Visum Vietnam ook mogelijk vanuit Borneo of zuid-China

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Marloes en Ruud

Visum Vietnam ook mogelijk vanuit Borneo of zuid-China

Bericht door Marloes en Ruud »

Hallo allemaal,

Over 5 weken gaan wij ruim 4 maanden naar Maleisie, Vietnam, en Cambodja. En misschien ook nog wel naar zuid China en Laos. Nu kwamen we er achter dat voor een visum voor Vietnam de ingangsdatum vooraf bepaald moet worden. Aangezien we niet in Vietnam beginnen, willen we niet vooraf al vastleggen wanneer we precies naar Vietnam gaan. En de 30 dagen dat het visum geldig is, zullen we waarschijnlijk hard nodig hebben om het hele land te zien. Dan maar onderweg regelen dus. Kan iemand ons vertellen of het ook op Borneo of in zuid-China mogelijk is om een visum voor Vietnam te regelen?

Alvast bedankt.
Marloes en Ruud
Jenny
Reisexpert

Re: Visum Vietnam ook mogelijk vanuit Borneo of zuid-China

Bericht door Jenny »

In zuid China zal het zeker mogelijk zijn, in Borneo is dat minder waarschijnlijk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij waren zelf ook in Borneo toen we besloten naar Vietnam te gaan. We hebben toen via internet een visum geregeld.
Dan moet je wel via het vliegtuig binnen komen en geld alleen voor bepaalde vliegvelden. Sowieso Hanoi en Saigon.

Ik heb het geregeld via http://www.visatovietnam.org

Dit was toen mijn ervaring die ik heb gemeld nadat ik het via bovenstaande site heb aangevraagd.

Inmiddels het visum dus via internet verkregen de brief dus die uitgeprint. Daar heb ik vliegtickets geboekt van Kuala Lumpur naar Hanoi.
We kregen toen we landen eerst een kaart die we in moesten vullen voor aankomst. Daarna zagen we inderdaad een balie visum on Arrival.

Daar de brief overgelegd en onze pasporten, toen moesten we weer een formulier invullen en dus 25 dollar per persoon betalen. Na ongeveer 10 minuten wachten hadden we een sticker met visa voor 1 maand in onze paspoort. Dit werkt dus perfekt daarna door de douane en we waren het land binnen.

Dit schrijf ik als iemand de volgende keer ook dit wil doen via internet. Het scheelt in ieder geval veel tijd door eerst weer 2x naar de ambassade te gaan.

De kosten waren totaal per persoon inclusief reisagentschap 18+25 dollar is dus 42 us dollar per persoon.

Dit geld dus alleen als je vliegend Vietnam inkomt.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zuid-china heeft een paar opties. tweetal meen ik. Volgens mij Nanning en Kummin...maar dat staat ook ergens in de magische LP die ik niet bij de hand heb.
Hongkong kan ook. Dat hebben wij gedaan. Daarna zijn we nog maar een weekje China in geweest.
Borneo, betwijfel ik.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marloes en Ruud

Bericht door Marloes en Ruud »

bedankt voor de informatie. we gaan nu waarschijnlijk idd vietnam invliegen en regelen het visum via internet.
Plaats reactie