Nog even iets voor wellicht Aroundtheglobe. Wij hebben eergisteren ons Tibet-gedeelte geregeld. Voor Tibet is het momenteel een drama om wat te regelen. Sinds de Olympische Spelen (alle aandacht voor de Tibet kwestie) is het er niet gemakkelijker op geworden en zeker duurder. Kon je eerst nog een "nep-tour" boeken en vanaf Lhasa je eigen weg gaan, dat is nu verleden tijd. Je moet nu alles via een georganiseerde groep doen. Wij hebben dit prima geregeld trouwens bij het "The Loft" hostel. Vandaag werd ons gemeld dat we stront en stront mazzel hebben gehad. De komende maand (wellicht nog langer) worden er GEEN permits verstrekt meer voor Tibet. In hoeverre dat nu allemaal waar is, weet je natuurlijk nooit in China, maar we hebben wat rondgevraagd en het schijnt inderdaad te kloppen.
Tessa
http://www.bolswardbabesaroundtheworld.nl
neptours Tibet onmogelijk
- bolletjeom
- Reisexpert
neptours Tibet onmogelijk
ik kreeg deze tip in mijn mailbox
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: neptours Tibet onmogelijk
Klik op de link, en je ziet dat dit feest ook niet doorgaat.....
- bolletjeom
- Reisexpert
kreeg net dit bericht van ze
Onze permit is zonet ook ingetrokken, Tibet is weer gesloten voor alle touristen...baaal baaal baaaaaaal!
Werk ze!
gr Tessa
- bolletjeom
- Reisexpert
niet alleen individueel maar ook de groepsreizen... er worden nl totaal geen permits meer verstrekt. mede door de onrusten die er vorig jaar rond deze tijd waren. Men wil nu totaal geen buitenlanders meer in Tibet hebben, hoe lang het duurt???? Geen idee... wij gaan eerst maar weer es in bangkok kijken denk ik...
Tessa
Erg vervelend omdat ik Tibet de vorige keer al over heb geslagen en nu graag had willen bezoeken... Wie weet over een paar maanden weer.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
ik las op www.geledraak.nl
het volgende
het volgende
Tibet gaat tenminste tot 1 april 2009 dicht voor buitenlandse toeristen. Dit heeft persbureau AFP vernomen van reisbureau's in China. Volgens een medewerker van een staatsreisbureau in Lhasa is hen gevraagd tot 1 april geen reizen meer aan te bieden aan buitenlanders.
Al eerder heeft China het toezicht in Tibetaans gebied verscherpt. Aanleiding is het feit dat het in maart vijftig jaar geleden is dat Tibetanen in opstand kwamen tegen de Chinese overheersing, met de vlucht van de geestelijk leider Dalai Lama naar India tot gevolg. Mogelijk vreest China meer opstanden, zoals vorig jaar maart.
In 2008 waren buitenlandse toeristen van maart tot 25 juni niet welkom in Tibet. Het is mogelijk dat in gebieden buiten Tibet waar veel Tibetanen wonen zoals Sichuan en Yunnan ook plaatsen worden afgesloten.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
vind het echt een hele kwalijke zaak hoe china nu tibet weer afsluit, bang voor berichtgeving dat china kan schaden.. ik hoop voor de reizigers dat het na 1 april weer mogelijk is om het land te bezoeken, maar helaas wordt het dus wel door china gedirigeerd wat je wel en niet mag zien.. erg jammer..
- bolletjeom
- Reisexpert
Vanaf vandaag 5 april zijn de grensen weer open voor toeristen!!!