Vandaar dat ik deze vraag hier plaats:
Ik ben op zoek naar een compactcamera mét onderwaterbehuizing die bestendig is tot 40m. Echt de bedoeling om te duiken en niet om te snorkelen.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij iets aanraden of enkele tips geven?
Ik verwacht niet dezelfde foto's/mogelijkheden als met een DSLR, maar het prijskaartje zal ook heel anders zijn. Ik duik ook enkel op vakantie en wil me dus niet in al te grote kosten steken.
Ik heb o.a. een Canon A720. En bij Konijnenberg zag ik vandaag dit:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... s_750.html

Deze is geschikt tot op 40m. Prijs: 170€ (voor mijn DSLR's plaats je hier nog een nulletje achter)
Wat betreft het licht; ik duik uitsluitend in tropische wateren, en daar speelt het licht in mijn voordeel als ik vergelijk met bvb de Noordzee of Oosterschelde. Zichtbaarheid in tropische wateren kan natuurlijk ook beperkt worden door kleine rondzwevende deeltjes, maar dit even terzijde gelaten. Want dan kan je zelfs met het beste materiaal niks tegen beginnen, denk ik.
Als vb; deze foto's komen zo (onbewerkt) uit een Canon Powershot SD 700 IS, en deze had dus een sooortgelijke onderwaterbehuizing.
Foto's heb ik gekregen van een buddy/divemaster van onze duik die zich rond de 20m situeerde.
Een beweeglijk anemoonvisje.

De hand om de grootte te laten zien.

En in tegenstelling tot de 2 voorgaande, eentje zonder flits, waarbij je aan het gebrek van rode kleuren kan zien dat je dieper dan 10m zit.

Aangezien ik het broertje (SD 720 IS) in huis heb, zou ik met een opleg van zo'n 170€ al aan de slag kunnen gaan.
Op mijn eerstvolgende duikreis (Mozambique) ga ik echter op zoek naar walvishaaien, manta's, zeekoeien, dolfijnen en ander groot onderwaterleven. Heel wat anders dan op de voorbeeldfoto's, waar je flits nog enigzins nut heeft.
Mijn vraag nog even resumeren: Is de SD 720 IS goed genoeg, of moet ik het elders gaan zoeken met opleg van (voor mij maximum) 500€?
Wellicht kunnen de duikers hier, hun ervaringen met hun toestel eventjes doorspelen

Of een link waar ik meer info kan vinden.
Alvast bedankt.