen zijn..
Ik ben afgelopen zomer (in sept.) even in Kroatië geweest en ik ga er nog weleens terug. Ik vond het een fijn land en er is veel te zien. Helaas had ik niet veel tijd meer door een al geboekte vlucht.
Ik heb alleen Dubrovnik en Zagreb bezocht.
Dubrovnik is toeristisch maar ik vond het toch zeker leuk om rond te wandelen. Een mooie stad. Zagreb vond ik een relaxte stad en het heeft me heel aangenaam verrast. Er staan veel mooie gebouwen en als je een beetje rustig rondwandeld heb je ook snel een plekje gevonden waar je op je gemak kunt gaan zitten. Ik kreeg bij die stad het gevoel dat ik daar best wel zou kunnen wonen.
We kwamen per bus aan in Dubrovnik en natuurlijk stonden er mensen die hun hotel/ kamer aanboden. Ik ben daar meestal een beetje huiverig voor en ik let dan ook goed op maar samen met de 3 Australiërs die erbij waren heb ik toch besloten om een kamer te nemen bij iemand thuis. Het was netjes en niet duur en de man bracht ons na afloop ook weer even naar het busstation. We hadden een goede keus gemaakt. Wel een eind wandelen naar het oude centrum maar evt. kun je voor weinig geld ook een bus nemen of een taxi voor iets meer geld.
Ik heb alleen Dubrovnik en Zagreb bezocht.
Dubrovnik is toeristisch maar ik vond het toch zeker leuk om rond te wandelen. Een mooie stad. Zagreb vond ik een relaxte stad en het heeft me heel aangenaam verrast. Er staan veel mooie gebouwen en als je een beetje rustig rondwandeld heb je ook snel een plekje gevonden waar je op je gemak kunt gaan zitten. Ik kreeg bij die stad het gevoel dat ik daar best wel zou kunnen wonen.
We kwamen per bus aan in Dubrovnik en natuurlijk stonden er mensen die hun hotel/ kamer aanboden. Ik ben daar meestal een beetje huiverig voor en ik let dan ook goed op maar samen met de 3 Australiërs die erbij waren heb ik toch besloten om een kamer te nemen bij iemand thuis. Het was netjes en niet duur en de man bracht ons na afloop ook weer even naar het busstation. We hadden een goede keus gemaakt. Wel een eind wandelen naar het oude centrum maar evt. kun je voor weinig geld ook een bus nemen of een taxi voor iets meer geld.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Als je in het hoogseizoen gaat is het best druk, vooral rond Triest. Ik was er in de zomer van 2006 en 2007, maar wel in het voorseizoen, dus voor de grote caravantrek. Prima land, al zijn de accomodaties toch vrij prijzig, met name campings doen qua prijs niet onder voor Frankrijk. Ik mijd zoveel mogelijk de grote sleurhut plekken, zelfs daar dus aan de prijzige kant. Hardcore binnenland is dan beter te doen qua prijs. Prima bier verder daar.