winter in Ozz??

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

winter in Ozz??

Bericht door bolletjeom »

richard schreef:
Hallo,

ik wil in de periode april-augustus naar Australië gaan, dit is de winterperiode. In welke mate is dit waarneembaar of kan ik beter een paar maandjes in de zomer van Australië gaan?
het grappige is dat ik juist gister met een vriendin het daar over had. die wil in juli richting Brisbane en Sydney. Een vriendin van haar had gezegd dat het in Brisbane nooit onder de 20 graden is. Volgens de klimaattabel van LP klopt dat wel enigzins maar in diezelfde periode is het dus tussen de 8 en 15 graden in Sydney!

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
TravelTheo

Bericht door TravelTheo »

Als je sneeuw zoekt hoef je zeker niet naar Down Under. Het is daar vooral regen wat er valt. Ik heb begrepen dat dat om de beurt in de noordelijke (tropische) helft en in het zuidelijke deel valt danwel droog is. En de dagen worden natuurlijk korter...
De Australische kerst schijnt bij 30 graden wel een aparte aangelegenheid te zijn (wel kerstmannen & -bomen enz., maar dus geen vlokje sneeuw).

TravelTheo
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Maar sneeuw kan wel! 8)

Afbeelding

dit waren de Snowymountains (Koscuiszko NP ) in oktober wat het einde is van het skiseizoen.

Dus ga je in de winter van ozz naar het zuiden neem dan niet alleen je slippers en een t-shirtje mee :wink:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

hmmmmmmmmmmmm

iemand enig idee of skieen daar een beetje betaalbaar is of is het net zo "duur" als hier in europa?
Loes

Bericht door Loes »

Ongeveer net zo duur..
En de bergen zijn een stuk minder hoog dan die hier in Europa..
Voor het skieen zou ik zowieso niet naar Australie gaan, voor al t andere wel :)
Op zoek naar een stageplek (toerisme) in Sydney!
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

nou ja, daarom ga ik ook niet naar Australie hoor :wink:

Maar het lijkt me wel grappig om te kunnen zeggen dat ik in Australie heb geskied want half nederland lijkt toch te denken dat australie een grote zinderend hete zandbak is 8)
Loes

Bericht door Loes »

Haha ja dat is wel tof idd :)

Ikzelf kwam er ook pas achter dat je er kon skieen nadat ik er een half jaar was :D
Op zoek naar een stageplek (toerisme) in Sydney!
Plaats reactie