waar wil jij heen?
Re: waar wil jij heen?
Waarom verbaast je dat, Erik? De Spanjaarden hebben jarenlang overheerst op de Filipijnen, en hebben ook hun stempel op de cultuur en het leven daar gedrukt. Zo zijn er nergens in ZO Azie Christenen als op de Filipijnen, en de Filipijnen het enige land in die regio wat het Christendom als staatsgodsdienst heeft.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
tja,je kan niet alles weten. Ik wist dat in eerste instantie ook niet.
Netzoals ik me niet beseft had dat er in Mozambique ook gewoon echt portugees gesproken werd
Netzoals ik me niet beseft had dat er in Mozambique ook gewoon echt portugees gesproken werd
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Precies. Eh Jenny, ik weet het nu ook wel. Als je het weet is het makkelijk he. Maar in eerste instantie verwacht je geen Spaanstalig land in ZO Azie toch....bolletjeom schreef:tja,je kan niet alles weten. Ik wist dat in eerste instantie ook niet.
Er zijn ook delen van Azie waar (ooit) Portugees gesproken werd, denk hierbij aan Oost en West Timor.ErikB schreef: Precies. Eh Jenny, ik weet het nu ook wel. Als je het weet is het makkelijk he. Maar in eerste instantie verwacht je geen Spaanstalig land in ZO Azie toch....
Waar lag trouwens die Duitse enclave in Z-Amerka? Was dat in Argentinie?
Ik vind het wel grappig, die taalfeitjes. Al zou het nuttiger zijn wanneer ik in plaats van feiten over talen een extra taal zou leren,,,

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ok, dan! Duitse enclaves vind je op veel plaatsen in Zuid Amerika. Helaas, vaak nazaten van Nazi's....
Een paar voorbeelden:
- Blumenau, in de buurt van Florianopolis, Brazilie (zelf niet geweest)
- Puerto Varas, Chili. Je waant je ook qua bouwstijl in Duitsland...
- Een dorp in de buurt van Cordoba, Argentinie. Ik had enorme moeite om een slaapplek te vinden. De reden: een grote conferentie, en Oktoberfesten in een dorp in de buurt!
Update: ik lees nu dat Puerto Varas iig niks met Nazi's te maken heeft: http://en.wikipedia.org/wiki/Puerto_Varas,_Chile
Blumenau ook niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Blumenau
Dat dorp in de buurt van Cordoba ook niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Villa_General_Belgrano
Toch zitten ze er wel, maar weet dus niet precies hoe dat nou zit
Ook leuk: Wat zijn de 3 grootste Oktober festen ter wereld? Ik moet hem eigenlijk ff in de backpackerskenniskwis gooien
Een paar voorbeelden:
- Blumenau, in de buurt van Florianopolis, Brazilie (zelf niet geweest)
- Puerto Varas, Chili. Je waant je ook qua bouwstijl in Duitsland...
- Een dorp in de buurt van Cordoba, Argentinie. Ik had enorme moeite om een slaapplek te vinden. De reden: een grote conferentie, en Oktoberfesten in een dorp in de buurt!
Update: ik lees nu dat Puerto Varas iig niks met Nazi's te maken heeft: http://en.wikipedia.org/wiki/Puerto_Varas,_Chile
Blumenau ook niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Blumenau
Dat dorp in de buurt van Cordoba ook niet: http://en.wikipedia.org/wiki/Villa_General_Belgrano
Toch zitten ze er wel, maar weet dus niet precies hoe dat nou zit

Ook leuk: Wat zijn de 3 grootste Oktober festen ter wereld? Ik moet hem eigenlijk ff in de backpackerskenniskwis gooien

- bolletjeom
- Reisexpert
@erikb...doe dat maar.
En zullen we dan weer On Topic gaan met z'n alle??
En zullen we dan weer On Topic gaan met z'n alle??
Het probleem is dat ik het antwoord eigenlijk al een beetje prijsgegeven heb 
Grootste Okterfesten ter wereld:
1. Munchen natuurlijk
2. Blumenau, Brazilie
3. Villa General Belgrano, Argentinie
On-topic lijkt me prima, maar moest Jenny's vraag toch ff beantwoorden

ps. Ben trouwens benieuwd of Dexter dit geweten had. Afgaande op z'n nieuwe avatar (die rondborstige Heidi's) zou je zeggen van wel.

Grootste Okterfesten ter wereld:
1. Munchen natuurlijk
2. Blumenau, Brazilie
3. Villa General Belgrano, Argentinie
On-topic lijkt me prima, maar moest Jenny's vraag toch ff beantwoorden

ps. Ben trouwens benieuwd of Dexter dit geweten had. Afgaande op z'n nieuwe avatar (die rondborstige Heidi's) zou je zeggen van wel.
Nou ik was toch wel ff benieuwd naar de tussenstand..
Het land waar de meeste mensen naar toe willen is:
----Peru (met 7 stemmen)----
Daarna volgen:
Iran (6 stemmen)
Syrie (5 stemmen)
Mali (5 stemmen)
China (incl tibet 5 stemmen)
en nog een hele groep met 4 stemmen:
Antartica, Australie, Bolivia, Cuba, Nepal, Nieuw-Zeeland,
In totaal zijn er 68 landen genoemd.. heb je een andere mening en nog niet gestemd laat het weten!
Het land waar de meeste mensen naar toe willen is:
----Peru (met 7 stemmen)----
Daarna volgen:
Iran (6 stemmen)
Syrie (5 stemmen)
Mali (5 stemmen)
China (incl tibet 5 stemmen)
en nog een hele groep met 4 stemmen:
Antartica, Australie, Bolivia, Cuba, Nepal, Nieuw-Zeeland,
In totaal zijn er 68 landen genoemd.. heb je een andere mening en nog niet gestemd laat het weten!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik vraag me af of al die stemmen op gekke landen (Iran, Mali) alleen maar wishful thinking is, of dat het iets zegt over de mensen op dit forum
. En wat Iran betreft heb ik toch sterk het idee dat het vooral napapagaaien is
. Dwz dat 5 mensen bolletje napapagaaien 

- bolletjeom
- Reisexpert
Leuk die samenvatting, Tikva!
Had niet door dat Peru tot nu toe als winnaar uit de bus was gekomen.
Ik denk echt niet dat mensen mij napapgaaien. Ik weet bijv van Jenny dat die al heel lang Iran op haar wensen lijst heeft.
door info van andere reizigers kom je soms op ideeen...is dat napapagaaien?!?
Zo ja...dan doe ik dat ook. Want ik heb van Michel (globusoverland) en de globegirls zoveel goede verhalen gelezen op hun websites dat Iran op mijn wensen lijst is komen te staan.
Mali heb ik veel positieve verhalen over gehoord tijdens een weekendje camperen met 30 gekken die overland door Afrika hebben gereisd. En daarnaast heb ik onlangs een artikel erover gelezen.
Ik denk niet dat Mali binnen nu en 4 jaar door mij bezocht gaan worden...daarvoor staan een aantal praktischer landen nog hoger op mijn wensen lijstje. Mali zou ik willen combineren met meer landen in die regio dus dan zal ik weer eens langer dan 3 weken weg moeten kunnen
Had niet door dat Peru tot nu toe als winnaar uit de bus was gekomen.
Ik denk echt niet dat mensen mij napapgaaien. Ik weet bijv van Jenny dat die al heel lang Iran op haar wensen lijst heeft.
door info van andere reizigers kom je soms op ideeen...is dat napapagaaien?!?
Zo ja...dan doe ik dat ook. Want ik heb van Michel (globusoverland) en de globegirls zoveel goede verhalen gelezen op hun websites dat Iran op mijn wensen lijst is komen te staan.
Mali heb ik veel positieve verhalen over gehoord tijdens een weekendje camperen met 30 gekken die overland door Afrika hebben gereisd. En daarnaast heb ik onlangs een artikel erover gelezen.
Ik denk niet dat Mali binnen nu en 4 jaar door mij bezocht gaan worden...daarvoor staan een aantal praktischer landen nog hoger op mijn wensen lijstje. Mali zou ik willen combineren met meer landen in die regio dus dan zal ik weer eens langer dan 3 weken weg moeten kunnen
Aah arme Erik, waarom wil je toch zo graag dat we elkaar napraten. Ik moet je toch ff uit de droom helpen...ErikB schreef:En wat Iran betreft heb ik toch sterk het idee dat het vooral napapagaaien is. Dwz dat 5 mensen bolletje napapagaaien

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
ohja...hahaha
Was ik alweer vergeten!
toen wij onze wereldreis in 2004 aan het voorbereiden waren lagen er 3 opties voor de begin route...oa overland naar Azie via Iran.
Het is alleen uiteindelijk de transmongolië express geworden.
Goh, Iran zit al langer in mijn hoofd dan ik dacht.

toen wij onze wereldreis in 2004 aan het voorbereiden waren lagen er 3 opties voor de begin route...oa overland naar Azie via Iran.
Het is alleen uiteindelijk de transmongolië express geworden.
Goh, Iran zit al langer in mijn hoofd dan ik dacht.
@Tikva: dan is het toch de andere optie. Dat er op dit forum backpackers met rare hersenkronkels zitten. Iran? Ik moet er niet aan denken....
* De rest van de reactie zit op de grens van wat we graag willen zien op dit forum. Reactie is daarom verwijderd door de Moderators *
* De rest van de reactie zit op de grens van wat we graag willen zien op dit forum. Reactie is daarom verwijderd door de Moderators *
Ik zou zelf ook erg graag naar Iran willen. Als je het boek 'Dochter van Isfahan' van Anita Amirrezvani leest wil je er al helemaal naar toe. Verder vind ik de Islamitische cultuur ook buitengewoon interessant.
ik wil supergraag naar zowel iran als mali...zie niet echt in waarom dat gekke landen zijn
beide prachtige cultuur plus natuur....en bovendien veilig en goed te bereizen.
ik had iran geloof ik niet in mijn lijstje staan (past er wel in, maar keuzes hè) maar goed, ik wil er wel heen gewoon omdat IK daar heen wil...zou wel errug stom zijn om ergens heen tewillen puur omdat een ander dat zegt...?
ben wel erg benieuwd wat erik over iran te zeggen had
als het toch over iran en boeken gaat: waarschijnlijk overbodig om te zeggen (iedereen zal t wel gelezen hebben) maar het huis van de moskee van khader abdollah is mooi om te lezen (de boodschapper ook trouwens).

ik had iran geloof ik niet in mijn lijstje staan (past er wel in, maar keuzes hè) maar goed, ik wil er wel heen gewoon omdat IK daar heen wil...zou wel errug stom zijn om ergens heen tewillen puur omdat een ander dat zegt...?
ben wel erg benieuwd wat erik over iran te zeggen had

als het toch over iran en boeken gaat: waarschijnlijk overbodig om te zeggen (iedereen zal t wel gelezen hebben) maar het huis van de moskee van khader abdollah is mooi om te lezen (de boodschapper ook trouwens).
amassakoul