Hoe lang doe je er over om je tas te pakken?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.

Hoelang doe je over het inpakken van je rugzak voor vertrek

minder dan 15 minuten (held!)
3
7%
15 - 30 minuten
8
19%
30 - 60 minuten
11
26%
meer dan 60 minuten
9
21%
meer dan een dag
4
10%
ik leg alles weken vantevoren al klaar
7
17%

Totaal aantal stemmen: 42

myrte
Wereldreiziger

Re: Hoe lang doe je er over om je tas te pakken?

Bericht door myrte »

Ik ben al 2 weken bezig (ik ga volgende week weg) met dingen op stapeltjes leggen. Mede omdat ik recentelijk verhuisd ben en al mijn zomerkleding nog in verhuisdozen lag (natuurlijk verspreid over een heleboel dozen/tassen en op de meest onlogische plekken).
Er hebben zich al wat voorzichtige stapeltjes gevormd op m'n bureau, waar ik af en toe wat bij leg (voornamelijk toiletartikelen), en ook regelmatig weer wat weghaal (van de 4 korte broeken en 2 rokjes zijn inmiddels nog maar 2 korte broeken en 1 rokje over, van de 8 shirtjes heb ik er ook alweer 3 teruggelegd).
Het inpakken zelf doe ik een dag van te voren, zodat ik eventueel nog richting een winkel kan om wat te kopen. Als het er eenmaal inzit ga ik er ook niet meer over nadenken. Als ik wat vergeten ben merk ik het vanzelf wel.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik liep vandaag door de Sainbury, en ik had ineens zoiets van: heb ik nog wel DEET en zonnenbrandcreme? En heb ik nog Malaria pillen?

De spullen die ik hier in Engeland heb liggen, gaan wss niet mee naar Indonesie (op een paar dingen na). Maar ik begin het vage vermoeden te krijgen dat ik echt pas de week (dag?) voordat ik naar Indonesie ga terug naar Nederland vlieg. Heel vervelend, want ik had graag voor vertrek mijn nieuwe onderwatercamera (en vooral de externe flitser) willen testen.

(Mijn verblijf in Leeds is een stuk langer dan oorspronkelijk de bedoeling was, dus ipv 10 testduiken heb ik er maar twee kunnen maken, en dat was zonder de flits...)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nog 15 minuten en dan moet ik richting bushalte
heb mijn tas vrijdag avond gepakt omdat ik dit weekend heel heel druk was.
Gister avond er nog even in gekeken en tot de conclusie gekomen dat alles er in zat behalve een doorzichtig zakje om je vloeistoffen te laten zien.
Sta ik net onder de douche en denk ik.....oh, handschoenen!...oh pen en opschrijfboekje!...oh handdoek!! _O-
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

mmm ik heb zo'n mooie pak lijst en een week of 4 dagen van te voren begin ik alles bij elkaar te zoeken en in stapeltjes neer te leggen in me kamer. probeer kleren te dragen die niet mee gaan zodat ik zo snel mogelijk alles bij elkaar heb en dan de dag voor vertrek gaat alles er in en wordt dat op de lijst afgestreept. zodat ik zekers weet dat alles er in zit.
als je om tijd vraagt misschien een uurtje of net iets meer.

me pak lijst is trouwens naar me laatste trip weer bijgewerkt omdat ik toch weer te veel mee had genomen.
zodat ik de volgende x niet hoef te bedenken wat ik allemaal moet meenemen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Als ik een weekendje wegga, ben ik in 10 min helemaal ingepakt. Alleen vergeet ik steevast iets, das wel irritant. Voor een langere trip ben ik weken vooraf al bezig met lijstjes etc. Ook qua kleding weet ik al ruim vooraf wat wel en niet meegaat. Ik neem altijd net iets te veel kleding mee, puur omdat het toch allemaal in die rugtas past. Dat ga ik effe anders doen de volgende keer.
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Hahaha wat een leuk onderwerp! Ik ben echt vreselijk als het om tassen inpakken gaat!
Ik ben echt dik 2 dagen bezig met verzamelen, ordenen en uiteindelijk inpakken. Dan vergeet ik nog een heleboel dingen die er ook bij moeten en dan wordt de hele tas weer uitgepakt om de vergeten items erbij te stoppen. Dit ritueel herhaald zich een keer of 5. |:(
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

nou ik hoop dat ik voor de volgende reis wat beter pak dan nu voor mijn paar daagjes drenthe.. had geen ondergoed, geen medicijnen, geen fatsoenlijke schoenen, geen sokken bij mij wou niet te veel meenemen maar heb nu wel heel veel te weinig dus ben wezen shoppen ;)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Hoe kan je in hemelsnaam je ondergoed vergeten? Dat is toch wel één van de eerste dingen dat je inpakt. :P
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Globeskater schreef:nou ik hoop dat ik voor de volgende reis wat beter pak dan nu voor mijn paar daagjes drenthe.. had geen ondergoed, geen medicijnen, geen fatsoenlijke schoenen, geen sokken bij mij wou niet te veel meenemen maar heb nu wel heel veel te weinig dus ben wezen shoppen ;)
Haha , herkenbaar ook. Ik vergeet ook altijd dat soort dingen voor een weekendje weg. Met name tandeborstel en lenzenspul al heel vaak vergeten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

gelukkig hebben ze winkels uit gevonden, moet je alleen nog steeds niet op zondag vertrekken want ja in nl zijn de winkels dan nog steeds niet open.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

tja wou alleen een klein rugzakje meenemen.. en niet al te veel meeslepen dus heb eigenlijk alleen maar nette kleren en een paar boeken mee, niet echt handig als je basis dingen niet bij je hebt ;) maar gelukkig zijn er winkels.. al zouden die hier zeker op zondag niet open zijn ;)
bolletjeom
Reisexpert

hahaha
ik ben wel eens opweg gegaan zonder paspoort
die zit namelijk altijd in mijn agenda en toen had ik een weekje weg voor de boeg en dacht
HA! die agenda mag lekker thuis blijven
maarja...moet je wel je paspoort er uit halen

de ansichtkaarten van deze reis ga ik persoonlijk afleveren want ik ben mijn adresboekje vergeten
ook mijn verzekeringsgegevens overigens wat ietsje minder handig is. Gelukkig is er niets mis gegaan

groetjes uit Madrid!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik ben er achter dat ik liever me tas pak voor een reis dan voor me werk op mallorca.
waarom nou heb nu veel meer nodig, het inpakken duur langer, past niet eens in me backpack dus moet koffers mee.
dit pakken duurde wel 2 uur.
bolletjeom
Reisexpert

vrienden vroegen van het weekend: heb je al gepakt?
dus ik : nee, joh, ik vertrek zaterdag pas, dat doe ik vrijdag.
Toen werd ik uitgelachten want..."weet je nog dat jullie voor de wereldreis al weken van te voren bezig waren ?!?..haha"
Daar bleken ze smakelijk om gelachen te hebben.
Toen heb ik toch maar even uitgelegd dat je toch wat andere spullen nodig hebt voor een jaar naar de tropen dan voor een weekje in een huisje (wat zij doen) en dat het niet meevalt om een eerste keer in te schatten wat allemaal onzin is en of het allemaal in een rugzak past.
Dat ik nu mijn tas snel kan pakken is gewoon een kwestie van ervaring EN (!) ik heb al mijn reisspullen in een krat zitten dus hoef ik niet het huis door te zoeken en geen meeneemlijst meer te printen en af te vinken.

Ron...veel werkplezier op Mallorca!
en blijf ATG bezoeken he!
bolletjeom
Reisexpert

ik heb mezelf geklokt en was in anderhalf uur klaar. alles reisspullen lagen in de krat. De meeste tijd is gaan zitten in het uitzoeken van de kleding en de toilettas en pilletjes enzo ....en....mijn windbreker is zoek *_*
en die is meegeweest naar Marokko dus daar snap ik helemaal niets van!
Plaats reactie