Bosbranden in Melbourne - Victoria

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Coma Black

Bosbranden in Melbourne - Victoria

Bericht door Coma Black »

nog een vraagje,
aangezien ik volgende week dinsdag naar melbourne vlieg heb ik een beetje schrik door de rondomliggende bosbranden.
Als ik de temperaturen van de stad melbourne van de afgelopen dagen zo bekijk blijken deze echter wel mee te vallen.
Ik verondersteld dat je in de stad melbourne best wel veilig bent?
Is het op dit ogenblik een probleem om met een huurauto langs de kust naar sydney te rijden door de bosbranden?
Erik
Site Admin

Re: bosbranden in victoria

Bericht door Erik »

Op deze kaart is een overzicht te zien van de branden en waar dat ze zijn en hoe gevaarlijk. Het ligt er een beetje aan hoe je naar Sydney wil rijden wat je tegen gaat komen. Ik zou zeggen hou de kaart in de gaten.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bosbranden in Melbourne - Victoria

Bericht door Rick »

Ligt er inderdaad een beetje aan hoe je wilt rijden. Er is een toeristische route langs de stranden of de 'snellere' manier en dat is via de Hume Highway. Die is volgens mij sinds zondag weer open.

En wees gerust, de meeste branden zijn nu onder controle. Zaterdag en zondag, waren de ergste dagen. Ben zelf toen ook geëvacueerd uit een dorp nadat de brand uit was geslagen naar de richting op kwam waar ik zat. Niet echt prettig om zoiets te zien en mee te maken kan ik je vertellen. -O-
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Misschien kun je de M420 en de A420 pakken naar Philip Islands en vanaf daar via de A1 verder op pad.
Als je toch met een auto bent zou ik Philip Island mee pakken. Ik vond het daar erg mooi!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij zijn nu onderweg van Sydney naar Melbourne via de kust.
Mensen die ik ken van het reizen die zijn bijna in Melbourne en die zijn ook via de kust gereisd. Het is gewoon veilig in Melbourne. Veel mensen in Nederland denken nu dat je niet nar Melbourne kunt en dat daar de branden zijn. Ik krijg veel mailtje omdat wij op ons weblog hebben staan dat we naar Melbourne gaan reizen.
Ik heb van die kenissen vernomen dat het prima te doen in en ze zijn nog zo'n 50 kilometer van Melbourne af.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@moira
alles draait nu om de branden maar hoe is het nieuws omtrent de overstromingen in het noorden?
ik had gelezen dat een gebied zo groot als Frankrijk blank stond en daar heel veel mensen dakloos zijn geworden.
klopt dat?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
JnE

Bericht door JnE »

bolletjeom schreef:@moira
alles draait nu om de branden maar hoe is het nieuws omtrent de overstromingen in het noorden?
ik had gelezen dat een gebied zo groot als Frankrijk blank stond en daar heel veel mensen dakloos zijn geworden.
klopt dat?
Ja, ondanks het feit dat 75% van Queensland tot rampgebied is uitgeroepen, blijft alle aandacht naar de bosbranden gaan. Niet helemaal onbegrijpelijk uiteraard als je ziet hoeveel slachtoffers die branden al geëist hebben, maar toch... Sommige regio's zijn helemaal afgesloten van de buitenwereld en zijn enkel nog via vliegtuig en/of boot bereikbaar.
Heel veel mensen zijn hun bezittingen kwijt en toch zamelen ze geld in voor de slachtoffers van de bosbranden. Best wel ontroerend eigenlijk. =)
Voor de mensen die nu in Australië zitten en eventueel van plan waren om naar Queensland te trekken: niet doen! Ik heb er zelf net twee weken vastgezeten en leuk is anders, hoor.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik weet niets van de overstrommingen in Queensland omdat wij daar niet naartoe zijn gegaan.
Wij zullen daar pas rond augustus en september zijn.
Wij hebben 1 week gereisd met de auto en zijn ook in philip island geweest en daar kon je gewoon via alle wegen overheen geen probleem. Wij hebben weinig gezien van de branden in het totaal maar 1.
We hebben voornamelijk langs de kust gereisd ging allemaal prima. We zijn nu sinds een halve week in Melbourne. Merken hier niets van de branden en ook geen last van rook verder.

gr van Moira
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

vandaag in het nieuws in NL zeggen ze dat een aantal branden weer zijn opgelaaid..

wel heel erg hoor, ene deel zware overstromingen en andere deel de branden met zo veel doden, hopelijk zullen die branden snel doven en het water zich terugtrekken!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ja de vuren zijn hier weer opgelaaid inderdaad zo'n 50 kilometer van Melbourne af.
Ik heb vrienden daar wonen die zijn nu geevacueerd ze stuurde me gisteren nog een email.
Wel schrikken hoor als het zo dichtbij komt.

Hier kun je weer niets zien en merken van het vuur wij zitten in docklands en hebben heel ver uitzicht over melbourne heen.

gr van Moira
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Globeskater schreef:vandaag in het nieuws in NL zeggen ze dat een aantal branden weer zijn opgelaaid..

wel heel erg hoor, ene deel zware overstromingen en andere deel de branden met zo veel doden, hopelijk zullen die branden snel doven en het water zich terugtrekken!
Inderdaad en ik ben nu voor de 2e keer geëvacueerd. -O- -O-

En het is niet zo gek Moira dat je er geen last van hebt omdat de meeste mensen naar de stad toevluchten als er een bosbrand is en docklands is in principe Melbourne...
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ja ik weet dat Docklands Melbourne is en ik heb uitzicht ik kan onwijs ver kijken wel richting de branden maar dat is veel te ver weg daardoor kun je het niet zien.
Soms heb je hier wel wat last van de rook en het is meer stoffig in je huis daardoor.
Ik heb niets meer gehoord van die vrienden die geevacueerd zijn dus hopelijk gaat het goed met ze.

gr van Moira
Plaats reactie