Backpacken in Australië, hoe pak ik dit aan?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Liedewiet

Re: Backpacken in Australië, hoe pak ik dit aan?

Bericht door Liedewiet »

Hey mensen ik heb nog een vraag

Ik heb een beetje een probleem. Ik krijg maar 1 keer per maand een bankafschrift van mijn bank (eerst postbank nu ING) en de volgende krijg ik volgende week. Maar ik ga 1 april Australie in, dus dat bankafschrift is dan niet zo recent, dat is dan dus op 1 april alweer anderhalve maand geleden. Ik kan geen recentere meenemen, omdat ik 12 maart al uit Nederland vertrek. Ik heb mijn bank gebeld om te vragen of ze een recent bankafschrift voor me konden sturen maar ze zeiden dat dat niet kon, en dat ik dus alleen het maandelijkse bankafschrift kan ontvangen of een kopie daarvan. Ik heb nogal aangedrongen maar het heeft niks geholpen.
Wat moet ik doen? Ik kan een online bankafschrift uitprinten maar ik heb gehoord dat dit niet geaccepteerd wordt, en dat alleen een papieren bankafschrift die de bank heeft gestuurd geldig is.
Ik weet het even niet meer :(
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Nou wat ze me aan de telefoon niet konden vertellen heb ik zelf maar uitgezocht...

heb een beetje op die site gekekeken en een online formulier ingevuld waarmee je de afschriftfrequentie kan aanpassen, dat heb ik gedaan van maandelijks naar dagelijks. Hopelijk wordt het snel verwerkt en dan kan ik tenminste een recent bankafschrift laten zien.

2/3 weken is toch wel recent genoeg?
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

@Liedewiet,

2 a 3 weken in recent genoeg. Ik vind het alleen vreemd van de ING. Bij de Rabobank doen ze daar niet zo moeilijk over, althans niet bij mij.
Ik weet alleen niet of je de afschriften op tijd ontvangt. de frewuentie van maandelijks en dagelijks heeft te maken met het aantal dagen op 1 afschrift. Anders zou je even moeten vragen of ze het laatste afschrift wel naar je toe kunnen sturen met enige spoed.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik snap ook niet wat de moeilijkheid is...bij je bank.
Ik kan gewoon binnenlopen en zeggen dat ik een uitdraai wil .....maar het oogt dan misschien niet exact zoals hun normale afschrift. Maar weet een douane beambte dat ook?

Wij hebben de vraag nooit gekregen om aan te tonen dat we geld hadden maar wij hadden gewoon een print mee van internetbankieren.
Accepteren ze dat echt niet?!?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Ik ook niet..ik word er echt helemaal doodziek van af en toe.
Ik ga proberen om zaterdag gewoon naar de bank te gaan en hulp te vragen, misschien doen ze daar wel niet moeilijk en krijg ik meteen een uitdraai mee.
Ik weet niet zeker of de print van inet bankieren niet mag maar dat heb ik wel overal gelezen en gehoord dus daar ga ik dan maar vanuit.
Maar het lijkt me sterk dat je terug moet met het vliegtuig, als je gewoon alles hebt behalve een 'officieel' bankafschrift, dus wel je verzekering en je visum en alles maar dat je terug moet omdat je een print ipv een echte uitdraai hebt...

weten mensen hier echt het fijne van die hier ervaring mee hebben?
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

nou ik heb net mn bank gebeld, nu zeggen ze wel weer dat ik een afschrift kan aanvragen, maar dat duurt wel 2 weken. Op mijn vraag of er ook een spoedmelding van gemaakt kon worden was het antwoord nee. Dus dit houdt in dat het meest recente bankafschrift dat ik kan laten zien op 1 April, van midden februari is (als je rekening houdt met 14 werkdagen en met het feit dat ik dus 12 maart al Nederland verlaat).

Wordt dit wel geaccepteerd? Want dit is dus van anderhalve maand ervoor.
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

mensen dit is voorlopig mijn laatste berichtje maar even voor iedereen die hier ook vragen over heeft:

ik heb net met Activity International gebeld (reisbureau waar ik eerder een pakketje bij heb geboekt) en die zeiden dat je gewoon een print kan laten zien van je bankafschrift online, en dat ze heel vaak niet eens Nederlanders controleren omdat die geld hebben. Als je bijv uit Bangladesh komt heb je een veel grotere kans dat je gecontroleerd wordt. Erg he!
De jongen aan de telefoon zei ook dat zelfs als ze moeilijk gaan doen met het online bankafschrift, dat je ook naar een ATM mag lopen om te laten zien hoe rijk je bent. Maar hij zei dat erg onwaarschijnlijk was.

Ik ben er nu wel een stuk geruster op maar toch neem ik voor de zekerheid mee: het 'oude' officiele afschrift van anderhalve maand ervoor, een recente print en een afschrift van mijn groeirekening waar lekker veel op staat. Is niet mijn lopende rekening maar dat geld heb ik wel tot mijn beschikking.
bolletjeom
Reisexpert

ik wilde net gaan zeggen: maak je niet te druk
maar je bent al gerust gesteld zie ik

veel mensen worden niet gecontroleerd en ze zullen je echt niet op een vliegtuig terug zetten omdat je met een kopie aan komt zetten. als je ter plekke maar aan kunt tonen dat je geld hebt.
Hoe een ATM wil bewijzen dat je geld hebt is me een raadsel overigens.
Maar een CC of even internetbankieren moet lukken, lijkt me.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij hadden een print gemaakt van onze spaarrekening van de rabobank. Wij zijn in Sydney aangekomen 12 december en niet gecontroleerd. Ze checkte onze paspoorten en we konden zo doorlopen.

gr van Moira
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Inderdaad maak je geen zorgen hierover. De kans dat ze het controleren is iets van 2%. Het enige waar je op moet letten als je Australië binnen komt is dat je geen (vers) etenswaren mee neemt of een zak witte poeder. ;) ;)
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

oooh mensen ik kan me zo druk maken jullie hebben er geen weet van :9

nee geen poedersuiker...dat is mijn andere angst, drugs smokkelen voor iemand zonder dat je het zelf doorhebt
elyanne
Vakantieganger

Bericht door elyanne »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de 3200 euro die je nodig hebt.
Moet je dit geld hebben als je Australië binnengaat of mag het ook voordat je het ticket koopt?
Dus kun je van die 3200 euro nog het ticket kopen zegmaar.
Anders vrees ik dat ik wel heel veel geld bij elkaar moet sprokkelen .. 0_0
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Officieel moet je het totaalbedrag hebben zodra je in Australië bent. Maar je kan natuurlijk gokken dat ze je niet controleren of even aan je ouders vragen of ze het bedrag over willen maken en zodra je in Australië bent weer terug stort naar hun rekening. ;)

Zelf zou ik het prettig vinden om wat geld achter de hand te hebben. En vooral in het begin omdat alles nieuw is en je een aantal dingen moet gaan regelen voordat je reis 'echt' begint... :)
elyanne
Vakantieganger

Bericht door elyanne »

Maar ik heb begrepen dat het een recent bankafschrift moet zijn of zoiets?
Dus dan zou het in principe kunnen dat ik een bankafschrift heb waarop staat dat ik 3200 euro heb, dat ik dan het ticket betaal en dat ze dat in Australië allemaal niet door hebben? :P

En dan heb ik eigenlijk nog een vraag. Voor de mensen die er ervaring mee hebben; hoeveel kun je verdienen als je in Australië werkt? Dus van die korte baantjes voor backpackers. Ik snap dat ik realistisch moet blijven en er niet van uit moet gaan dat je gelijk werk hebt etc. maar wat is dan een realistisch beeld? Dan weet ik ook wat beter hoeveel geld ik nodig heb. :)
bolletjeom
Reisexpert

ik vind het een verdomde eng idee dat mensen die kant op gaan met minder dan 3000 euro te besteden...en wel de hoop om een jaar weg te blijven.
Als je daar kunt werken is het mooi meegenomen maar je zal er niet heel veel aan overhouden want je moet daar ook nog je kamer en eten en stappen betalen. Echt sparen om daarna het land te gaan zien zit er dan niet echt in

een ticket koop je niet 2 weken voor vertrek en zo'n afschrift moet toch echt niet te oud zijn. zoals al gezegd controleren ze vaak niet maar als ze het wel doen dan moet het er wel op staan
iemand tijdelijk geld op je rekening laten zetten en dat later weer terugstorten is een veel gebruikte methode
Plaats reactie