Geld/pasjes op zak?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Paolovic
Vakantieganger
Contacteer:

Geld/pasjes op zak?

Bericht door Paolovic »

Hallo allemaal,

Over twee weken vertrek ik voor 5 maanden naar Midden- en Zuid-Amerika. Ik ben benieuwd hoe jullie pasjes en contant geld bij je dragen? Is het verstandig om allemaal in één portemonee te houden? Lijkt me niet. Misschien je pasjes in een portemonee en je contant geld in een andere portemonee? Of je pasjes (pinpas en creditcard) van elkaar gescheiden houden? Maar waar in te stoppen? Geld verdelen? Welke plaatsen op je lichaam gebruiken jullie hiervoor?
Ik heb wel een heuptasje, maar die zie je heel makkelijk zitten, zeker als je wat minder of dunnere kleding aan hebt. Dilemma... hopelijk hebben jullie wat goede tips voor mij??

Groetjes Paul
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Geld/pasjes op zak?

Bericht door Tikva »

1 pasje plus een nood 100 dollar stop ik ergens onder in mijn tas. (mijn tas heeft op de bodem nog een speciaal ritsje). De rest van mijn geld en een ander pasje in mijn moneybelt die ik als ik ergens ben waar ik het hotel meer te vertrouwen vind gewoon mijn grote rugzak stop (natuurlijk is die wel op slot). Maar tijdens het reizen zelf of als ik naar de pin moet altijd onder kleren. Iets meer geld dat je die dag nodig denkt te hebben in de dagrugzak. En wat los geld voor kleine dingen in een klein portemoneetje in mijn broekzak.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Los in m'n linkerbroekzak: briefjes van 100
Los in m'n rechterbroekzak: briefjes van 50
Los in m'n broekzak op m'n linkerbovenbeen: briefjes van 500
Los in m'n broekzak op m'n rehterbovenbeen: briefjes van 1000
Los in m'n rechterachterzak: briefjes van 5000
Los in m'n linkerachterzak: m'n zakdoek
Los in m'n onderbroek: een veelvoud van wat in al m'n zakken zit en m'n pasje.
En net als Tikva een noodbedrag (100€) in een geheim vakje.

Dit is geen grapje (bankbiljetten variëren wel naargelang het land).
Maar als ik ergens ben, en ik moet iets betalen, weet ik precies hoeveel keer ik in welke zak moet gaan om het juiste bedrag te hebben. Ik loop dus nooit te koop met m'n geld.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb gewoon een handtas daar zit mijn portomonee in met 2 pasjes en wat geld nooit veel.
Mijn man loopt met een buidel met portomonee en paspoorten.
We hebben beide een dagrugzak die nooit aan onze backpack gaat en daar zit een geheim vak in met twee waterdichte mapjes met nog ieder 2 passen en kopie paspoort en kopie verzekeringspapieren.
Verder in de backpack nog kopie paspoort en nog wat andere belangrijke papieren.

We reizen zo al 1.5 jaar en dan voornamelijk in Azie en het is eigenlijk altijd goed gegaan even afkloppen.

gr van Moira
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb bij het boarden van een vlucht een keer gevraagd of m'n geld in de zwarte doos kon (omdat ze die dus altijd terugvinden), maar dat mocht niet :N .
patricia
Wereldreiziger

Bericht door patricia »

ErikB schreef:Ik heb bij het boarden van een vlucht een keer gevraagd of m'n geld in de zwarte doos kon (omdat ze die dus altijd terugvinden), maar dat mocht niet :N .

_O- _O- _O- Grappig!!
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Het geld wat we denken nodig te hebben voor de dag zit in de portemonaie en ieder heeft contant geld en eigen pasjes in een smal, langerekt tasje onder de kleding, om het lichaam heen vastgemaakt met gesp,op riemhoogte, voornamelijk in de broek. Hij is zo dun dat je die niet zit zitten. Daar zit ook het paspoort in.
Een tasje dat om de nek hangt gebruiken we niet meer. Die zie je zo gemakkelijk zitten dat we ons daar zelf ongemakkelijk bij voelen. We weten ieder de pincode van de ander, in geval van nood.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ok, nog even een paar serieuze antwoorden dan:
Of je pasjes (pinpas en creditcard) van elkaar gescheiden houden? Maar waar in te stoppen? Geld verdelen? Welke plaatsen op je lichaam gebruiken jullie hiervoor? Ik heb wel een heuptasje, maar die zie je heel makkelijk zitten, zeker als je wat minder of dunnere kleding aan hebt.
Ja, natuurlijk houd je je pasjes gescheiden!!!!!!! Altijd spreiden, en bedenk dat als er een tas of moneybelt gejat mocht worden, of je dan nog vooruit kunt met wat je nog hebt. Nou, het laatste dat je dan wilt is dat al je pasjes in 1 keer gejat worden... Plaatsen die je kunt gebruiken: het een en ander in je daypack, pinpas + paspoort in moneybelt op heuphoogte (ik doe creditcard en paspoort liever niet bij elkaar...), en in had ook nog een moneybelt voor m'n enkel (te koop bij oa Bever: heet lag stash) waar ik m'n credit card wel eens in stopte. Dat laatste is het veiligste (verwachten ze niet), maar wel extra gedoe natuurlijk. Ik deed dat voornamelijk bij nachtbussen. Mochten ze de bus enteren, en ook nog eens door hebben dat je een moneybelt om je heup hebt (dat trucje kennen ze wel natuurlijk), dan heb je altijd dat spul bij je enkel nog.

Als je je bestemming bereikt hebt, laat ze uiteraard zo veel mogelijk in het hostel. Ook in landen waar het verplicht schijnt te zijn dat je met je paspoort rondloopt (Ecuador geloof ik) doe ik dat niet. Als ze ergens om vragen, dan laat ik wel een kopietje zien, en als ze dan nog zeuren lul ik me daar wel weer uit (ikke niet weten + ik spreek nog aardig Spaans ook ;) ).
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Was het Rudi die altijd alles in haar BH stopte?

Ik ken verhalen van vrouwen die zo'n ding kopen met vullingen, die vullingen eruit halen en weet-ik-niet-wat erin stoppen. Wanneer je niet Dexter of Erik tegen komt met een van hun famous moves 8)7 , dan is dat wellicht ook een idee. Zelf overigens nog nooit geprobeerd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, da's Rudi. He, gooi mij ff niet op 1 hoop met Dexter he. Hij is het studentikose (denk ik :-)) met die zogenaamde famous moves. Ik heb daar niks mee te maken 8-) .
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je maakt alleen zo'n rare indruk als je alles weer uit je BH moet pulken.. In nicaragua gingen we ook een keer stappen en daar kwam alles tot mobiele telefoons aan toe uit de BH.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik denk niet dat topicstarter een BH gaat dragen :P
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

:@ ik ben het ja...van de BH.
Ook niet altijd hoor. met name van de pinautomaat totdat ik een rustig plekje heb om het te spreiden over andere plekken. En in Ecuador zat mijn backupgeld wel eens in dat famuese bh-vulling-zakje

Verder heb ik een portemonee met jat-geld. Dat wat ze mogen hebben als ze me bedreigen ;)
Genoeg voor 1 dag in hat land waar ik ben. Uitsluitend en alleen een pasje in dat portemoneetje als ik opweg ben naar een pinautomaat.

ik heb ook zo'n buidel voor onder je shirt. Ik draag die op mijn onderrug ipv op mijn buik. dat zit lekkerder en verwachten ze minder. als ze buiken checken lijk ik niets bij me te hebben.
Een buidel is in mijn ogeb compleet zinloos als je die te pas en te onpas tevoorschijn haalt. bijv bij eenpinautomaat of zelfs in een winkel *_*
In die buidel zitten mijn bankpas, creditcard, wat geld en paspoort.
Ergens anders zit een bankpas van een andere bank en kopieen van paspoort etc.
Ik draag de buidel vrijwel altijd. Behalve als ik het heel erg vertrouw wil ik het nog wel eens in mijn rugzak laten zitten maar die zit dan wel altijd op slot
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Portemonnai met jat-geld is idd wel een aanrader. Het schijnt dat ze vaak op z'n minst $20 "verwachten" ofzo. Ik loop vaak gewoon rond met $50. Och, hoef ik niet moeilijk te doen met speciaal jat-geld portemonnai, en $50 overleef ik wel. Plus: die iets hogere hoeveelheid nog nooit af hoeven geven aan een of andere gewapende gek ;)

ps. Bolletje: je vraagt erom he. Dexter is de man met de "famous moves". Je bent vanaf nu de dame met het "famous BH vulling zakje" _O-
Paolovic
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Paolovic »

Hier de topicstarter ;)
Hartelijk bedankt voor de vele reacties! In mijn BH gaat idd niet lukken Kohraya! Maar genoeg opties om mijn geld gescheiden te houden. Een portemonee met jat-geld is ook wel een heel goede!

Paul
Plaats reactie