Keuze vliegtickets goedkoop of duurkoop?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Keuze vliegtickets goedkoop of duurkoop?

Bericht door Larissa »

Hi!

Ik zag net een bericht van iemand op een ander forum die vertelde dat je voor € 358 naar Australie kunt vliegen. Daarvoor moet je wel 4 keer overstappen, het zijn namelijk losse lowbudget tickets en ook nog van verschilldende maatschappijen. Deze persoon had het helemaal uitgestippeld en vertelde ook dat het geen enkel probleem is om met een enkeltje Australie binnen te komen. Nu is mijn mening daar anders over maar dit verhaal heeft tot verhitte discussies geleidt waaronder door mensen die zeiden dat ze liever 4 keer overstappen met alle risico's van dien als ze maar een paar honderd euro kunnen besparen.
Nu is mijn vraag hoe jullie hier tegenover staan?
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
bolletjeom
Reisexpert

Re: Keuze vliegtickets goedkoop of duurkoop?

Bericht door bolletjeom »

ik stap ook liever over als me dat geld bespaard.
Maar je moet wel de tijd hebben en goed opletten hoe dicht die vluchten op elkaar zitten.Want als je vertraging hebt bij de 1 dan ben je de volgende vlucht(en) kwijt.
Dus als je maanden de tijd hebt zeker doen! Lekker even een paar dagen of weken Azie er aan vastplakken

Je moet ook goed opletten wat de ristrcities zijn Qua bagage!!! Airasia heeft bijv een max van 12 kilo meen ik. Je kunt er dus voor kiezen ombij te betalen. Als je toch al honderde en honderde euro'sbespaard hebt

je kan Australie wel op een enkeltje binnen komen als je een Working Holiday Visum hebt en voldoende geld. dus die 3.000 euro plus nog eens 1.500 (kwamen we laatst achter na het uitspitten van de site van het ministerie)

ben wel heeeeel nieuwsgierig welke combi van Vluchten aan 358 euro komt!!!
want ik ken niet eens lowcostairlines die voor dat bedrag naar Azie vliegen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: ben wel heeeeel nieuwsgierig welke combi van Vluchten aan 358 euro komt!!!
want ik ken niet eens lowcostairlines die voor dat bedrag naar Azie vliegen
Als je mazzel hebt kun je voor weinig met Air Asia van London naar KL vliegen. En dan van KL naar Singapore (AirAsia) en met Jetstrar naar Australie? Hoeft allemaal niet duur te zijn inderdaad.

MAAR:

Vertraging zit in een klein hoekje. Een beetje sneeuw in de UK, en je hebt zo 7.5 uur vertraging (weet ik uit ervaring). Aangezien je met verschillende maatschappijen vliegt, kun je al je vervolg tickets in de prullenbak gooien. En last minute naar Australie kost nogal wat!

4 losse tickets is prima als je tijd hebt, maar dan zou ik toch in elk land waar je stopt minimaal een nachtje blijven. En je moet natuurlijk landen kiezen waar dat qua visa mogelijk is. (Naja, kan altijd, maar dit kan je veel extra tijd en geld kosten.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Hier is het overzicht van wat die persoon online heeft gezet:

Amsterdam - Londen Stansted -- € 49
Londen Stansted - Kuala Lumpur -- € 226
Kuala Lumpur - Singapore -- € 20
Singapore - Darwin -- € 63

Ik ben ook wel een voorstander van hoe goedkoper hoe beter maar ik ben het niet eens met de informatie voorziening van deze persoon.
Ik dacht namelijk ook dat als je vertraging oploopt je naar de andere vlucht kon fluiten. Volgens diegene was dat niet waar.....
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Volgens mij hebben ze een zorgplicht als je tickets doorgeboekt zijn. Dus bij de zelfde maatschappij of alliantie. Als het allemaal losse tickets zijn bij verschillende maatschappijen, dan kun je dacht ik maximaal de ticket prijs terug krijgen. Bij een vertraging naar stansted, dan krijg je maximaal 49 euri's terug.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Larissa schreef:Hier is het overzicht van wat die persoon online heeft gezet:

Amsterdam - Londen Stansted -- € 49
Londen Stansted - Kuala Lumpur -- € 226
Kuala Lumpur - Singapore -- € 20
Singapore - Darwin -- € 63

Ik ben ook wel een voorstander van hoe goedkoper hoe beter maar ik ben het niet eens met de informatie voorziening van deze persoon.
Ik dacht namelijk ook dat als je vertraging oploopt je naar de andere vlucht kon fluiten. Volgens diegene was dat niet waar.....
Da's idd de route die ik in mijn hoofd had *O* *O* *O*

Voor zover ik het weet, is het puur goodwill van een maatschappij om je mee te willen nemen met hun vlucht wanneer jij door eigen toedoen (of die van een andere luchtvaartmaatschappij) te laat bent!
bolletjeom
Reisexpert

heb laatst nog zitten zoeken naar Airasia Londen-KL en kon niet onder de 300 euro uitkomen.
Vandaar dat ik nieuwsgierig was.
Maar heb er nu wel 1 gevonden in oktober ( na lang zoeken)

ik zou zeker pauze dagen inlassen. Maar dan moet je nog wel overnachtingen betalen wat ook kan aantikken. Persoonlijk zou ik een uur of 6 willen hebben tussen Nederland-Londen en londen-KL
En daar dan een dag ...of meer blijven ..of als je tijd hebt lekker over land naar singapore
en dan die andere vlucht.
die vlucht is overigens ook weer erg goedkoop. wij betaalde meer om van west-timor in darwin te kopen en we hadden ook een lowcost airline.

ik denk dat de persoon die dit bij elkaar gezocht heeft heel flexibel is in de data en heel ver vooruit kijkt.
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Ik ben het met je eens dat als ik meerdere plaatsen en landen zou willen bezoeken dit zeker een goeie optie is.
Maar dit was puur alleen gericht op het aan in 1 stuk door aankomen in Australie. Dus ik vroeg me af hoever mensen willen gaan om een zo goedkoop mogelijke vlucht bij elkaar te willen sprokkelen. en dan niet de intentie hebben om ergens te blijven maar puur alleen overstappen.
bolletjeom
Reisexpert

het is al een hele lange vlucht als het direct is....als je op deze afstand ook nog eens rekening moet houden met veiligheidstijd om over te stappen en zo kom je echt helemaal kapot aan!

effe snel rekensommetje (stel dat vluchten vertrekken wanneer het jou uitkomt)

opstaan om 6 uur want je moet om 8 uur op schiphol zijn om in te checken voor je vlucht van 11.00 te halen.
Die komt aan om 12.00 in Londen. dan moet je je tas gaan halen, door de douane en naar een andere luchthaven. daarmee ben je zo 1,5 tot 2 uur mee zoet. Voor de veiligheid moet je dus minimaal 4 uur tussen deze vluchten in hebben zitten want voor het inchecken moet je weer 2 uur van te voren aanwezig zijn. Dus om 16.00 vertrekt je vlucht naar KL
Daar kom je...pak em beet 14 uur later aan. dus dan is het 6 uur 's ochtends.
Je bent nu 24 uur onderweg.
Je moet je bagage van de band halen en opnieuw inchecken. zonder vertragingen moet je hier wederom minimaal 3 uur voor in beslag nemen. Maar als je het safe speelt moet er echt 5 uur ofzo tussen zitten. Dus om 11.00 kan je vertrekken naar Singapore. Daar kom je om 12.00 aan. Wederom tas pakken en opnieuw incheken....en je bent 3 uur verder.
dus om 15.00 zit je weer in de lucht voor een vlucht van...5 uur?!
en dan dus je spullen van de band en wederom door een douane. Het is nu 20.00 en je moet nog een bus zien te vinden en inchecken in je hostel. Het is zo 23.00 voordat je je bed ziet!

En als deze tijden zijn dus nederlandse tijd. Ter plekke zijn heel andere tijden dus je klok is helemaal in de war.
Ik bedank er heeeeel vriendelijk voor om 41 uur onderweg te zijn
bolletjeom
Reisexpert

hmmm. hoewel ik wel eens iets soortgelijks heb gedaan bedenk ik me net...hahaha

Van Christchurch naar Sydney en geheel tot onze verbazing daarna naar Melbourne waar we 2 uur het vliegtuig uit moesten naar Bangkok
thank god dat we bedacht hadden een pauze in te lassen in BKK. want deze vlucht had al 24 uur geduurd
vanuit BKK gingen we toen naar Frankfurt. 3 uur wachten op de vlucht naar londen, uur wachten op bagage en douane, 1,5 uur wachten op de bus naar de andere luchthaven. bijna 2 uur in die bus en toen inchecken en nog 2 uur wachten en weer een uur in een vliegtuig naar Manchester.
wederom een reisdag van 29 uur.

ik zou echt never nooit die 2 aan elkaar geplakt willen hebben
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou jullie rekenen wel extreme tijden tussen de vluchten hoor.. Ik zou dit wel aandurfen als je minder dan 10kilo bagage hebt kan alles mee als handbagage..

Naar London en vanaf london heb je aan 2 uur wel genoeg. Daarna zijn alle vluchten met airasia. Maar natuurlijk makkelijker om een langere stop te maken inn KL. Nadeel van budgetairlines is wel dat ze minder coulant zijn als je je vlucht mist door vertragingen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ehmm. er zijn niet gek veel mensen die met minder dan 10 kilo voor langere tijd naar Australie gaan...lijkt me.

En in Londen moet je vaak naar een andere luchthaven en die liggen net zo dicht bij elkaar als schiphol en eindhoven.
Zoals wij dus mee hebben gemaakt.
uur wachten op bagage en douane, 1,5 uur wachten op de bus naar de andere luchthaven. bijna 2 uur in die bus en toen inchecken en nog 2 uur wachten voor vertrek
je moet 2 uur voor vertrek inchecken...zelfs als het opdezelfde luchthaven is zul je nog eerst uit je eigen vliegtuig moeten stappen, door de douane en naar de incheck bali. ik zou het er echt niet op gokken om daar maar 2 uur tussen te laten zitten...zelfs niet met alleen maar handbagage. Echt minimaal 3 uur!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef: Naar London en vanaf london heb je aan 2 uur wel genoeg. Daarna zijn alle vluchten met airasia. Maar natuurlijk makkelijker om een langere stop te maken inn KL. Nadeel van budgetairlines is wel dat ze minder coulant zijn als je je vlucht mist door vertragingen.
Twee weken geleden 7.5 uur vertraging naar Engeland... Mss komt het niet vaak voor, maar wil je het risico nemen?

Bovendien kan Air Asia vluchten niet door labelen, je moet dus elke keer opnieuw door de douane en opnieuw inchecken. OK,het inchecken kan online, maar ook dan moet je op een gegeven moment je boarding pas laten scannen. Daar komt dan ook nog eens bij dat Europese in intercontinentale vluchten aankomen in een andere terminal. Ik vind het te krap en zou het niet doen!
Maf

Bericht door Maf »

Ik doe vrijwel hetzelfde...

Begin juli vertrek ik.

AMS-LON (Zelfde vliegveld als volgende vlucht) vertrek om 9:30, aankomst 9:30 plaatselijke tijd (easyjet)
LON-KL vertrek 18:00 (AirAsia)
een 7 dagen later vertrek ik weer
KL-PERTH (AirAsia)

Ik waag het niet met vertragingen. Ik ben altijd de pineut. Rudi weet dat ;) Op de terugweg hetzelfde, dan heb ik zelfs 20 uur in London (kon niet anders met prijsvechter) en verschillende vliegvelden. Vriendin van me opzoeken en avondje feesten :) Maar goed, de vorige keer had ik zo'n 20 uur overstaptijd nog nodig gehad met alle vertragingen...
bolletjeom
Reisexpert

ha...maf!!!! nu valt het kwartje pas!!!!
je doelt op die vlucht vanuit Quito waar ik 6 uur zat te wachten op Jeroen terwijl jij 100 meter verder op precies dezelfde tijd zat te wachten omdat jij daarna in dat vliegtuig moest stappen?!?!?
Plaats reactie