wandelschoenen of niet?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Liedewiet

wandelschoenen of niet?

Bericht door Liedewiet »

Hallo allemaal, ik heb een vraagje

Ik ga naar Australie en ik was van plan geen wandelschoenen mee te nemen, omdat ik dacht van ja ik heb ze niet nodig. In 3 maanden heb ik ze alleen gebruikt bij vrijwilligerswerk, en de rest van de tijd zaten ze onderin mijn tas.
Maarja ik ga ook fruitplukken in Australie, en nu is mijn vraag: heb je hier echt wandelschoenen nodig die de enkels bedekken? Of kan het ook gewoon op gympen? Sommige mensen zijn gek van hun wandelschoenen maar ik vind het doorgaans maar niks, dus ik bedoel niet voor het gemak maar voor als je ze echt nodig hebt.
Nog een edit: ik wil eigenlijk ipv wandelschoenen mijn hardloopschoenen meenemen, die lopen heel lekker en lijken mij ook geschikt voor wandelingen. Ze bedekken alleen de enkels niet. Omdat ik ook graag hardloop is het dus een 2 in 1.

groetjes Lidewij
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: wandelschoenen of niet?

Bericht door Rick »

Denk dat het meer een persoonlijke keuze is. Ik kan bijvoorbeeld totaal niet op wandelschoenen lopen en als ik dat toch doe dan heb ik altijd zere voeten erna. Met sneakers heb ik er nooit last van. Ik zweer zelfs bij sneakers. *; Nadeel is wel weer dat je minder grip hebt, vooral als je iets stijl wilt gaan bewandelen/beklimmen. :)
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Thnx voor je reactie, heb jij ook gewoon sneakers gedragen met fruitplukken?
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Nee ik ben niet aan die baantjes begonnen. ;)
flipknin

Bericht door flipknin »

hey liedewiet

ik ben net terug van een jaar australie als backpacker
ik zou geen wandelschoenen meedoen die nemen erg veel plaats in va, je bagage!
ik zelf had een paar teva sandalen mee die blijven de beste het is daar erg heet dus als je een wandeling maakt heb je veel meer plezier aan je open schoenen en teva sandalen zijn erg stevig.
ik had ook veel te veel kleren mee waar ik achteraf veel spijt van had
kleren en schoenen zijn daar erg goedkoop ik kocht zalige zomerjurkjes voor vijf tot vijftien euro.
geniet volop van australie
een jaar gaat veel te snel :-)
als je nog vragen hebt vuur maar af
groeten
oh en bij het fruitplukken raden ze schoenen aan maar ik bleef bij de teva sandalen want je staat heus geen druiven te plukken in 40 graden met dikke schoenen aan
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ben je toevallig geen verkoopster van die teva sandalen? Wat zijn teva sandalen eigenlijk? :P

Persoonlijk zou ik nooit met iets bloot en open gaan lopen. Zie hier zat mensen die op slippers een boswandeling gaan maken. Heb zelfs al meegemaakt dat er een slipper brak en dat degene met bloedende tenen terug moest gaan lopen. Vrouwen. O-)
Liedewiet

Bericht door Liedewiet »

Thnx voor de snelle reacties!

Ik had echt een reactie nodig van iemand die het fruitplukken heeft gedaan om het zeker te weten.
Ik heb teva sandalen gehad in midden amerika maar die heb ik weggegooid omdat ik ze nooit aanhad. Net als de wandelschoenen hehe. Ik ga gewoon meenemen:

hardloopschoenen
slippers
gympen
sandalen

Over de sandalen: zijn echt supermooi, kon ze niet laten liggen en ja ik ben een vrouw en ik ben er trots op :) ik baalde in midden amerika heel erg dat geen leuke uitgaansschoentjes had. En ze zijn plat ik ben te lang voor hakken dus zo onhandig zijn ze niet.

@ Galerius: dat is mij ook overkomen! Maar dat was op een blootliggend spiegelglad rif dus dat was niet helemaal hetzelfde :) ah dat deed echt zeer mn tenen zaten onder het bloed

Ik ga proberen niet teveel jurkjes in te pakken.... O-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het heeft geen enkel nut om iets mee te nemen dat je liever niet draagt
Hoewel een wandelschoen veel beter is voor je houding en hoe lang je lopen en staan uithoudt en ook die hoge enkel ter bescherming van zwikken en eventuele slangen beten....als jij het niets vind dan moet je ze thuis laten. Maar je moet ABSOLUUT een paar goede schoenen hebben waar je een volle dag op kunt wandelen in de natuur! Dat kunnen ook goede sneakers zijn....maar er zijn ook mensen die allstars sneakers noemen...en die vallen in mijn ogen niet in die categorie
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

flipknin schreef:oh en bij het fruitplukken raden ze schoenen aan maar ik bleef bij de teva sandalen want je staat heus geen druiven te plukken in 40 graden met dikke schoenen aan
De reden dat ze dat aanraden is omdat bij een aantal fruitwerkzaamheden je ook slangen tegen kunt komen. B.v. bij bananen plukken. Dus ik zou dan zeker niet graag met mijn teva's rondlopen. Ik heb zelf geen bergschoenen maar wel gesloten schoenen aangehad en moet je zeggen dat me dan een prettiger idee gaf. Ook bij bepaalde trekkings, je lbijft je in de natuur begeven en sommige beesten hebben er lak aan dat jij het te warm vind met gesloten schoenen :)
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Ik zweer bij gewone sportschoenen :P
En slippers ( van wat voor soort dan ook) is echt af te raden bij wandelingen door de natuur en zeker bij fruitplukken.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Hallo,

wat denken jullie van palladiums? Ben gisteren bij Bever geweest om wandelschoenen te bekijken die ik meeneem naast teenslippers en sandalen (reis gaat naar ZO Azie & Australie/Nieuw-Zeeland). Ik heb gekeken naar Meindl Safari, Aigle Tenere en Palladiums met een goede, stevige inlegzool. De Meindl's zijn stug, zwaar en van leer, dus dragen langzaam en lopen kans op schimmelen. Bij mij zaten ze ook veel te wijd (smalle voeten). De Aigles vond ik lomp en zwaar en schijnen qua stevigheid niet beter te zijn dan Palladiums. Palladiums zaten als een pantoffeltje, goed voetbed door de kwalitatieve inlegzool, drogen snel, maar qua stevigheid natuurlijk niet best.

Weten jullie (naast deze drie opties) misschien nog andere opties om mee te nemen als wandelschoenen? Ik heb Goretex bergschoenen, maar die laat ik zeker thuis. Wil wel graag hoge schoenen ivm beesten in de jungle...

Groeten,
Margot
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen over wat ik mee ga nemen aan schoensel. Om dit topic nu een klein beetje te stelen:
Ik ga in november backpacken en ik start in Mexico, vanaf daar wil ik via land binnen een jaar in Argentinie zijn.

Hierbij twijfel ik tussen:
-Wandelschoenen (net 'te' voor normale schoenen)
-Regulier paar
-Teva's

En waarschijnlijk koop ik daar een paar flipflops.

Dus als iemand ook advies voor mij heeft mbt. de regio (aka heel centraal/zuid Amerika :P) dan neem ik dat graag aan ^O^
bolletjeom
Reisexpert

als je de jungle in gaat ( en in sommige gevallen doe je dat al als je ruines gaat bekijken) dan kunnen normale hoge wandelschoenen geen kwaad. Zeker niet als de boel modderig is!! Je wilt toch graag droge voeten houden.

Ik reis met teva's, wandelschoenen en een paar slippers.
Dat voldoet altijd prima. tuurlijk wil ik ook wel eens een "leuk" schoentje aan in een hippe stad of als ik ga stappen...maar ik heb gewoon geen zin om ze mee te slepen.
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Maar zijn je wandelschoenen dan van leer, goretex, canvas of een ander materiaal??
bolletjeom
Reisexpert

die van mij?? of die van Marshall??
De mijne zijn Goretex en een soort bergschoenen. wandelschoenen is idd misschien niet het goede woord. Ze zijn halfhoog
Plaats reactie