manaus to suriname

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Two Fishes
Vakantieganger

manaus to suriname

Bericht door Two Fishes »

Hoi,

Ik ga samen met mijn vriend een jaar reizen. We vertrekken in augustus vanuit Moskou en willen een jaar later eindigen in Suriname.
We zullen vanuit Noord-Peru via de amazone naar Manaus varen. Van daaruit willen we over land naar Suriname reizen. Ik kan hier nauwelijks ofwel geen informatie over vinden. Is dit uberhaupt mogelijk??

Ik heb vaag via via gehoord dat er een nieuwe weg gelegd is.......??

Alle informatie hierover is welkom!

Thanks!
Marielle
El Niño
Reisexpert

Re: manaus to suriname

Bericht door El Niño »

Dat lijkt me nogal een ruig plan, maar ik heb geen idee. Ik kom niet verder dan dat Iquitos de jungleplaats/stad in Peru is, en Manaus de voornaamste junlgestad in Brazilie is. Zelf googlen denk ik......
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ken een Nederlander die al geruime tijd in Manuas woont. Hij weet vrij veel op dit gebied volgens mij. Ik zal hem eens benaderen of hij kan helpen met informatie. Ik kom er op terug.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb hem gisterenavond nog even gesproken op msn en hij mailt me nog. Ik ben benieuwd dus of hij wat informatie heeft.

Ik post het z.s.m. hier.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Two Fishes
Vakantieganger

Oh super!
Ben benieuwd.....!
marja1983

Bericht door marja1983 »

Hey Marielle,

In 2004 heb ik stage gelopen in Suriname. We zijn veel in het binnenland (Jungle) geweest en toen was het niet mogelijk om vanuit Suriname, via het binnenland van Suriname naar Brazilie af te reizen. Je kan wel via het buurland Frans-Guyana naar Brazilie. Misschien ook Guyana, maar dat weet ik niet zeker.
Het onderste gedeelte van het binnenland, tegen Brazilie, noemden ze toen zelf onbetwistbaar gebied. Ze wisten niet echt bij welk land het hoorde, of bij welke stam, en het was er zeker niet veilig!

Het kan natuurlijk dat er een nieuwe weg aanlegd is, maar lijkt me onwaarschijnlijk, dit omdat je in het begin van het binnenland van Suriname nog wel wegen hebt, maar daarna gaat alles per boot en zijn de rivieren de 'wegen' zeg maar.

Wij (mijn vriend en ik) gaan trouwens in augustus ook voor een jaar op reis. Wij starten in Rio en eindigen uiteindelijk in Bangkok! Misschien komen we elkaar nog ergens tegen ;-) Heel veel succes met de voorbereidingen en mocht er toch een weg zijn inmiddels, dan hoor ik het graag!!!

Groeten, Marja
MaartenManaus

Bericht door MaartenManaus »

Nou hier dan even snel een reactie, had het erg druk dus vandaar wat vertraging, maar beter laat dan nooit ;)
Zoals Sander al vermelde woon ik In Manaus, bijna 4 jaar. Hij vroeg me of ik wilde reageren en omdat ik de beroerdste niet ben ,...

Er zijn wel wegen hier van Manaus naar de grotere plaatsen dorpen, maar het meeste gaat over het water hier. dat zijn de wegen.
de BR wegen bv BR174 kun je goed rijden, max snelheid 80 ivm met gevaar van gaten in de weg. kun op sommige stukken wel sneler maar prettig is het niet. deze 174 gaat naar venuzuela.
naar suriname is er geen directe weg.
De AM wegen zijn stukje minder goed te doen. die zou ik niet nemen.

Het probleem zit erin dat je onderweg door reservaten komt. hier zijn de indianen de `baas`
dwz een wegblokade en ze staan letterlijk met zn pijl en boogje klaar om tax te vangen,. ze willen heel duidelijk laten zien van kijk wij wonen hier en wij zijn de baas. en wij bepalen of jij erdoor mag. het uistappen en gezellig de toeristen kiekjes maken kun je bij deze mensen echt vergeten. veiligheid is ook een risico als je met de auto gaat.

Er is geen directe weg naar suriname dus je zal heel veel kleine wegen en omwegen moeten nemen, en dat is met dit klimaat niet prettig. ook de afstanden zijn groot, dus veel benzine en proviant aan boord nemen.

Het beste is denk ik toch de boot te nemen naar een wat redelijk grote plaats bijv. Santarem en dan toch te gaan vliegen naar suriname. Dan heb je toch een hele mooie boottrip gehad.
het hele stuk zuidelijk van suriname is redelijk ontoegankelijk. Weet zo 1 2 3 niet hoe het zit met bootvervoer rechtstreeks. ken ook niemenad die dat al gedaan heeft hier in mijn directe omgeving. heb al wat rondgevraagd maar tot op heden nog niks concreets.

Ik ken wel een goeie gids uit dat gebied maar die jongen zit nu met een gezelschap in de jungle nog een week of 2, die komt uit de grenstreek guiana / br en die kanme vellicht meer info geven.

nou ik hoop dat je er iets aan hebt alvast en zal hier tegen de tijd dat ik wat meer weet wel weer posten.
kunt me ook direct contacten als je wil,

groeten
Maarten,

maarten_vanmierlo@hotmail.com
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Daar is zijn reactie. Super! Bedankt Maarten!
Two Fishes
Vakantieganger

Heey bedankt allemaal!
Jammer, maar als ik dit zo lees gaat mijn plannetje dus niet echt lukken. Ik was er al bang voor. Ik kon (kan) er op het net ook echt nergens iets over vinden.
Tegen de tijd dat we daar zijn is ons jaar reizen ten einde, helaas. Het lijkt me top om in Nederlandstalig land te eindigen. Kunnen we weer wennen aan het Nederlands. Zal dus een andere route moeten zoeken.

Misschien dat we inderdaad via Guyana kunnen gaan.

Hoe dan ook bedankt voor deze reacties!!

Groetjessss
Two Fishes
Vakantieganger

Alle info over optionele routes zijn natuurlijk altijd welkom!!!

We willen het liefst zo veel mogelijk over land gaan. Vliegen kost toch altijd weer een aardige duit.

Marja, wie weet gaan we je zien!

Groetjes,
Marielle
Plaats reactie