Ik zei dat ik denk dat een groot deel niet nodig is geweest, omdat ik mensen ben tegengekomen die in dezelfde situatie zaten als ik die helemaal geen prik niks hebben gehaald en die waren gewoon gezond, niks aan de hand. Maar toch was ik wel blij dat al die prikken hebt gehad, je bent dan voor veel dingen weer jarenlang beschermd en het is toch wel een prettig gevoel. Ook met die rabies...ik ben tijdens mn vrijwilligerswerk met schildpadden nachtenlang beroofd van mn koekjes dan kwamen de wasberen gewoon naast je bed om je tas zowat uit mekaar te schuren, en op het strand kwam er een keer een aapje aanrennen die toch best groot is van dichtbij en griste zo een heel pak koekjes uit mn handen

dat was schrikken! Ja en als ze je dan bijten ben je toch wel blij dat je die prik hebt gehaald.
Maarja dingen die echt gevaarlijk waren en waar je ook gevallen van hoort als dengue, daar was ik dan weer niet tegen beschermd. En dat was nog de grootste kans dat ik dat zou krijgen want ik was he-le-maal lekgeprikt.
Ik kijk er nu heel anders en veel relaxter tegenaan, eigenlijk een beetje zoals de mensen daar in Midden-Amerika. Ik moest een keer door een ontsteking elke dag naar een ziekenhuis voor een infuus 5 dagen lang, en toen vertelde een keer een van de zusters dat er af en toe iemand langskomt die door een slang is gebeten. Een keer zat er zelf een vrouw met een dode slang in de wachtkamer!
Ik dwaalde een beetje af sorry
Toch vind ik dat je beter dingen kan voorkomen dan genezen en zou ik ook weer prik gaan halen als het zou worden aanbevolen.