Beide lenzen bevallen uitstekend. Ze zijn zo ontzettend snel en liggen goed in de hand.Tommy schreef: ......
Verder heb ik eens door onze foto's gespeurd en ben ik tot de conclusie gekomen dat het tele-gebeuren mijn voorkeur niet eens geniet. Ik vind groothoek shots en small depth of field shots veel interessanter dan ingezoomde diertjes. .....
@Tenrec
Bevalt die 12-60mm? Had goede reviews gelezen over die lens. We hebben zelf even een E-420 overwogen, maar toen we het apparaat eenmaal in de hand hadden, zijn we gelijk met overwegen gestopt. Ben ook benieuwd naar je foto's.
Het voordeel van een zwaardere body is het feit dat de lens een beetje tegengewicht heeft. Vandaar ook die extra grip erop. Die maakt het nog zwaarder en logger, maar toch ligt het geheel dan veel beter in de hand.
Ik heb zelf geen riem om de nek waar de camera aan hangt, maar gewoon een koortje dat ik vast kan zetten aan de pols, zodat hij niet op de grond kan vallen.
Als rugtas heb ik een Lowepro Slingshot 300. Dat is een handige tas om snel je camera te kunnen pakken. Je draait hem in 1 beweging van je rug op je buik en kan de camera vanuit de zijkant uit de tas halen. Meteen schietklaar dus.
Mede met de snelle opstarttijd en de snelle lenzen hoef je niets te missen.
(Op de foto staat een kleiner type)

Wat ik een wijdverbreid misverstand vind is het feit dat veel mensen denken dat een telelens alleen bedoeld is voor het maken van foto's en objecten op grote afstand.
Ik maak echter veel portretfoto's op vakantie, met zelfs mijn converter ertussen, van mensen op bijv. 4 a 5 meter afstand. Die merken zo niet dat ze gefotografeerd worden. Tevens heb je dan een mooie wazige achtergrond.