Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
ErikB schreef:Nee, wist ik niet. Lekkere timing hoor dit weetje, nu er net een vliegtuig vd polderbaan gerold is
Dat hoorde ik net op de terug weg in de file.
Om je gerust te stellen, die weg gebruiken alleen maar als ze oorlog met de VS hebben om guantanamo bay hebben. Die weg is de enigste in Cuba die er nieuw uitziet en zo vlak is als een biljart laken.
De ''Captain Cook Highway'' van Cairns naar Cape Tribulation (Australie) vernoemd is naar Captain Cook die destijds eigenlijk helemaal nog geen 'Captain' was maar 'High-Lieutenant', eigenlijk had deze weg dus de ''High-Lieutenant Cook Higway'' moeten heten, waarschijnlijk was dat te lang voor de verkeersborden
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
bolletjeom schreef:wist je dat..... er een speciale parkeerplek is voor zwangere vrouwen bij de supermarkt in Quito.
Ach, in Duitsland zie je in veel parkeergarages speciale parkeerplaatsen voor vrouwen, zwanger doet er niet toe. En om meteen de vooroordelen te bevestigen, ze zijn meestal minstens anderhalf keer zo breed als normale parkeervakken. En als je dan ziet hoe de auto's daar dan meestal geparkeerd staan vraag je je af of ze niet nog groter hadden moeten zijn...
maar , effe serieus....weet je waaorm ze echt extra breed zijn??? ze zijn bedoeld voor vrouwen met kinderen. want de deur moet verder open als ze een klein kind in de auto moeten tillen, in een kinderzitje moeten proppen en de gespen dicht moeten maken.
bij de ikea zie je dan ook parkeerplaatsen met een rolstoel en een kinderwagen/buggy symbool.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Eerst waren ze voor zwangere vrouwen en nu ineens voor vrouwen met kinderen ?
Bijzonder foute trend...straks moeten alle bejaarden nog opstaan in de bus omdat er weer eens een vrouw met 4 kinderen aankomt. Aparte winkels voor vrouwens die met jengelende kinderen willen shoppen lijkt me een goeie
voor alle duidelijkheid....die plekken zijn voor MENSEN met kleine kinderen. dat mogen ook vaders zijn
de reden dat een rolstoel gebruiker een bredere plek krijgt is zodat hij/zij de deur wijd open kan gooien en de rolstoel in of uit de auto kan halen. Voor ouders/grootouders/nanny's ( ) is die ruimte er dus ook ivm kinderwagens
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ErikB schreef:Wist je dat.....Ieren vaak vloerbedekking in de badkamer hebben liggen!
engelse ook. is een teken van luxe.
de eerste kamer waar ik als student woonde, had een toilet met vloerbedekking. JUK! (gelukkig woonden we met alleen maar vrouwen in huis, maar dan nog)