Kleren wassen
-
- Vakantieganger
Kleren wassen
Ik ga naar Australie, Nieuw-Zeeland en Thailand. Onderweg zal ik meestal slapen in hostels.
Hoe doe je het dan met het wassen van kleren?
Heeft ieder hostel een wasmachine?
Of was je je kleren op een andere plek (ergens in de stad)?
Moet je zelf waspoeder bij je hebben in je backpack?
Hoeveel kost het?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoe doe je het dan met het wassen van kleren?
Heeft ieder hostel een wasmachine?
Of was je je kleren op een andere plek (ergens in de stad)?
Moet je zelf waspoeder bij je hebben in je backpack?
Hoeveel kost het?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Re: Kleren wassen
De meeste hostels hebben wel een wasmachine ergens staan. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
En poeder kan soms bij een hostel kopen, maar het is zeker aan te raden om wat bij je te hebben voor het geval dat.
En hoeveel kost wat? De waspoeder en/of het wassen zelf? Dat ligt aan de hostel. Het kan zo zijn dat iets van 4 dollar betaald, maar het kan ook best zo zijn dat het meer of minder is. En de poeder ligt er ook aan, 1 dollar voor een klein zakje in een hostel of in de supermarkt een hele pak voor 5 dollar?
Veel wasplezier.

En hoeveel kost wat? De waspoeder en/of het wassen zelf? Dat ligt aan de hostel. Het kan zo zijn dat iets van 4 dollar betaald, maar het kan ook best zo zijn dat het meer of minder is. En de poeder ligt er ook aan, 1 dollar voor een klein zakje in een hostel of in de supermarkt een hele pak voor 5 dollar?
Veel wasplezier.

-
- Vakantieganger
Hoe vaak wasten jullie je kleren?
Er zijn mensen op dit forum die dat nooit doen (ik wel hoor!). Ze laten hun baard ook maximaal groeien. Eh, mensen als Kohraya, Dexter, Tom enzo 

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik waste mijn kleren ook nog wel eens tijdens het douchen, had zo'n reistube met wasmiddel mee en waste zo onder de douche mijn kleren schoon! Als het echt heel vies was gooide ik het wel in de wasmachine..
ik had niet al te veel kleren mee dus dan moet je geregeld even een beetje uitwassen om zo weer schone kleding te hebben! Als het warm is krijg je al snel dat je shirtjes vies zijn van het zweet en dan spoelde ik het 's avonds meteen even uit en was het de volgende dag weer droog!
ik had niet al te veel kleren mee dus dan moet je geregeld even een beetje uitwassen om zo weer schone kleding te hebben! Als het warm is krijg je al snel dat je shirtjes vies zijn van het zweet en dan spoelde ik het 's avonds meteen even uit en was het de volgende dag weer droog!
Ik laat mijn baard ook maximaal groeien. Maar dat is bij mij hetzelfde als minimaal groeienErikB schreef:Ze laten hun baard ook maximaal groeien.

Kleren doe ik soms onder de douche, soms breng ik ze weg. Ligt eraan waar ik ze kan laten wassen en wat het kost. Ik heb wel het idee dat een wasmasjien frisser is dan een handwasje.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Eh, nou.....er zijn vrouwen met snorren hoor! Ik hoop dat jij niet tot die categorie hoort 

Ik dacht heeeel even dat je een andere baard bedoelde.Jenny schreef:Ik laat mijn baard ook maximaal groeien. Maar dat is bij mij hetzelfde als minimaal groeien![]()

Zucht. (8>Rick schreef:Ik dacht heeeel even dat je een andere baard bedoelde.Jenny schreef:Ik laat mijn baard ook maximaal groeien. Maar dat is bij mij hetzelfde als minimaal groeien![]()
Wist je trouwens dat er vrouwelijke duikers zijn, die extra goed scheren omdat ze een zogeheten She-P gebruiken? Dit is een soort van trechtertje, wat je op je vulva plakt, wat in verbinding staat met 'buiten'. Zo kun je plassen in je droogpak zonder dat het vies wordt

Ik heb niet zo'n ding.
Nee dat wist ik niet, maar ik weet nu wel dat mijn droom van vrouwen in een (nat) pak naar de knoppen is... 

LOLRick schreef:Nee dat wist ik niet, maar ik weet nu wel dat mijn droom van vrouwen in een (nat) pak naar de knoppen is...
Deze dingen worden met name gebruikt door technische (grot)duikers, die uren in het water liggen. Een duikje van ruim een uur kan prima zonder in je pak te plassen.
Wat een onzin zeg! Lekker warm toch om je dry suit vol te zeiken

Wist je dat...ErikB schreef:Wat een onzin zeg! Lekker warm toch om je dry suit vol te zeiken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
... zo'n ding ongeveer 1000 euro kost?
Plas koelt af, dus uiteindelijk krijg je het koud als je in je pak plast. Maar je onderpak kan gewoon in de wasmasjien, om even on topic verder te gaan

- bolletjeom
- Reisexpert
ja, fijn...laten we weer on-topic gaan!!
in Ozz en NZ zal je in je hostel wel wasmachienes kunnen vinden. Een klein zakje waspoeder meeslepen is een idee. doe dit dan wel in 2 plasticzakjes ofzo want als het scheurt en gaat lekken zit alles onder de poeder! heel irritant. of stop het in een zijvak.
In Azie breng je de was weg. in de ochtend vroeg weg brengen en zelfde dag weer terug. even kijken of het de machine is of met de hand. Ben je in een gebied waar het met de hand gaat kijk dan ook even naar het weer. Het droogt nogal lastig met een luchtvochtigheid van 100% en regen
in Ozz en NZ zal je in je hostel wel wasmachienes kunnen vinden. Een klein zakje waspoeder meeslepen is een idee. doe dit dan wel in 2 plasticzakjes ofzo want als het scheurt en gaat lekken zit alles onder de poeder! heel irritant. of stop het in een zijvak.
In Azie breng je de was weg. in de ochtend vroeg weg brengen en zelfde dag weer terug. even kijken of het de machine is of met de hand. Ben je in een gebied waar het met de hand gaat kijk dan ook even naar het weer. Het droogt nogal lastig met een luchtvochtigheid van 100% en regen

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika