Hoi,
een VISA aanvraag gaat vrij makkelijk als je het online doet via de website van de australische ambassade. Je moet een formulier invullen en als je aan de criteria voldoet heb je binnen 24 uur (in mijn geval tenminste bevestiging). Ik betaalde met behulp van een Credit Card andere betaalmethodes zijn mogelijk langzamer.
Wat betreft het geld, je moet bij de douane kunnen aantonen dat je over de fondsen beschikt. In het geval van een one-way ticket moet je over meer fondsen beschikken dan bij een retour.
De douane heeft mijn fondsen niet gechecked maar mogelijk doen ze dat willekeurig bij sommige passagiers. Denk er dus aan dat je niet alleen het geld op je rekening hebt maar ook hoe je wilt aantonen bij de douane dat je over de fondsen beschikt indien nodig.
Ik neem aan dat een recent afschrift voldoende is. In mijn geval heb ik geen papieren afschriften dus heb ik mijn elektronisch afschrift uitgeprint.
Als je alleen een elektronisch afschrift hebt, dan kunnen de meeste banken je wel een papieren afschrift geven. afhankelijk van de bank kunnen hier enige dag voor nodig zijn en kunnen er kosten aan verbonden zijn. Dus als je dit wilt doen op de laatste of voorlatste dag (zoals ik => blunder

) dan kan het wel eens te laat zijn.
Cheers!
Dennis