Hallo,
Net paar weken terug van paar maanden in Azie en nu alweer de kriebels om naar Zuid-Amerika te gaan. Ik had het plan om een rondje te maken van beginnend in CHili, door naar het noorden, de grens over, Argetinie van noord naar zuid, de grens over en van het zuiden in CHili terug naar Santiago (of het rondje andersom natuurlijk)..Ik vraag me af of meerdere mensen dit gedaan hebben en in hoeveel maanden dit haalbaar is..?? Zat zelf rond de 2 a 2,5 maand te denken?? En is het goed alleen te reizen als vrouw zijnde? En natuurlijk zijn de landen groot en heb ik me deels beperkt tot bepaalde gebieden van de landen, maar vraag me dan ook af wanneer ik dan het beste kan vertrekken? Ergens wanneer het hier winter is natuurlijk, maar dat het ook nog daar redelijk aangenaam is om het noorden én het zuiden te bezoeken..
GRoetjes
chili & argetinie
Re: chili & argetinie
Hoi Ilona,
2-2,5 maanden lijkt me een goeie inschatting! Ik vraag me alleen af hoe je dit "rondje" voor je ziet. De meeste mensen zigzaggen een beetje tussen Chili en Argentinie, omdat die kant nu eenmaal het interessantste is. Wat je bv zou kunnen doen is Santiago - San Pedro (en doe Salar de Uyuni dan wel ff
, en via Salta naar BA vliegen. Vandaaruit naar Ushuaia vliegen, en vanuit Ushuaia weer langzaam naar Santiago. Of: naar Chili-noord, weer terugvliegen naar Santiago en dan langzaam richting Ushuaia enzo. Ok: je kunt wel van Santiago via Chileense plaatsen naar San Pedro, en dan via Salta, Cordoba weer terug, maar ik denk niet dat die "dubbele" route echt de moeite waard is.
- ik zou noord chili- argentinie, vooral de Argentijnse kant nemen, en dan vanuit San Pedro (chili) even Salar de Uyuni doen.
- daarna kun je evt Foz do Iguazu meenemen, maar dat is wel een eind om.
- vanuit Salta (of Foz dus) zou ik dan naar BA vliegen.
- BA- ushuaia (of Puerto Madryn voor walvissen enzo, verder niet veel bijzonders tussen BA en Ushuaia)
- Vanuit Ushuaia langzaam omhoog, iig via El Calafate (de Perito Moreno), en Torres del Paine.
Als vrouw alleen reizen is geen probleem hoor in deze landen.
2-2,5 maanden lijkt me een goeie inschatting! Ik vraag me alleen af hoe je dit "rondje" voor je ziet. De meeste mensen zigzaggen een beetje tussen Chili en Argentinie, omdat die kant nu eenmaal het interessantste is. Wat je bv zou kunnen doen is Santiago - San Pedro (en doe Salar de Uyuni dan wel ff

- ik zou noord chili- argentinie, vooral de Argentijnse kant nemen, en dan vanuit San Pedro (chili) even Salar de Uyuni doen.
- daarna kun je evt Foz do Iguazu meenemen, maar dat is wel een eind om.
- vanuit Salta (of Foz dus) zou ik dan naar BA vliegen.
- BA- ushuaia (of Puerto Madryn voor walvissen enzo, verder niet veel bijzonders tussen BA en Ushuaia)
- Vanuit Ushuaia langzaam omhoog, iig via El Calafate (de Perito Moreno), en Torres del Paine.
Als vrouw alleen reizen is geen probleem hoor in deze landen.
Re: chili & argetinie
Oh ja: het beste is de lente in dat gebied...onze herfst dus. Je zit liever in BA/Santiago met 20 graden dan 30+ toch
. Het is dan in Ushuaia wat frisjes (4 graden ofzo), maar zolang zit je daar toch niet. En voorseizoen is natuurlijk ook prettiger ivm kosten/beschikbaarheid enzo.