Help de after reis dip slaat toe

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
tom
Reisexpert

Re: Help de after reis dip slaat toe

Bericht door tom »

Liedewiet schreef:klinkt leuk maar hoe betaal je dat allemaal tom die reizen tussendoor? ik heb daar dan echt geen geld voor
ik doe een voltijd opleiding en het lukt prima!
gewoon hard werken...natuurlijk let ik een beetje op de boodschappen (lidl) en ik koop bijvoorbeeld nooit dure kleding. ik ben niet echt materieel ingesteld en koop haast nooit iets wat ik niet nodig heb.

moet er wel bijzeggen dat mijn huur erg laag is.
amassakoul
Mil1
Reiziger

Bericht door Mil1 »

Ik denk dat ik wel weet wat ik ga doen, HBO communicatie deeltijd. Kan ik fulltime werken dus op mezelf wonen en studeren tegelijk, maar niet een arm studentenleven. Het wordt wel zwaar maarja dat moet dan maar he!
Deeltijd hbo opleiding is een goede optie. Zo heb ik ook mijn hbo diploma gehaald.
Ja, het is hard werken. Ja, soms is het lastig een sociaal leven naast je fulltime baan en studie te hebben en houden. En ja, soms zou je willen dat je een keer niet na je werk naar school hoefde (ik ging op dinsdag- en donderdagavond en de zaterdagochtend....weekend, wat is dat?) ...
Maar na 4 jaar heb je wel een goede opleiding gehad EN relevante werkervaring! Twee vliegen in 1 klap dus.
Je moet het wel echt op die manier willen doen, anders kom je jezelf na een jaar of twee tegen. Denk er dus niet te makkelijk over, maar als je er echt voor gaat is het het allemaal waard :)
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Deeltijd HBO is natuurlijk zonde. Ten eerste omdat de werkervaring slap gelul is, wat leer je nou echt op dat niveau. Ten tweede, werken kon nog tot je 70ste, zo lang mogelijk uitstellen. Maar het belangrijkste: geniet van je studententijd. Studeren en daarnaast veel feesten, lid worden, commissietjes doen enzo. Fantastisch toch!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Deeltijd HBO is ideaal als je zelf al je vaste lasten moet betalen!

Ik heb eerst een paar jaar gewerkt voordat ik wist wat ik wilde en had toen mijn eigen huishouden...om het zo maar eens te noemen. een kamer, gas, water, licht, verzekering en de studie zelf natuurlijk die betaald moest worden.
Mijn ouders hadden er geen vertrouwen in dat ik de opleiding ging afmaken dus die betaalde nergens aan mee.

ik werk nu weer voor de baas bij wie ik toen werkte 8-)
dus.....het hoeft niet nadelig te zijn.
Overigens staat het op de CV ook niet slecht dat je gemotiveerd genoeg bent geweest om een fulltime baan en een studie tegelijk te doen. Het is namelijk wel een stuk zwaarder
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:Het is namelijk wel een stuk zwaarder
Dat is een beetje mijn punt ja, het lijkt mij behoorlijk zwaar. Zelf heb ik na mijn WO nog 2 jaar een post-doc opleiding gevolgd maar niet afgemaakt omdat het te zwaar was. Als je alles zelf moet betalen dan is duaal wellicht het beste ja, maar ik denk dat als je jong bent zoveel mogelijk moet feesten.
Mil1
Reiziger

Bericht door Mil1 »

Dexter schreef:Als je alles zelf moet betalen dan is duaal wellicht het beste ja, maar ik denk dat als je jong bent zoveel mogelijk moet feesten.
Duaal is weer wat anders, dan werk je bijv. 3 dagen en studeer je er 2. Dat is minder zwaar dan (in mijn geval) 40 uur per week werk en 12 uur colleges en nog eens een veelvoud aan studeren in "eigen tijd".
En feesten kan niet tot je 70e? >:)

Wat bolletjeom zegt, is bij mij ook waarheid. Mijn werkgever heeft mij verteld dat ze juist mij hebben aangenomen omdat ik die 4 jaar gemotiveerd genoeg was om deeltijdstudie naast fulltime werk te doen. Dus op de CV staat het echt wel goed!

Anyway, dit gaat nu meer over de pre-reis dip... belangrijkste lijkt mij dat een ieder doet waar hij/zij zichzelf het beste bij voelt. Zolang je alles voor jezelf goed kan verantwoorden en er een goed plan is, is er niet zoveel aan de hand lijkt me ^O^
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Waarvan akte. Ik heb ook nooit beweerd dat het niet goed op je CV staat, het lijkt me alleen walgelijk zwaar zoals je zelf ook al aangeeft. Maar nee, feesten kan niet tot je 70ste O~) Tot zover de off-topic mode!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Bij mij op de studie lopen er best veel rond die eerst jaren gereisd hebben en nooit wisten wat ze wouden studeren.. de gemiddelde leeftijd ligt mede daarom ook wat hoger.. Ik studeer International Tourism Management en ik weet van een aantal die veel gereisd hebben dat ze zelfs daarom vrijstellingen krijgen, ook een aantal komen van de antropologie opleiding omdat dit er redelijk op aansluit.. hiermee wil ik dus zeggen dat er heel wat mensen zijn die wel eerst gereisd hebben en bijv. op hun 26e nog beginnen met een studie.. een goede keuze maken blijft moeilijk ik twijfel ook nog wel eens maar dat is meer omdat er zoveeeeeel leuke studies zijn.. dus als je 21 bent zal je zeker weten genoeg leeftijdsgenoten in de studie hebben!

Ik hoop voor je dat je de juiste studie zult vinden die bij jouw past want die is er vast en zeker!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ik heb nu al een 'dipje'. Ben pas een aantal uurtjes thuis, maar lijkt net alsof ik niet weg ben geweest en ik mis het land Australië toch stiekem. Ook die vervelende jetlag is irritant. Ben erg moe, maar kan niet slapen omdat mijn lichaam waarschijnlijk nog het ritme heeft van GMT +10 ipv. +1...

-O-
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

welkom thuis!

en wat dat niet kunnen slapen betreft: daar heb ik momenteel ook last van omdat mijn hoofd over loopt met werk, geloof me, dan kan je beter een jetlag hebben :Z
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Succes ermee! Jetlag vanuit Australie/NZ zijn toch wel de ergste. Ik heb er altijd wel last van, maar na aankomst in Auckland had ik onder de douche het gevoel alsof ik op een schip zat. Ja, echt: mijn systeem zei dat de douche aan t schommelen was :-).
bolletjeom
Reisexpert

als ik heeeel heeeel moe ben heb ik dat ook. Dan sta je gewoon te schommelen op je benen.
Ik heb altijd geroepen dat jetleg onzin was omdat ik er nooit last van had totdat ik uit Ecuador kwam en tot 4 uur in de ochtend zat te stuiteren op de bank om daarna tot 12.00 te slapen....3 dagen achter elkaar..haha
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

welkom thuis! hoop dat je jetlag snel afzwakt!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ik verveel me nu ook echt kapot niet normaal. :@ Gelukkig ga ik volgende maand weer reizen. *O*

Wat is Nederland trouwens koud! Niet normaal en het is ook weer wennen dat het zo plat en kaal is.
bolletjeom
Reisexpert

is het hier koud???
ik loop juist lekker met mijn jas open
Krakow! ...Daaaaaaar was het pas koud!!!! ;)
Plaats reactie