De ergste vliegreis irritaties

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

De ergste vliegreis irritaties

Bericht door bolletjeom »

Kreeg net bericht van Ryanair dat ze de vlucht van Madrid naar Eindhoven 3 uur gaan opschuiven!
Voor ons betekend dat in dit geval niet nadeligs...we kunnen juist ietsje langer in bed blijven liggen.
Maar goed dat we al een nachtje tussen de 2 vluchten in hadden bedacht anders was de wachttijd op de luchthaven helemaal niet grappig geweest.

Maar goed. dit soort dingen kunnen dus ook heel makkelijk andersom gebeuren. Een reden voor mij om niet te veel te gokken.

Zat laatst te denken. Hoewel het uiteindelijk altijd goed gekomen is (oa omdat ik de helft van de tijd geen andere vlucht hoefde te halen) heb ik toch best vaak flinke vertragingen gehad.
Zo uit het blote hoofd: gestrand in Houston omdat vervolg vlucht gecancelled was, 3 uur in een vliegtuig gezeten zonder ergens heen te gaan in NY, 3uur gedaan over een transfer tussen 2 luchthavens in Londen. 3 uur vertraging in Nederland op een vlucht naar Manchester en nog veel meer dat ik verdrongen heb haha
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Re: Keuze vliegtickets goedkoop of duurkoop?

Bericht door Jenny »

Mijn vertragingen van het laatste jaar:

- begin deze maand 7.5 uur van AMS naar LBA
- jan 2009 3 uur van MAD naar AMS
- sept 2008 3 uur van LBA naar AMS

Verder:

- paar keer vertraging van Singapore naar Europa, varierend van 4 tot 8 uur (dat laatste was deels toe te schrijven aan een vluchtwijziging die ik pas op het vliegveld ontdekte)
- en nog wat kleine dingen...

Mijn 'vervroegingen'

- vlucht van CHG naar KUL die 2 uur vervroegd, maar AirAsia had me daar niet van op de hoogte gebracht!!!! Gelukkig was ik wel op tijd.

Mijn vluchttijden naar Marokko zijn geloof ik 4 keer gewijzigd voor vertrek, maar daar ontving ik steeds netjes een mailtje voor. Aansluiting wel gehaald.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Pas op in Brazilie! Die lui van GOL krijgen het altijd voor elkaar om het extreem krap te maken. Twee keer vertraging met m'n 1e vlucht gehad....2e natuurlijk stipt op tijd :( . Laatste keer (Montevideo - Porto Algre - Florianopolis) ook nog een keer rennend van bagagaband naar douane, naar inchecken. AHHH.
Maf

Bericht door Maf »

Ik heb dan echt pech met vertragingen... ik reis ongeveer 1 'grote' reis per jaar de laatste jaren, maar vertragingen van 2 uur boeien me al geheel niet meer, peanuts :P

De top 3:
Vanaf London naar Beijing - 16 uur vertraging (bommelding, iedereen moest het vliegveld af (ik liep net door de slurf het vliegtuig in...), sta je daar met tienduizenden mensen in de regen buiten...)
Terug vanuit Bangkok naar Amsterdam - 11 uur vertraging (bij de gate)
Terug vanaf Quito - 10 uur in eerste vlucht, door missen aansluiting wat extra uren erbij (paar berichten eerder)

En telkens als ik over Heathrow terugvlieg (al meerdere keren) hoef ik nooit mn tas mee terug te nemen naar huis. Die blijft altijd achter in London en komt een paar dagen later met de koerier.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha, misschien moeten we een onderwep afsplitsen: de ergste vliegreis irritaties :-). Ik heb gelukkig nog nooit een lange vlucht gemist. Mijn top 2:
- bonusrondje adam-heathrow-adam (6 uur en niet het vliegtuig uit mogen), nadat de landing (helemaal uit Nieuw Zeeland eigenlijk al ingezet was). Alsof zo'n jetlag nog niet erg genoeg is!
- bagage kwijt op de Galapagoseilanden. Geen ideale plek, omdat je wilt genieten van je dure Galapagostrip. Viel nog wel mee, omdat mijn backpack niet spoorloos was. Gevonden in Quito, zogenaamd vd bagageband afgelikkerd. Ik vertrouwde de zaak trouwens niet. In Quito zetten ze mijn tas zomaar apart. Ik zag dat en heb gezegd dat hij de band op moest, maar volgens mij hebben ze hem daarna alsnog stiekum achtergehouden wegens overgewicht. Bij groepen doen ze dat niet.....daar komt meer gelazer van. Nog wel onderhandeld en 100$ vergoeding gekregen.
- Verder ontelbare vertragingen van een paar uur. Soms met irritante aansluitingen (in Brazilie dus), maar iha viel dat wel mee.
- Oh ja. Ook nog een keer slim geweest. Een vluchtje eerder van Philladelphia naar Detroit gevlogen. Ik was op tijd en dat kon met m'n ticket. Rennen in Dertoit en net gehaald, ondanks het vluchtje eerder......
bolletjeom
Reisexpert

Re: De ergste vliegreis irritaties

hmmm.....zie dat ik gemoderate ben :?
Zou die post zelf nooit deze titel meegegeven hebben in iedergeval en dit stond dus oorspronkelijk bij de vraag of het slim was om 4 vluchten van verschillende maatschappijen achter elkaar in te plannen. -O-
nou dan ga ik maar weer eens terug naar dat topic om ze op deze ervaringen hier te wijzen

Als er verder nog iemand iets te zeuren heeft over slechten vluchten.....ga je gang! maar effe for the record.... irritaties over vliegen hebben bij mij zelden iets te maken met vertraging

Eerder met het inleveren van je flesje water en die krijsende kinderen aan boord 8-)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Oh, dat is zo waar! Waarom zit er altijd zo'n krijsend kind bij mij in de buurt! En dan ouders die kijken als "het zijn nu eenmaal kinderen, die mogen alles, en 8 uur continu janken hoort er nu eenmaal bij". En dus vervolgens 0,0 moeite doen om het kind stil te krijgen........
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

idd of als ze zo vervelend zijn en dan die ouders hun schouders maar ophalen met het zijn kinderen en deed jij dat vroeger niet.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik vind mensen die al gaan lopen als vliegtuig net geland is irritant, meteen bagage pakken enzo... na landing in Moskou was de piloot er zo boos om dat die dreigde met een noodstop zodat die mensen hard zouden vallen... gelukkig gingen ze daarna wel zitten..

of gaan applaudiseren bij landing na een normale vlucht...
patricia
Wereldreiziger

Bericht door patricia »

Dat vind ik inderdaad ook irritant..van die ongeduldige mensen die meteen hun hand bagage gaan nemen!!!
Ook als ze het vliegtuig in mogen,dat gedrum..net of het vliegtuig moest eens vertrekken zonder hun!!
Ik blijf lekker zitten tot laatst en iedereen bekijken die meegaat.... ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

hildo schreef:idd of als ze zo vervelend zijn en dan die ouders hun schouders maar ophalen met het zijn kinderen en deed jij dat vroeger niet.
Sommige mensen kennen gewoon geen schaamte...
Het kan ook anders: een vriend van mij en z'n vriendin zijn met kleine naar Canada gegaan, om daar met een camper rond te rijden. Ze hebben express een nachtvlucht genomen in de hoop dat het kind zou gaan slapen, en volgens mij nog allerlei scenario's bedacht om het kind stil te krijgen als het alsnog fout zou gaan :-). Een ding was iig wel duidelijk: ze waren zich bewust van de "risico's" en wilden dit soort janksituaties koste wat kost vermijden. Ik geloof dat het prima gegaan is....
bolletjeom
Reisexpert

ik erger me tegenwoordig iets minder aan huilende kinderen nadat een moeder me heeft uitgelegd dat baby's niet snappen hoe ze de druk op hun oren moeten verminderen.
wij kunnen allemaal "ploppen" maar een kleinte kan dat dus niet. Het trommelvlies schijnt minder soepel te zijn en een baby is lastig uit te leggen dat ze even moeten slikken ;)
Ouders proberen ze wel te laten sabbelen op een speen enzo maar als ze janken omdat ze enorme oorpijn hebben dan is dat lastig

Mensen die duwend naar binnen willen...we vertrekken allemaal om exact hetzelfde tijdstip....dacht ik *)
Ik kan daar erg om lachen

Ook heel irritant die mensen die luisteren naar de oproep om te blijven zitten tot het vliegtuig stilstaat en dan gewoon opstaan. Want ...ach...die regels zijn voor het klootjesvolk en ik ben een heel bijzonder individu *_*
Ik ben voorstander van noodstops!!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dat verhaal van die oren klopt, ken ik ook. Eigenlijk vind ik het ergste dan ook dat ouders vaak totaal niks lijken te doen...als ze iig pogingen doen om het kind stil te krijgen dan heb ik er een stuk minder moeite mee. Ook irritant: mensen die belachelijk veel handbagage meenemen. En dan ook nog eens jouw kleine dagrugzakje gaan zitten aanstampen, omdat die halve koffer van hun erbij moet :( .
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

ff terug naar de vertragingen. Daar heb ik op de een of andere manier op 'vakantie trips' niet zo last van. Ik heb ze wel gehad en ook nog wel redelijk lang. Maar ergens stel ik me daar toch anders op in met zo'n houding van we zien wel :)

Heb wel een keer 5 hr aan de rand van brussel airport gestaan, omdat de piloot haast had omdat clinton toen met zijn airforce one er aan kwam. En een kwartier later ging alles op slot. En toen werden we aan de rand geparkeerd en mochten we ook niet meer terug naar de gate en konden we wachten tot alles weer weg was. :(
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wow ik ben echt verbaasd door jullie reacties. Ik heb nooit problemen met mijn vluchten..

En heb toch echt al heel wat gevlogen zowel low-cost als normaal.
mmmm correctie 1 keer 3 uur vertraging met corendon, maar ik ben ook weer een keer upgegrade naar business class dus dat kan je dan wel wegstrepen. O'ja en ik keer pech en toen kon het vliegtuig niet maar daar stond tegenover at we een paar uur later wel gingen in een 20 persoonvliegtuigje met geweldige uitzichten.

Het enige wat ik een beetje irritant vind is die klappende mensen.... brrrr.. bij mij klappen ze toch ook niet als ik mijn werk doe.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie